Napoleon Bonaparte, 1804'te taç giydiğinde, Josephine imparatorun önünde saygıyla eğildi. İmparator, "Seninle dolu olarak uyanıyorum."dediği kadının başına tacını kendi elleriyle koydu. Fransa, ilk imparatoriçesini seyrediyordu. Jacques-Louis David ve Georges Rouget imzalı tablo; tarihin, edebiyatın ve sanatın merkezindeki kadını, Fransa'nın ilk imparatoriçesi Josephine'ın anlatıyordu.
Joséphine de Beauharnais, Fransız bir çiftçinin kızı olarak doğdu. Zengin bir adamla evlendi, iki çocuk doğurdu, devrimde kocasıyla mahkum edildi. Herşey bitmek üzereydi ki bir şeyler değişiverdi. Josephine'nin kocasının kafasını kestiler ancak o serbest kaldı. Sonra da sosyetenin en aranan, en konuşulan ve elbette en çok istenen kadını oldu.
İki çocuklu gözde dul, "Rose" olarak anılıyor ve Fransa'daki en çekici kadın kabul ediliyordu. Bu cazibeye kapılanlar arasına genç general Napoleon da girmişti.1795'te karşılaşan çiftin ilişkisi, Napoleon'un tutkulu aşkıyla 1796'da evliliğe dönüştü. Böylelikle çiftçi kızı, Fransa'nın ilk imparatoriçesi olma yolunda önemli bir adım attı.
Dul kadınla genç generalin evliliği başta Napoleon'un ailesi olmak üzere pek çok kesim tarafından hoş karşılanmadı. Bu hoşnutsuzluk sonrası doğan söylentiler, ikili arasındaki mektuplaşmalar, karşılıklı sadakatsizlikler Napoleon ve Josephine aşkını giderek efsaneye dönüştürdü. Napoleon, dünyaya söz geçiren bir adam, Josephine ise bu gücü istediği gibi kullanan kadın olarak görünüyordu.
Çalkantılarla dolu aşk hikayesi, Napoleon'un çocuk isteği üzerine resmiyette sonlansa da Fransa için imparatoriçe Josephine'di. Bu durum, Napoleon için de değişmedi.Tarihin en büyük aşklarından kabul edilen Napoleon ve Josephine ilişkisi, ikilinin ölümlerine kadar sürdü. Son nefesinde imparator "Fransa, Ordu, Ordu'nun lideri, Josephine...." demişti.
Güç, zenginlik tutkusu ve zaaflarıyla anılan imparatoriçe Josephine, pek çok sanatçıya ilham verdi. Çok sayıda tablosu yapılan imparatoriçe, Napoleon'la aralarındaki mektuplaşmlardaki soğuk kadından ziyade ihtişamlı ve marur olarak resmedildi. Onun zenginlik tutkusu, biraz da kibriyle resmedilirken adeta bu efsane sadakatsizlik ölümsüzleştirildi. Imparator ona istediği herseyi vermişti ama o, sahip oldukları içinde biraz yorgun gibiydi
Yeni bölüme dek hoşçakalın umarım begenirsiniz yorumlarınızı bekliyorum 😊
ŞİMDİ OKUDUĞUN
UNUTULMAYANLAR (Askıda)
Historical FictionBinlerce yıllık dillerden düşmeyen aşkların buluştuğu bir kitap... memû zin den tutun senem hanımın aşkına kadar uzun uzadıya bir kitap. Keyifle okumanız dileğiyle ... ( merak etmeyin bilindik hikayelerden oluşmuyor dunyaca ünlü aşklarda yer alıyo...