Bab 31

695 38 4
                                    

Sudah 2 tahun berlalu kini hubungan fatihah nasuha semakin baik tiada lagi bergaduh.

Tetapi mungkin bukan rezeki mereka untuk menerima cahaya mata lagi.  Mereka redha dan mereka percaya pada takdir yg telah ditetapkan oleh mereka.

  Khairullah sedang menyemak segala assgment yang diberikan kepada studentnya tempoh hari.

  Tiba tiba handphone berbunyi menandakan panggilan masuk. 

"assalamulaikum.. "

"wa'alaikumusalam ni..  Suami puan fatiha nasuha je? "

" ye saya suami die"

"kami dri putra speacilist..   Mengharapkan en bersabar kerana sekarang isteri cik berada di icu akibat kemalangan sebentar tadi...  Dan sekaranf keadaannya sungguh kritikal... "

"terima kasih"

"astagfirullahazim..  Ya Allah kau selamatkn lah isteri aku jangan kau ambil dia dri aku..." doa khairullah dan sepantas kilat dia mengambil kunci kereta dan berlalu pergi ke hospital.

****

"maafkan kami...  Puan fatihah  sekarang ni dlam keadaan kritikal ... Dan dia sekarang dalam keadaan koma untuk berapa lama kami tak pasti... " terang doktor yang merawat fatihah nasuha.

"astagfirullahalazim yam.. " jerit dato nazri bila datin maryam pengsan maka ramailah jururawat yg dtg membantu datin maryam.

"doktor ada peluang ke untuk isteri saya sedar.. " soal khairullah yang sebenarnya tidak mampu untuk bertahan apabila mendengar isterinya koma.

"en khai kami tidak dapat duga yang isteri en boleh sedar ataupun tak tapi encik berdoalah kerana kekuasaanya lagi esa kami hanya boleh membantu aoa yang patut yang menentukan dia.. " nasihat doktor itu.

"boleh saya tgk isteri saya.. " soal khairullah.  "boleh silakan.. " ujar doktor itu.

Khairullah berjalan ke bilik yang ditempatkan isterinya. Dan dia duduk disisi katil isterinya itu sayu hatinya apabila melihat wayar yang penuh di badan isterinya.

"tia pleasse tolong kuat aku masih sayangkan kau..  Aku belum bersedia untuk kehilangan kau tia...  Tolong jangn ikut khairil...  " ujar khairullah dengan sayu pada ketika ini airmata lelaki nya keluar kerana dia tak mampu untuk bertahan.

****

Fatihah nasuha berjalan di sebuah tempat yang cantik sangat tetapi sayangnya dia seorang diri.

"fatihah.. " panggil seseorang lelaki.  Fatihah nasuha berpusing kelihatan khairil zafran dan aisya

"habib kakak!! " panggil fatihah nasuha dengan gembira terus sahaja dia belari dan memeluk mereka berdua.

"adik nak ikut kiteorg tak?? " soal aisya "nak pegi mana? " soal fatihah nasuha. "kita pergi jalan jalan ditempat yang cantik ni.." jawab khairil zafran.

"nak.. Tapi lama tak?? " soal fatihah nasuha lagi. "kau nak sekejap ke lama... " soal khairil zafran.

"lau boleh teha nak tinggal kat sini bersama dengan habib dan kak aisya.. " jawab fatihah nasuha.

"adik belum sampai masa untuk adik ikut kami..  Lau nk jalan jalan kita jalan sekejap je oky...  Sbb ramai lagi perlukan adik di alam sana... " nasihat aisya.

"tapi adik nak tinggal sini... " rengek fatihah nasuha kemudian pandang kearah lain sebentar apabila dia padang semula kearah mereka berdua. mereka berdua tidak ada.

Tiba tiba fatihah nasuha mendengar suara yang memintanya kembali.

***

Sudah seminggu tetapi sama sahaja tiada perubahan yang ditunjukkan oleh fatihah nasuha sama ada diakan sedar atau pun tidak.

"tia please bgun... Kembali pada aku...  Aku sangat rindukan kau.. " luah khairullah selama seminggu ini dia tidak berhenti meminta pertolongan pada yang esa supaya diberikan kesembuhan kepada isterinya.

"abang jangan lah sedih macam ni kalau nasuha tahu abang macam ni mesti dia sedih.. " nasihat khairunnisa.

  Siapa yang tak sedih melihat fatihah nasuha terbaring lemah tak berdaya sungguh di katakn dia rindu fatihah nasuha yang dulu.

"nisa..  Abang sayang kan dia abang takut dia ikut khairil nisa... " luah khairullah.

"abang ajal maut ditangan Allah abang jika dia mengambil nasuha dari kita semua bermakna dia sayangkan suha...  Kita doakan yang baik baik ye... Moga moga nasuha akan kembali kepada kita.. " jawab khairunnisa yang berdiri disisi katil fatihah nasuha.

-bersambung-

What!!!  Fatihah nasuha koma ape yg akn trjadi...

ASSALAMUALAIKUM RINDUWhere stories live. Discover now