Helalim Olurmusun ??

5K 383 32
                                    

bu hikaye bir üniversitede geçiyor ;-)

mehmet bir gün arkadaşları ile okulun bahçesinde oturuyordu .yanlarından baştan aşağıya edepli bir kız geçiyordu .

aralarında konuşuyorlardı !

" ah su kızı bir tavlayamadik , ne kadar da inatçı ,inatçı olduğu kadar da güzel .

mehmet hem konuşulanları dinliyor , hem de daha önce görmediği kızı süzüyordu .üzerinde bileğine kadar inen bir ferrace , omuzlarına düşmüş şalı ve edebi ile başı önünde yürüyordu .

mehmet :" hadi iddaya girelim ben bu kızı tavlarim "

" yapamazsın heveslenme , o hiç kimseyle konuşmaz "

mehmet :" olsun ben tavlarim diyorsam tavlarim "

ertesi gün mehmet adini bile bilmediği kızı takip ediyordu.

onu tek başına otururken görünce hemen yanına gitti .

" afedersiniz , biraz konuşabilir miyiz ?"

" sizinle konuşmam uygun değil ! " diyerek yerinden kalktı kız .

bir kaç defa daha denedi ama olmadı .

artık arkadaşları mehmet ile dalga geçmeye başlamışlardı ... ama kafaya koymuştu mehmet , arkadaşlarına rezil olmamak için her şeyi yapardı .

başarılı olamayınca arkadaşlarına  " ben kızı tavladim kız utanıyor .. gizli kalsın istiyor !" gibi yalanlar söylemişti ..

ama inanmadılar . kanıt istediler .

mehmetin aklına harika bir fikir gelmişti .

ertesi gün yine kızı yalnız otururken görmüştü .

ve konuşmak istediğini söyledi . kız tam kalkıp gidecekken " ben namaz kılmak istiyorum , bana öğretir misin" dedi

kız durakladı . mehmete döndü " hiç erkek arkadaşınız yok mu namaz kılan? ben yardımcı olamam kusura bakmayın . bir imamın yanına gidin ."

tekrar gitmeye hazırlanırken mehmet :

" Allah rızası için dedi "

kız artık adım atamadı . çünkü rıza demişti . mehmet bir çay bahçesinde oturup konuşmayı teklif etti . mecburen kabul etti kız . oturdular . önce adını sordu ...

adi Rabia idi

ne de güzel ismi vardı . ama hiç yüzüne bakmıyordu ..

mehmet bu durumdan rahatsız oluyordu .

onlarca kız peşindeyken bu kıza ne oluyordu da yüzüne bile bakmıyordu .

rabia sanki bir alim gibi mehmete namazı anlatıyordu .

oysa mehmetin kafası başka yerdeydi .tuzaklar kuruyordu . o sırada sıcak çayı eline dökmüş gibi yaptı ve yanmış gibi elini sallamaya başladı .panik olmuştu rabia . onun bu halini görünce farkına bile varmadan " bir şey oldumu " diyerek elini tuttu .... tam o sırada ağacın ardında gizlice flaş patladı .

ve ertesi gün .. mehmet ve arkadaşları oturmuş kahkaha ile gülüyorlardi .

arkadaşları " helal olsun sana , nasıl da ayarlamış kızı . biz de kızı bir şey sanırdık , el ele göz göze "

diyerek hayretler içinde resme bakıyorlardı . kısa sürede tüm okul duymuştu bunu .

okulun en dürüst bilinen kızı bir erkekle çay bahçesinde el ele , göz göze yakalanmıştı ..

ve rabia .. söylenenleri duyunca beyninden aşağıya kaynar sular dökülmüştü . herkes kendisi ile dalga geçiyordu . nasıl olmuştu bu nasıl da inanmıştı .

mehmeti buldu hemen yanina gitti . bu defa gözünün içine bakıyordu mehmetin ... hem de ne bakış . mehmet erimişti bu bakışlar karşısında .

konuşmuyordu rabia .. ama bakışları feryad ediyordu . konuşmadan ayrıldı oradan .

bir gün ... iki gün .. uç gün derken tam bir hafta olmuştu rabia okula gelmiyordu . mehmetin gözü her yerde onu arıyordu . çünkü o son bakışını unutmamıştı.

bulmalıydı rabia yı çünkü hatalıydı , özür dilemeliydi .

uzun uğraşlar sonucu buldu rabia yı...

evinin kapısını çaldı . rabia karşısında mehmeti görünce şaşırmıştı .

" buyrun " dedi başını eğerek ...

mehmet hic lafı dolandırmadan " benimle evlenir misin rabia ??"dedi.

" bu kez ne tuzaklar kuruyorsun " diyerek kapıyı kapatmıştı mehmetin suratına ... vakit ikindi vaktiydi .. rabia namaz kılmak için ezanı bekliyordu ...

ve bir ses yükseldi minareden ... bu nasıl bir sesti böyle öyle içten öyle güzel okuyordu ki ezanı ...

ezan bitmişti .

ama doymamıştı rabia . tekrar tekrar dinlemek istiyordu ezanı .

sonra minareden bir ses geldi mehmetti bu .. şöyle diyordu . " rabia her şerde bir hayır var derler . bunlar olmasaydı ben namaza baslamayacaktım . senin o bakışın beni doğru yola iletti . ne olur miraçta hediye edilen namaz hürmetine affet beni . okunan ezanlar hürmet ine affet beni "

gözyaşları içinde camiye koştu rabia . bir kaç kişi vardı zaten cemaat olarak . mehmette aralarindaydi.

namaz bitti ve mehmetin yanına gitti.

mehmet sevinmişti rabia gözlerine öfke olmadan bakıyordu .

" rabia helalim olurmusun ?"

rabia şaşırmıştı tabii ..

" akşam annenlere söyle gelip istesinler " deyip eve koştu .....

inşallah beğenmişsinizdir. ♥ vote ve yorumlarinizi bekliyorum 

seviliyorsunuz♥♥

ALLAH AŞKIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin