Bab 16

647 42 5
                                    

Kini tiba masanya fatihah nasuha dan khairullah diijab kabul kan.  Majlis dibuat secara kecil kecilan sahaja buat apa yang wajib itu lah yang paling penting.

   Setelah majlis fatihah nasuha menyibukkn diri membantu apa yang patut di dapur.

  "wau!!! Fatihah nasuha come back" ujar seorang wanita yang muncul secara tiba tiba sewaktu dia sedang mengemas.

    "so apa masalahnya" jawab fatihah nasuha dengan sinis sungguh menyampah dia melihat wanita itu pada ketika ini.

    "wauu!! Dah pandai melawan amazing" jawab wanita itu.  "cik adriana kalau awak datang sini semata mata nak sakit kan hati saya please get lost..." hambur Fatihah Nasuha yang sedang menahan amarahnya terhadap Adriana.

    "chill okay...   Tahniah ye dh kahwin sekali lagi aku tak tahu lah apa yang ada pada kau sampai khairullah langsung tak boleh lupa kan kau... Walaupun ada bukti yang kau curang dengan sepupu sendiri" kata adriana dengan sinis sekali.

    "Allah tu maha adil , Adriana aku tak salah so buat apa aku nak mengaku salah kan kau kena ingat segala bukti tu kau yang reka sendiri fikir aku tak tahu...  Kau silap aku tahu semuanya lah,  adriana kadang kadangkan aku kesian tengok kau ni mengejar suami orang kau ngan aidan sama je memusnahkan kebahagian orang lain. " sinis fatihah nasuha berkata sehinggakan menimbulkan perasaan amarah pada adriana.

  Secara tak langsung Adriana menampar muka fatihah nasuha "Adriana!!! " jerkah khairullah yang kebetulan lalu disitu dan ternampak Adriana menampar muka isterinya.

   "khai... " Adriana terkejut kerana Khairullah muncul secara tiba tiba.  "sedangkan aku sendiri tak pernah naik tangan pada dia, kau pulak nak naik tangan pada dia...  Baik kau berambus sekarang berambus!!! " jerkah khairullah membuatkan adriana terkedu fatihah nasuha yang berada di sebelahnya begitu takut lalu memeluk suaminya itu dengan erat.

   Khairullah sedar yang isterinya itu takut lalu dia mengusap belakang isterinya itu agar lebih tenang.

    Walaupun pada ketika ini hatinya begitu panas.  "apa bising bising ni khai?" soal khairan.

   "Adriana ni, sedangkan aku sendiri tak pernah nak naik tangan dengan isteri aku dia berani naik tangan dengan isteri aku nasib baik sepupu kalau bukan sepupu tak ingin aku jemput" hambur khairullah dengan amarah.

   "sudah khai... Jangan ikut sangat perasaan marah tu istigfar banyak banyak,  dah kau gi bawak isteri kau berehat aku tahu korang berdua penat Adriana biar aku settlekan.. " ujar khairan.

   Khairullah memberi jelingan maut pada Adriana lalu pergi meninggalkan mereka dia memimpin fatihah nasuha untuk naik ke bilik.

*****

      "dah solat isyak?? " soal khairullah kepada isterinya.  Fatihah nasuha hanya menganggukkan kepala tanda sudah.

      Pada ketika ini Fatihah Nasuha sungguh takut pada Khairullah apabila melihat suaminya mengamuk sebentar tadi.

    "da pergi bersihkan diri lepastu makan ubat lepastu rehat kau dah penat sangat tu" arah khairullah Fatihah Nasuha hanya menganggukkan kepala sahaja kemudian dia berlali pergi untuk membersihkan diri.

      "Astahfirullahalzim, subahanallah" istigfar khairullah kerana pada ketika ini dia sungguh marah dengan apa yang berlaku.

     Tiba tiba ada tangan yang menyapu muka nya dengan air sambil berselawat bila dia melihat wajah yang menyapu dengan air terus sejuk hatinya.

     "abang tenang ye saya okay... " ujar wanita itu semestinya wanita itu adalah isterinya Fatihah Nasuha.

     Jika dulu sewaktu arwah ibunya masih hidup arwah ibunya lah yang menyapu air di mukanya ketika sedang marah sekarang isterinya pula.

     "terima kasih" ujar Khairullah dengan lembut pada isterinya.  Khairullah mencium ubun ubun isterinya itu mengharapkan isterinya dapat memaafkan dirinya.

-bersambungg-

   

   

  

ASSALAMUALAIKUM RINDUWhere stories live. Discover now