~woensdag~

22 0 0
                                    

Piep piep, piep piep, piep piep, piep piep

Doe die tering wekker uit! Schreeuwt Jack. Sorry. Vervolgt Jason. Hoe laat is het? Vraagt Jack nog half slapend. Half 10, hoezo? Zegt Jason. Fuck, ik moet daar om 10 uur zijn! Zegt Jack. Dan mag je wel opschieten. Lacht Jason. Ja en jij dus ook. Weet je nog meneertje zonder auto, hoe kom jij daar anders? Zegt Jack, terwijl hij zich aankleed. Shit! Dat is waar ook. Zegt Jason terwijl hij uit bed springt.

Als de jongens eenmaal klaar zijn met douchen, aankleden, tanden poetsen en scheren lopen ze naar beneden voor het ontbijt. Het verbaast de jongens dat er nog niemand beneden is. Ze lopen naar de eettafel en zien een sleutel liggen, onder de sleutel ligt een briefje. Goedemorgen, ik geef jullie hierbij de sleutel van het huis, omdat ik er pas weer in de avond ben. Ik heb al eten gehaald en ik zal het zelf klaarmaken. We eten om 7 uur. Als er nog vragen zijn. E-mail me dan maar.

met vriendelijke groet, Gregor

Gregor_smith@hotmail.com

Jack pakt de sleutel en doet hem in zijn zak. Ik vind dit maar een beetje raar, jij niet? Zegt Jason. Nou een beetje, maar dit is toch vrij normaal? Zegt Jack, terwijl hij een broodje smeert. Ik vind het vooral vervelend dat we niet weten wat hij gaat doen. Zegt Jason met volle mond. Ja maar dat hoeven we ook niet te weten. Zegt Jack.

Als de jongens klaar zijn met eten, gaan ze naar buiten en stappen in de auto. Ze rijden naar het werk en zien dan Max fietsen. TOET TOET!! Jack drukt hard op toeter waardoor Max schrikt. Wat gaan jullie doen? Vraagt Max. Wij gaan naar het werk. Antwoord Jason. En waar is dat? Vraagt Max. In London, wij zijn undercover detectives. Zegt Jack een beetje stoer. Oh, maar dat ben ik ook. Denken jullie niet dat we een groot gevaar lopen als we bij de vijand gaan logeren? Vraagt Max. Stap in de auto, dan leggen we alles uit. Zegt Jack.

Als de jongens op plaats delict aankomen zien ze al gelijk wat er aan de hand is. Overal liggen lijken op de grond en huizen staan nog na te fikken. Enkele mensen hebben het overleefd, maar die zijn spoedig afgevoerd. Wat gaan we als eerste doen? Vraagt Max. Nou... laten we eerst even rondvragen of er al wat is gevonden. Zegt Jason.

De jongens lopen naar de man die daar de leiding heeft. Wacht, is dat niet Frenk Burgens? Zegt Jack geërgerd. Volgens mij wel, waarom hij nou weer. zegt Jason. Uhm wie is die Frenk waar jullie het over hebben? Vraagt Max. Frenk is een psychopaat eerste klas, hij krijgt bij alles de leiding omdat hij wel erg goed is met massa-moorden. Zegt Jason. Zijn taktiek is dat hij in de huid van de moordenaar probeert te kruipen. Zegt Jack. Hij kon ooit naar de FBI, maar bij de moord waar ze hem zouden beoordelen, zat hij er voorledig naast. Zegt Jason. Gelukkig is dat niet bij ons gebeurt. Zegt Jack lachend. Nou laten we naar hem toe gaan. Zegt Max.

Aloa! Zegt Frenk. Hey, hoi, yo. Zeggen de jongens. Is er al wat gevonden?  Vraagt Jason gelijk. Nou een beetje wel, we zijn hard bezig. Antwoord Frenk. Ja, maar zijn er ook harde bewijzen? Vraagt Jack. Ja maar het is weinig. We hebben even verderop de vermoedelijke vluchtauto gevonden. Zegt Frenk. Dat is toch juist heel veel! Zegt Max. Om welk model gaat het? Vraagt Jack. Waarom is dat weinig. Het is net wat Max zegt, heel veel! Vervolgt Jason. Nee het is niet veel, de auto hebben we brandend aangetroffen. Het ging om een Renault Clio. We zijn bezig om nog eventuele sporen te vinden. Antwoord Frenk. En is dat al gelukt? Vraagt Jack. Nee niet echt. Zegt Frenk. Dan gaan wij wel even kijken. Jack jij gaat Noord, Max Zuid en ik West. Frenk jij mag wel Oost als je zou willen. Zegt Jason. Dat lijkt me een sterk plan, laten we gaan. Zegt Max.

Als de jongens na 2 uur weer elkaar tegen komen kijken ze allemaal niet erg blij. Het lijkt er op aan te komen dat vandaag op een dood spoor gaat eindigen. Laten we naar huis gaan en morgen verder gaan. Zegt Jack. Lijkt me een kei goed planneke. Zegt Frenk. Lets go! Zegt Jason.

Als de jongens bij het huis aankomen kunnen ze gelijk aanschuifen voor het avondeten. Gregor heeft een lekkere aardappel salade gemaakt en er staat ook een gourmetpan op tafel. Ik wou weer eens wat anders doen. Lacht Gregor. Aaaaah dat is verrukelijk! Zeggen de jongens. Iedereen zit lekker te genieten van het eten en ze gaan vervolgens naar bed. WELTRUSTEN! Word er van beneden geschreeuwd door Gregor. Tot morgen, slaaplekker. Van Jason komt er geen reactie, die slaapt al lekker.

1.Mission LondonWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu