○Jack○
Det är ingen som någonsin kommer kunna förstå vad som far igenom mitt huvud just nu.Jag går in i lägenheten och kan inte låta bli att stanna i hallen bara för att se om April möjligtvis skulle komma springandes och skrika "pappa", så som hon alltid gör innan hon frågar hur jag haft det under dagen för att senare berätta vad hon gjort i skolan.
"April?" Mumlar jag och drar av mig min kavaj innan jag slänger den på golvet och tittar in i hennes rum som står tomt. Det hugger tag i mitt hjärta när jag tittar på hennes leksaker som hon annars leker med varje dag och hennes Ipad som hon på morgonen och kvällen brukar titta på. "Grace?" Ropar jag och går in i köket innan jag öppnar ett av skåpen och drar ut ännu en flaska vin som annars står i skåpet som prydnad. "Var fan är du Grace?" Jag tar ett glas och flaskan innan jag går ut på balkongen och sätter mig. Jag tänder en cigg och känner bara hur min energi och kraft bara försvinner, hur mitt hjärta går sönder igen. Igen och igen, varje gång jag tänker på henne.
Efter någon timme ringer telefonen som ligger bredvid mig. Jag tittar på skärmen och ser "Grace" vilket får mitt hjärta att nästan stanna.
"Hallå?"
"Hej."
"Vad vill du?" Säger jag då jag helst inte vill höra hennes röst.
"Jag drar med April imorgon, om du vill träffa henne igen så får du vara hos Lora om tjugo minuter fattar du?" Säger hon och lägger på luren innan jag hinner svara. Jag slänger mig ut i hallen och drar på mig mina skor innan jag låser dörren och springer ner till en ledig taxi. Hela tiden tänker jag att hon lurat mig att jag inte alls kommer att få träffa April men när vi närmar oss ser jag dem alla tre vid en lekplats kanske tjugo meter från Loras port.
"Stanna, stanna här." Säger jag stressat och slänger en fram en femhundralapp, utan att vänta på växeln går jag ur taxin och småspringer mot April som nu ser mig och springer mot mig.
"Pappa!"
"Älskling." Jag lyfter upp henne och omfattar henne som att jag aldrig mer kommer få se henne. En månad utan henne har känts som flera år och att höra hennes röst gör mig illa till mods.
"Hej." Säger Grace som jag tittar på över Aprils axel.
"Är du nöjd nu?" Viskar jag mot henne och släpper ner April innan jag sätter mig på huk framför henne.
"Har du haft det bra med mamma?" Hon nickar osäkert och tittar på Grace som ler på ett sätt mot henne som jag inte gillar. Precis som att hon bett henne säga något speciellt.
"Ja eller jag vill åka hem." Säger hon medan jag ser hur hennes ögon börjar att vattnas. Jag kramar om henne och tittar på Grace som tittar på mig och skakar på huvudet.
"Varför?" Frågar jag och pussar henne på pannan.
"Jag saknar dig och mitt rum."
"Snart mitt hjärta snart ska jag hämta hem dig okej?"
"Lovar du?"
"Jag lovar dig." April går till Lora som kallar på henne medan jag ställer mig upp och tittar på Grace. "Vad fan håller du på med?"
"Vad?"
"Vad? Tycker du om att se din dotter gråta? För det gör inte jag."
"Hon mår bra."
"Bra? Vad jag än gjort för att förtjäna detta spelar ingen roll för April ska inte påverkas av det."
"Hon gör inte det."
"Jo, Grace skolan har ringt, balletten, mamma och pappa undrar vad ska jag säga? Det håller inte längre. Om du vill skilja dig så gör vi det men då ska jag ha April varannan vecka och så får det bli."
"Nej."
"Du vinner inte detta bara så du vet och jag vill ha en förklaring på vad jag gjort tack."
"Nej det borde du veta själv. Innan du lämnar din mobil öppen så kanske du ska ta bort sms som kan orsaka precis sånt här."
"Sms?"
"April kom vi måste åka." Jag får panik i hela kroppen innan April kramar om min arm.
"Jag vill inte." Säger hon och gömmer sitt ansikte i min t-shirt. Grace närmar sig mig och stannar precis bredvid mig.
"Säg något dumt och du får varken se henne eller mig igen. Jag lovar dig." Viskar hon och går sedan förbi mig. Jag sväljer hårt och sätter mig på huk framför April igen.
"Följ med mamma okej?"
"Jag vill hem."
"Jag vet och jag ska hämta hem dig men inte nu, just nu måste du vara med mamma."
"Hur länge? När ska vi åka hem?"
"Jag...jag vet inte, snart min älskling. Var snäll och lyssna på mamma okej?"
"Jag lovar."
"Okej bra. Vi ses snart." Hon pussar mig på kinden innan hon hoppar in i bilen med Lora medan jag står kvar där framför Grace. "Snälla kom hem."
"Nej."
"Jag behöver dig."
"Nej det gör du inte och jag behöver inte dig."
"Du kan inte göra såhär det hoppas jag att du fattar va?"
"Jag gör vad jag vill."
"Så? Gå då? Vad ville du? Att jag skulle få se min dotter i tre minuter för att du njuter av att se mig såhär eller vad?"
○Grace○
Jag tittar på honom, säg det då Grace. Berätta vad du har gjort. Berätta att du förstört hela ert förhållande. Berätta vad du har gjort! Jag kan inte. Det går inte när jag ser hans glansiga ögon och känner doften av hans parfym som dock just nu är blandad med rök och alkohol. Det går inte när jag känner hans närhet om jag älskar mer än allt annat. Det gör ont i mig när jag ser vad jag gjort med honom."Nej." Mumlar jag och tittar på hans tatuering av Aprils namn på armen.
"Vad då?"
"Inget."
"Tänkte väl och tack så jävla mycket. Hoppas du är glad nu." Säger han och tittar på Aprils nalle som jag håller handen. "Om du lämnar mig är hon allt jag har kvar. Du har rasat min värld, bara så att du vet det." Mumlar han och vänder sig om och går innan jag hinner säga något tillbaka.
YOU ARE READING
Shattered
Teen FictionHis fairytale was shattered. • Bok 3/3 av the fairytale series.