ottakaa nokkiinne tai samaistukaa, mun tarkoitus ei oo leikkiä kusipäistä tai provosoida tarkoituksella. Yksinkertaisesti, asioita joita en ymmärrä. Varsinkaan wattpadissa.
HIGHSCHOOL AU
aloitetaan suurimmalla kysymyksellä: miksi ihmiset niin pitävät highschool auista? en tiiä oonko uniikki lumihiutale tai jotai mut hei, juonet on kaikissa niin samoja(kyl te tiiätte sen kliseisen) ja ne sisältää ylimääräst dramatisointia. Myönnän, mäkin oon lukenut niitä aina välillä mut yleisesti ottaen välttelen koko aihetta, koska kuka hitossa haluaa lukea koulusta koulun ulkopuolella? Mikä niissä tarinoissa vetää niin puoleensa? Ne on ennalta-arvattavia ja aika loppuunkulutettuja aiheita, jolloin sä et oo ees ollenkaan omaperäinen. Mut silti, ihmiset lukee eniten näitä sydäntenmurskaaja/ pahis rakastuu koulun kilteimpään nörttiin ja vuosisadan rakkaustarina on valmis. Ainoo vaa, että luuletteko oikeesti että se pahana pidetty muuttaa tapojaan jonkun kiltin vuoksi? Ehkä, mutta suurella todennäköisyydellä ei. Sen petturuus ja joku muija mukaan, ja juonen(ja lukijoiden!) kaipaama jännitys on kirjoitettu. Helppoa, eikö? Musta vähän liiankin.
TEXT/CHATROOM AU
älkää käsittäkö väärin, mä todella tykkään joistain hyvinkirjoitetuista kirjoista, joissa on sopivasti mukana viestittelyä. Ongelmia tulee kuitenkin vasta silloin, kun koko helvetin kirja on viestejä ja vanhentuneita vitsejä(jimin, u got no jams. cringe.) täynnä, joista piti päästä eroon kaksi vuotta sitten. Chatroom au on helppo kirjoittaa ja lukea, mutta sen formaatti on yleensä samanlainen kuin kaikkien muidenkin viestejä sisältävien kirjojen. Ja sanotaan vielä sekin, että chatroomei suomeksi tuli yhdessä vaiheessa kuin sieniä sateella, joten älkää väittäkö, että tää trendi jäi huomaamatta. Kokeilkaa keksiä erilaisia ideoita, se ei oo teiltä pois.
"K-VIRHEET"
mä en tiiä ees mitä sanoo. triggeröidyn täst aiheest kaikkein eniten, koska tää on kaikista naurettavin. jumalauta.
Kaikki luultavasti tietää sen, ku joku kirjottaa luvun loppuun: "Pahoittelut k-virheistä, en oo oikolukenu tätä :33". KENELLÄKÄÄN ei pitäisi olla niin kiire, ettei ehtisi omaa tekstiään oikolukea ja tarkistaa niitä 'k-virheitä'. Kirjoittajan tulee aina lukea omaa tekstiään useita kertoja ja korjata sitä, ja nämä kirjoitusvirheet huomaa silloin. Jos et tätä tee, voidaan puhua mun mielestä laiskuudesta.
Ja ihan vinkkinä, kukaan ei lue sun kirjaa jos se on täynnä 'k-virheitä'. :)
YOU ARE READING
L O V E B I T E S
Poetry❝What I create is chaos.❞ Bangtan. 090118 (c) silvxrwavxs #1 in shortstory