Bab 32

700 37 1
                                    

4 bulan berlalu Fatihah Nasuha masih tidak sedarkn diri. "Tia lama dh kau tidur kau tak nak bangun ke?? kau x rindu kat aku ke???"soal Khairullah kepada isterinya itu yg langsung tiada perubahan.

P.O.V FATIHAH NASUHA
abang... tia nk bangun... tia rindu abang.. tapi kenapa tia x boleh bangun...

end p.o.v

ada air mata yang mengalir melalui tepi mata Fatihah Nasuha. sedikit sebanyak membuatkn Khairullah gembira terus sahaja dia memanggil doktor untuk memeriksa isterinya itu.

"Alhamdulillah isteri encik semakin stabil banyak banyk kan berdoa dan beri dia semangat in shaa Allah dia akan sedar yang penting encik sendiri kena kuat.." nasihat doktor yang bertugas itu.

"syukur Alhamdulillah Ya Allah.. terima kasih doktor.. " ujar khairullah dengan gembira sekali.

"sama sama.. saya hanya menjalankan tugas saya yang selebihnya Allah yang menentukan.. baik lah en khai saya gerak dulu" ujar doktor itu dan khairullah hanya menganggukkan kepala sahaja.

*****

p.o.v fatihah nasuha..

Fatihah Nasuha sedang duduk bersendirian di tempat yang cantik ini. "abang tia rindu abang tapi tia tak tahu nak balik mcam mana.." ujar fatihah nasuha bersedirian sehingga mengalirkan air mata.

sedang menikmati pemadangan fatihah nasuha terlihat zinirah sedang bermain di taman bunga "zinirah" panggil fatihah nasuha lalu zinirah melarikan diri dan fatihah nasuha mengejarnya sambil memanggil nama zinirah.

makin lama makin jauh fatihah nasuha dibawa oleh zinirah. sehingga di satu tempat zinirah hilang dari pandangannya.

tempat yg dia berada sekarang lebih cantik dari tempat sebelum ni.

membuatkan fatihah nasuha pergi jauh lebih dalam dan dia tidak menghiraukan panggilan seorang lelaki yang meraung namanya.

end p.o.v

pada ketika ini keadaan kelam kabut kerana secara tiba tiba bacaan jantung di mesin hayat agak lemah membuatkan doctor terpaksa membuat cpr kemudian 3 kali dikenakan rejatan elektrik kerana fatihah nasuha tidak bernyawa lagi .

khairullah sudah tidak tentu arah kerana dia tidak mahu kehilangan isterinya.

"abang doa yang terbaik buat nasuha" ujar shima. "shima abang tak sanggup untuk kehilangan dia shima.. abang x sanggup.." ujar khairullah yg sedang melihat para doktor cuba mnyelamatkn isterinya itu.

"abang jika kehendak Allah untuk mngambil nasuha abang harus merelakan.. lebih baik dia pergi dengan tenang dari pada dia terseksa sebegini abang... 4 bulan langsung tiada sebarang reaksi..." nasiha khairunnisa pula.

"betul tu abang mungkin kerana abang tidak meredhai dia pergi.. nasuha tidak tenteram abang.. kerana ada orang yang tidak mahu melepaskannya pergi..." sokong shima.

" abang tak sanggup untuk hilang dia... abang tak bersedia untuk kehilangan dia" jawab khairullah.

"abang jika sudah ketentuan tidak boleh kita melawannya abang tak kesian kat nasuha tidak tenang untuk pergi kerana insan yang paling dia sayang tidak mahu melepaskannya.. abang cuba redha mana tahu dengan kebesaran Allah swt nasuha bangun ajal maut jodoh pertemuan semua ditangan Allah swt" sampuk asiah yang sejak dari tadi diam.

khairullah memandang kearah isterinya yang sedang bertarung nyawa itu. khairullah menarik nafas dalam kemudian melepaskan nya.

'tia jika tia nak pergi.. pergi lah abang izin kan.. abang redha dengan ketentuan yang telah ditetapkan.. abang tak snggup tengok orang yang abang sayang terseksa... Ya Allah ... sesungguhnya kau lah maha pengampun lagi maha penyayang... kau ampun kan segala dosa dosa isteriku.. aku halal kn segala makan minumnya dan aku ampunkan segala dosanya jika kau mahu mengambil pergi ambil lah aku redha... aku dengan hati yang ikhlas menerima ketentuan dri mu Ya Allah.. hanya kau yang tahu jalan cerita hidup kami' doa khairullah dalam hati sambil mengalir air mata lelaki nya.

-brsambung-

apa jadi dekat fatihah nasuha adkah selamat atau dia mengikut jejak khairil..

ASSALAMUALAIKUM RINDUWhere stories live. Discover now