7 - Makcik senah yang menakutkan

86 10 3
                                    

Haera menyilangkan tangannya sambil matanya memandang aku. Aku pula duduk dengan penuh sopan, kaki terkepit macam orang baru buat salah.

"patutkah aku mempercayai kata-kata kau ni?"

"kau tak percaya haera? Serious, dia datang rumah aku semalam!"

Dahinya berkerut. Eh tak guna, member sendiri dia tak percaya.

"sekarang aku tak tahu macam mana nak berdepan dengan dia kalau aku jumpa diaaaaaaaa aku malu woi mALU"

Dahi Haera berkerut. Aku tahu dia still tak percaya cakap aku! Aku suruh stay semalam dia tak nak stay!

"apa motif dia datang rumah kau? Suka suka? No way, Alice. No way"

Aku mengeluh. Kejadian semalam berlayar sekali lagi dalam ingatan aku. Kata-kata Sejun pun aku tak boleh lupakan lagi.

"Se...sejun..."

Sejun meliarkan pandangannya disekitar rumah aku. APA MASALAH DIA

"Kau, Alice?"

Aku terkaku

Omgjksksjjsj

DIA SEBUT NAMA AKU GAIS OMGJGKGK

"ye, saya"

Sejun mengangguk. Dia memandang aku atas bawah.

"tak nak jemput aku masuk?"

Aku mengangguk. Baru aku tersedar yang kami masih berdiri didepan pintu.

"ma..masuklah!"

Setelah melabuhkan punggung disofa, aku terus kedapur. Depan bakal suami mestilah tunjukkan yang kitaaaa layakkkk jadiiiiii isteri dia!

"tak perlu. Aku datang sekejap je. Kau duduk sini"

Wait what?

Awhjjxjcj BAIKNYA DIA

MESTI DIA SURUH AKU DUDUK SEBAB TAK NAK SUSAHKAN AKU KAN AAAAAA

"sekarang aku nak tanya kau, apa kau buat dekat sekolah tadi?"

....

Dia mengingatkan aku pasal kejadian shit tadi. Macam mana aku boleh lupa yang sejun ada masa aku tengah buat show WWE dekat sekolah tadi?

Aaaaa kau memang bodoh, alice!

Aku diam.

"kau dah tak ada mulut ke?"

Aku tersentak.

"aku nampak kau kemain berani lawan dengan anak pengetua. Kenapa senyap bila aku tanya soalan macam ni? Kau takut? Tak mungkinlah. Itu anak pengetua kut. Takkan takut, kan?" Sejun ketawa. Sinis.

Aku hanya mampu tunduk. Macam ni ke perangai sebenar dia?

"aku balik dulu. Aku Lim Sejun. Lelaki idaman kau. Selamat berkenalan. Kau boleh tegur aku dekat sekolah. Tapi kau tanggung sendiri kalau kau rasa kau tengah tegur tiang"

"dia cakap macam tu dekat kau?"

"ye Haera. Kau masih tak percaya lagi ke cakap aku?"

Haera berkerut.

"aku bukannya apa Alice. Kita still baru kat sekolah ni. Apa kata senior nanti? Kalau kau kena buang sekolah macam mana?"

Aku diam. Ada betulnya cakap Haera. Tapi, apa patut aku buat?

...

Aku berjalan pulang kerumah dengan mood yang tidak stabil. Nak kata harini hari yang teruk, semalam lagi teruk.

Selalunya aku akan berjalan balik kerumah dalam 10 minit, tapi sekarang, hampir setengah jam aku berjalan. Bayang-bayang rumah pun aku tak jumpa. Betapa tak stabilnya mood aku sampai berjalan setengah jam. Macam bodoh je kan.

Tiba-tiba ada makcik tegur.

Siapa lagi kalau bukan makcik senah. Ketua persatuan kentang kentang ditaman perumahan ni.

"Alice! Kamu tak sihat ke?"

Ohmygod

Makcik ke aku yang tak sihat ni?

Macam pelik je tiba tiba tegur aku T.T

"saya sihat, makcik"

"kenapa kamu pusing rumah makcik ni 10 kali? Kamu nak pecah masuk rumah makcik ke?"

O

Oh

Patutlah kelibat rumah tak nampak. Aku bertawaf rumah orang rupanya.
Tapi kenapa mesti rumah senah ni? Adu

Tanpa membalas tuduhan tak senonoh makcik senah yang sememangnya suka memfitnah orang ni, aku segera berjalan pergi dari situ.

Baru tangan hendak memulas tombol pintu, ada yang membuka dari dalam.

"lambat kau balik?"

APA SEJUN BUAT KAT SINI?

LAGI?!

aku minta maaf. Aku ada SMA jadi aku tak dapat nak update banyak sebab aku sibuk menghafal

Aku memang baik orangnya

Husband × lim sejunWhere stories live. Discover now