פרק ח

5.6K 198 9
                                    


מירי

"מירי?"

"כן, מתוקה..."

צעדתי אל חצר הגן, יחד עם רבקה בידיי. היא הסתירה פניה בצווארי, קולה עמום כנגד הכתף שלי ולכן גם לא הצלחתי לשמוע את דבריה. נאנחתי ושאלתי אותה שנית על מה היא אמרה לי, לפני שעצרתי ליד הנדנדות והנחתי אותה על רגליה.

"למה האיש צעק עלייך?" שאלה הקטנה, משפילה מבטה לקרקע.

נאנחתי לעצמי במשיכת כתף קלה, לפני שהרמתי אותה לאחת הנדנדות והתיישבתי בשניה. היא דחפה את עצמה מהאדמה והחלה להתנדנד קדימה ואחורה, מביטה קדימה, בריקנות שקטה.

"האיש הזה, זה אח שלי... בועז..." השבתי, חיוך קל מכסה את שפתיי. "הוא דואג לי, בגלל זה הוא צעק עליי... לפעמים, כשאנחנו דואגים, אז אנחנו צועקים, לא?"

היא נדה לשלילה, כאילו שלא מבינה למה התכוונתי.

"את זוכרת," לא יודעת אפילו, למה נזכרתי בזיכרון הרחוק ההוא. "את זוכרת כשאימא עזבה ואת נשארת אצל סבתא כמה ימים... אני באתי לבקר אותך?" שאלתי, מתחרטת על כך שהזכרתי לה את הזיכרון הנורא ההוא.

היא נדה בראשה, מחזירה מבטה לשלי.

"סבתא הכינה אז פירושקי בתנור".

"כן," חייכתי והמשכתי, "את זוכרת שהתנור היה ממש חם ואת רצית להציץ פנימה ולראות איך סבתא שמה את הפירושקי בתנור?" שאלתי ושוב היא נדה בראשה.

"היא צעקה עליי אז, מזה חזק..." השיבה הקטנה, מושכת באפה הקטן.

"את זוכרת למה היא צעקה עלייך?" שאלתי.

"בגלל שכמעט נשרפתי מהתנור החם...?" השיבה הקטנה, מחזירה מבטה השואל אליי.

"כן, אז את רואה, זה כמעט אותו הדבר..." התחלתי בנשיפה קלה, "בועז צעק עליי, כי הוא חושב שאני אפגע-"

"בגלל אבא? הוא חושב שאבא יפגע בך?" הופתעה הקטנה וכאשר נדתי בראשי, היא נאנחה ומשכה בכתפיה. "אני לא חושבת שאבא יכול לפגוע בך..."

"באמת?"

היא משכה בכתפיה, נושמת לעומק ועוצרת את הנדנדה ברגליה.

"אני חושבת שאבא אוהב אותך מאוד, מירי..." היא היטתה ראשה לצד, בוהה בי בצער רב. "הוא תמיד שואל ומדבר עלייך והוא תמיד מחייך כשהוא איתך... אני חושבת שהוא נראה שונה, כשהוא איתך... הוא באמת, באמת שונה..."

"אני מצטערת." פלטתי מבלי לחשוב אפילו, יכולתי לראות את העצב ממלא אותה.

האם היא חשבה שאני רוצה לגנוב את האבא שלך ממנה, או משהו כזה...? מה עבר, שם בתוך הראש הצעיר הזה שלה? השפלתי מבטי, נושמת לעומק.

"למה?" הופתעה הקטנה, שולחת עיניה העגולות לעיניי. "אני אוהבת שאבא מחייך... הוא לא חייך מאז שאמא עזבה... בגלל זה רציתי לשאול אותך, אם... אם את תהי האימא החדשה שלי?" היא שאלה, מפתיעה אותי בחרדה וחוסר-אימון.

ההתערבותWhere stories live. Discover now