Voor Jack Smith is het een dag zoals alle andere, 8 uur je bed uit, douchen, scheren, eten, en op naar werk. Aangezien het maandag is staat Jack in de ochtendspits. Als hij door de file heen is trapt hij zijn Porsche Cayenne eens flink op zijn staart om die V8 is even lekker te laten klinken. Als hij om 9 uur op kantoor aankomt kan hij gelijk beginnen met de post. Aangezien Jack detective is heeft hij vrij veel te doen, hij is nog geen 5 minuten bezig of hij word opgeroepen door zijn baas, William Reinerts, een vrezelijke man zonder ook maar enige zorg voor zijn werknemers. Jack, HIER KOMEN! schreeuwt hij. Ja baas, wat is er? strompelt Jack. Je moet onmiddelijk naar Engeland voor een groot onderzoek in London. Jack zucht en zegt, Ja baas.
Jack gaat weer terug naar zijn kantoor en pakt zijn spullen, hij loopt naar buiten en stapt in zijn auto. Als hij naar huis rijd vraagt hij zich af wat voor onderzoek het zal zijn, net als hij in gedachten is schrikt hij wakker van een toeter, maar goed ook want hij reed bijna op de andere baan. Hij zet de radio goed hard om zijn lievelingsliedje, Home van Dotan, goed door zijn stereo te laten klinken. Als hij eenmaal aankomt bij zijn huis, pakt hij al zijn spullen in die hij mee moet nemen en loopt naar buiten. Hij stapt in de auto en gaat op naar Engeland. Als hij bij de boot is aangekomen is hij net te laat, SHIT! denkt hij. Nou dan maar even wachten, hij pakt een sigaar uit zijn autolaatje en merkt dat ie geen aansteker heeft, ALLES ZIT TEGEN VANDAAG! schreeuwt hij en slaat op zijn stuur.
Als de boot is aangekomen kan hij zijn auto in het ruim parkeren en naar het dek gaan. Hij vind een bankje en gaat er op liggen. Na een tijdje word hij wakker en kijkt op zijn Rolex, half 3, hij kijkt om zich heen en ziet een automaat staan hij loopt er naar toe, hij bezeft zich dat hij al 6 uur niet heeft gedronken. Hij kijkt wat er allemaal in de automaat staat en hij kiest nr.03, een flesje Mountain Dew, hij lacht, nr 3 is ook mijn lievelingsnummer. Hij loopt weer naar zijn bank en gaat zitten, hij slurpt het flesje half leeg. Hij pakt zijn koffer en loopt naar een kraampje, JACK! hoort hij, Jack draait zich om en ziet een goeie vriend van hem staan, Jason Calvin, Hey Jason. Jack loopt naar hem toe en ze geven elkaar een knuffel en een klopje op de schouder. Jack en Jason hebben veel samen meegemaakt als detectives en zo hebben ze ook altijd wat om over te praten. Jack vraagt of Jason honger heeft en dat hebben ze blijkbaar allebei. Ze lopen naar een MC Donalds die aan boord is, ze bestellen allebei wat te eten en gaan zitten. Wat brengt jouw hier?
vraagt Jack. Ik moet naar London voor een belangrijk onderzoek. Antwoord Jason met zijn mond vol. En jij? Vervolgt hij vervolgens. Ik ook, weet jij toevallig iets meer? zegt Jack. Volgens mij ging het over een massamoord door ene Gregor Smith, toevallig jouw vader? Grinninkt hij. Nou gelukkig niet zeg, maar we zitten dus op dezelfde zaak.
De vrienden praten nog wat en gaan naar hun slaapvertrekken omdat ze lang moeten wachtten omdat de boot niet kan aanmeren.
JE LEEST
1.Mission London
AdventureJack Smith is een detective van de hoogste top. Hij zit daarom ook niet voor niks bij de FBI. Hij word ingezet bij de gevaarlijkste projecten en voor de gevaarlijkste opdrachten. Maar wel alles met zijn 2 vrienden Max en Jason. In dit deel volgen we...