~zaterdag~

18 0 0
                                    

De volgende ochtend word Jack wakker en kijkt om zich heen. Hij merkt dat Jason er niet is en drukt gelijk op de paniek knop. De zuster komt snel de hoek om gerend. Wat is er?!  Schreeuwt ze hijgend. Waar is Jason. Vraagt Jack. Die is aan het ontbijten, hij is vannacht heel goed herstelt. Zegt de dokter. Ik heb ook wel trek. Zegt Jack. Hij stapt uit bed en kleed zich aan. De zuster lijdt hem de weg.

Als hij eenmaal bij Jason is pakt hij een broodje en gaat zitten. We moeten weg en wel nu. Zegt hij. Ik weet het, na het eten gaan we. Zegt Jason. Een zuster heeft het blijkbaar gehoord. Jullie mogen pas na de medische keuring weg en die is om 1 uur. Zegt ze. Jack kijkt op de klok en ziet dat het half 11 is. Pffff nog 2 en een half uur. Zegt hij tegen Jason. Nou dan maar even bespreken wat er allemaal is gebeurd.

Om 1 uur gaan de jongens een kamer in. Daar worden ze medisch gekeurd en de resultaten zijn voor beide goed. Ze besluiten om nog wat te eten omdat het onderzoek nog niet is opgeschoten, omdat je jongens Frenk hadden gebeld. Als ze eenmaal eten hebben gaan ze zitten en nemen een hap uit hun broodje. Bluhhh! De jongens spugen hun eten uit en kijken wat het was. Er zit in allebei de broodjes een briefje. ↓↑←→↑↓ de jongens rennen naar hun kamer en zien daar nog net een man de kamer uitrennen met hun koffers. Ze rennen achter hem aan maar kunnen hem net niet bijhouden, dan botst de man tegen een kar aan en Jason en Jack pakken hun kans. Ze springen boven op de man en binden een touw om zijn handen. Als ze het masker van zijn hoofd afhalen geloven ze hun ogen niet. Het is de oud FBI leider. Hoi jongens. Maak me even los dan kan ik alles uitleggen. Als de jongens hem hebben losgemaakt legt hij uit dat hij undercover is bij Gregor Smith. De jongens geloven hun oren niet en vragen van alles en nog wat.

Als ze hun spullen weer terug hebben gaan ze naar de plaats delict. Ze zien aan de kant van de weg een brandende Renault Clio staan. Die had Frenk toch weg laten halen? Vraagt Jack terwijl hij er naar toe rijd. Ja volgens mij wel, ik bel hem wel. Zegt Jason. Hij draait het nummer van Frenk.

Aloe met Frenk, wat kan ik voor je betekenen? Ja met Jason, jullie hadden die Renault Clio toch al weg gehaald?  Uhmm ja, hoezo? Wij rijden hier en zien een brandende Renault Clio staan. Wat moeten we ermee doen? Ga der heen en schrijf wat kenmerken op, maar eerst blussen! Ja snappen we, bedankt!  Geen probleem, tot zo. Tot zo.

Zodra de jongens de auto hebben geblust gaan ze naar de auto toe. Ze zoeken aanwijzingen en Jack vind er een. Hiero weer een briefje met weer die tekens. Zucht Jack. Hier ook alleen maar een briefje. Met ook die tekens. Zucht Jason er achteraan. Pijlen geven richtingen aan maar deze snap ik niet. Stel je voor, je rijd in je auto en moet zo rijden dan ga je achteruit, vooruit naar dezelfde plek, links, rechts naar dezelfde plek, naar voren en naar achteren naar dezelfde plek. Dus je schiet er niks mee op. Zegt Jack, terwijl hij de richting loopt.

Dan gaat de telefoon, maar niet die van Jack of Jason. Het is een telefoon die op de grond lach. Die lag er net toch nog niet? Vraagt Jack. Nee? Zegt Jason. Jack besluit om de telefoon op te nemen. Je snapt de pijlen maar niet de clue. Blijf op dezelfde plek, jij hebt je verplaatst om de telefoon te pakken. Nu is er een tweede moord gaande, als ik jouw was zal ik maar naar Newcastle gaan. Oja en de volgende clue is anders. DOE HET NIET!   Er is al opgehangen en gelijk daarna word Jason gebeld door Frenk. Jullie moeten nu naar Newcastle, er is weer een massamoord gepleegd. We zijn onderweg. De jongens rennen naar de auto en zetten het zwaailicht op het dak. Jack trapt de auto volgas en ze scheuren met 230 km/h uur naar Newcastle.

Als ze daar aankomen gaan ze gelijk naar briefjes zoeken. Als je een briefje ziet moet je de richtingen volgen en als er een telefoon gaat opnemen. Zegt Jack. Iedereen rent als een malle de kant op die was aangewezen en de 1e die een briefje vind is Samuel, een jongen in opleiding, hij hoort de telefoon gaan. Hij volgt Jack zijn woorden op en neemt de telefoon op. Niet slim jongen. Had nou maar niet opgenomen. Tik Tam Boem! Wat houd dat in? Wat ga je doen?  Zeg het me!  Voordat hij antwoord krijgt is er al opgehangen. Hij word daarna gelijk weer gebeld op zijn privè telefoon. Hij krijgt te horen dat zijn zus is vermoord. Samuel besluit om de jongens op te roepen en het verhaal uit te leggen.

Als de jongens allemaal op dezelfde plek terug zijn, staat Samuel te huilen en ze vragen allemaal wat er aan de hand is. Als Samuel alles heeft uitgelegd besluit hij om naar huis te gaan. Jongens laten wij dat ook maar doen. Zegt Frenk. Dat lijkt me verstandig, maar wij hebben geen onderdak. Zegt Jack. Kom maar bij mij. Als je dat wilt natuurlijk. Zegt Frenk. Graag zelfs!  Zeggen de jongens.

Als de jongens bij Frenk zijn gaan ze gelijk slapen.

1.Mission LondonWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu