Aku termangu didepan pintu. Seriously? Apa dia buat kat sini? Nak sakitkan hati aku lagi? Aku cuba untuk tidak tergoda dengan lelaki bernama Lim Sejun.
Jujur sekali, aku masih suka. Tapi perangai dia buat aku sakit hati sampai rasa nak bunuh diri!
Aku pandang tajam wajahnya. Segala rasa takut dan nervous aku buang ketepi. Sekarang, apa dia buat kat sini?
"apa kau nak? Nak sakitkan hati aku lagi?"
Sejun tersenyum. Dia fikir ini kelakar ke?!
"kau marahkan aku? Mana pergi bahasa saya-awak kau tu?" soalan bodoh
Soalan paling bodoh pernah aku jumpa
"apa kau nak?" aku tanya sekali lagi. Tak faham bahasa ke dia ni.
Sejun masih tercegat. Dia pusing kebelakang dan berjalan menuju kearah sofa.
Wah wah
Buat macam rumah sendiri ya?
Tanpa menghiraukan lelaki itu, aku berjalan terus ke tangga, suaranya kedengaran "pergi siap, ikut aku"
WHAT
BETUL KE APA YANG AKU DENGAR NI?
"what?"
"ikut aku. Kau pekak ke" Jawab Sejun selamba
Selamba badak makhluk ni. Dia tak ingat ke dia duduk rumah aku sekarang ni?
Oh bukan rumah aku, rumah papa aku.
Sama lah kan? Memandangkan aku pun duduk dalam rumah ni sekali. Kan?
Dia ada hak ke nak buat rumah ni macam rumah sendiri? Tak ada kan?!
"kau tercegat apa lagi dekat situ. Cepatlah siap"
"ye ye nak siap lah ni!" aku berlari ke bilik.
Seriously? Aku baru kenal dia 4 hari lepastu layan aku macam kenal 4 tahun.
Lim Sejun is really like this?
...
"kita nak pergi mana?"
Sejun diam. Oh sekarang dia pula pekak?"nak pergi mana ni"
"kau boleh senyap tak perempuan?"
Aku senyap. Sampai hati dia marah aku? Tak guna.
Kami tiba disebuah cafe.
Nak buat apa ni ( ̄. ̄)
"aku nak kau jumpa kawan-kawan aku-"
"APA?!"
"Boleh sabar tak? Aku nak kau jumpa kawan-kawan aku. Itu je. Kalau kau rasa dorang jatuh hati dekat kau atau layan kau macam puteri, kau layankan je. Jangan perasan pula. Tak ada siapa suka budak junior hingusan macam kau" panjang lebar Sejun mengutuk aku.
Aku sedar aku siapa
Aku tak mahu pun kawan kawan kau tu
Aku nak kau je, Sejun.
Sampai hati kau cakap aku budak hingusan?
Tak guna lahanat aku sumpah kau jadi cicak kobeng haaaaa π_π
"Eh tu Sejun dah sampai"
Aku dah nampak kawan-kawan dia. Siapa lagi? Victon!
Tapi macam tak ada lagi seorang.
Ye gais, aku dah kira campur dengan sejun sekali, yang pasti, mereka tak cukup 7 orang.
[abe sejun pov uwu]
"kau bawak siapa? Ah, kau jangan cakap ini girlfriend kau. Sesungguhnya kau memang tak suka pada perempuan" Seungsik memulakan ayat dan mengakhiri ayatnya dengan sangat pedas. Dia buat aku nampak macam lelaki gay sedangkan aku cuma sayangkan Byungchan sebagai kawan dan tak lebih dari itu.
"kau?!" Chan bangun dari tempat duduknya dan terus menyambar tanganku.
Eceh ayat
"eh eh kau nak bawak aku pergi mana syal" soalan aku Chan tak jawab. Dia ni kan.
Setelah berada agak jauh dari meja tempat kami berkumpul tadi, Chan memulakan bicaranya.
"kau gila ke?"
Wait, what?
"aku tak salah dengar kan? Kau cakap aku gila? Woi kau sedar sikit kau tu kunyit, lepastu nak cakap aku gila siapa yang lebih gila sekarang ni?"
"ah tu tolak tepi! Sekarang ni, yang kau bawak perempuan tu kenapa?"
Aku mengeluh. "lantak aku lah"
Tangan Chan aku tepis, aku berjalan menuju ke meja tadi semula.
"asal ni?" tanya Byungchan.
"takde apa, dia kata dia ada surprise untuk subin"
Subin tersenyum malu
Ah mati la kau gay
Aku pandang Alice. Alice pandang aku. Aku buat muka isyarat kenalkan-diri-kau
Dahinya berkerut
Nampaknya dia tak faham bahasa
"bagitahulah nama kau. Susah sangatlah kau ni"
Matanya masih terkebil-kebil. Sekarang aku menyesal bawak dia jumpa kawan-kawan aku.
"em, Alice, 13 tahun-"
"apa?!" semua jerit serentak kecuali aku.
Suasana sepi sebentar. Mereka berlima memandang aku meminta kepastian.
"kau teruskan"
"13 tahun, sekolah di Baek Ho Highschool-"
"APA?!"
"KASI DIA HABIS BERCAKAP DULU LA HANAT!"
Aku tak tipu, kadang kadang dorang boleh buat aku gila.
Alice tersenyum kelat. Aku tahu dia tak selesa. Tapi ada aku kisah?
"kelas 1 Mawar 3" Alice memandang aku tanda dia sudah habis memperkenalkan diri.
Dia membosankan.
"okay, korang dah tahu kan nama dia? Jangan tanya aku apa hubungan aku dengan dia. Dia lebih tahu"
Mata mereka kembali menumpukan kearah Alice. Alice pandang aku sekali lagi tanda dia tak tahu apa semua ni
"kau kan suka dekat ak-shjdjskjs" tak sempat aku habiskan ayat, dia dah letak tangan dia dekat mulut aku. Biadap
"awak ni kenapa?!" marahnya. Tangannya dilepaskan.
"aku cakap perkara betul. Salah ke?"
"salah"
"jadi apa yang betul?"
"diam je"
Pandai betul dia menjawab. Dia menjeling dan memandang kearah kawan aku yang lain.
Oh, kau benci aku tapi sika dekat kawan-kawan aku?
Tak lama selepas itu, alice semakin rapat dengan members aku. Nampaknya dia jenis yang senang bergaul. Aku tak berhenti pandang wajahnya.
Mata dia
Senyuman dia
Pipi dia
I like her
Rajin pulak
Tiberrrrr
YOU ARE READING
Husband × lim sejun
Casuale* Alice Park * * Lim Sejun * ¤¤¤ "wEH TU SUAMI AKU TENGOK LAH TU WEH" ¤¤¤ "Takpe lah kena reject pun, aku tetap sukakan kau, Lim Sejun" "Berhenti mengharap, perempuan" ¤¤¤ "Awak nak apa lagi?" "Cakap elok elok please. Ni suami kau tau?"