●Jack●
Hon stack. Jag tittar bara rakt in i väggen medan jag känner hur paniken börjar svämma upp inom mig när en ännu värre sak slår mig. April. Jag slänger mig nästan efter min mobil som ligger på bordet innan jag letar upp mamma bland namnen av de personen som jag senast pratat med.Jag tar ett djupt andetag för att kunna låta normal innan hon svarar.
"Hej älskling."
"Hej."
"Hur är det? Du låter upprörd?" Jag skakar på huvudet och andas tungt ut.
"Nej mamma det är okej, jag är bara trött." Jag kan se hennes leende framför mig när hon hör att inget har hänt.
"Vad bra, du får vila lite."
"Absolut, vad gör April?" Säger jag och ber till Gud att hon är okej.
"April?" Mammas tonfall ändras. "April är inte här?" Jag tappar nästan mobilen men hinner greppa tag om den. Det känns som att mitt hjärta ska stanna. "Jack? Är allt som det ska?"
"J-ja. Ja förlåt jag bara, jag glömde att hon inte... hon och Grace att de skulle. Lora, jag glömde att de skulle till Lora och inte er förlåt."
"Jack? Har det hänt något?" Jag skakar på huvudet.
"Nej, jag... jag ringer sen. Jag tror jag måste vila lite."
"Okej vad bra. Puss."
"Puss..." Mumlar jag innan mobil faller ur min hand.
●Grace●
Jag känner mig hemsk. Kanske är det det enda rätta för mig att känna. Jag tog av mig ringen, gjorde slut och tog hans barn ifrån honom. Jag bara la all skuld på honom. Han får skylla sig själv för det är inte jag som har förstört allt...Det är inte han som förstört något. Det är jag.
Egentligen ska det inte vara såhär, det skulle vara bra ju. Men jag såg det lika bra som honom. Allt fallera. Vilket det nu har gjort. Vi passar inte ihop även om det är vad vi inbillar oss. Han sa det själv. Inte till mig men jag såg det, jag läste det i hans dumma telefon för ett tag sedan. Han ångrar April och mig och allt som gör oss till någonting över huvudtaget. Han älskar inte mig och jag älskar inte honom för det har jag vetat sedan dag ett. Vi två är ingenting. Och han ska inte få något han ångrar. Han kan glömma mig men framförallt April.
Jag vet att jag inte läste hela smset och jag vet om att det som jag läste inte ens är hälften. Det ger mig bara en anledning till att gå utan att behöva säga sanningen och erkänna att det är jag som förstört allt.
-
Slår vad om att jag kommer skriva "testkapitel" tills boken är klar lol.
ESTÁS LEYENDO
Shattered
Novela JuvenilHis fairytale was shattered. • Bok 3/3 av the fairytale series.