Bab 1

474 6 0
                                    

Malam yg damai telah melabuhkan tirainya..kini pagi pula menyinggah..burung ii berkicauan..menunjukkan reaksi gembira...ayam mula berkokok utk mengejutkan hamba ii Allah yg sedang tidur bagi menunaikan kewajipan Allah SWT..
Suasana di rumah Iman amat berlainan kali ini...ayhnya menonjolkan muka yg agak ketat...mungkin masih tidak berpuas hati dgn sikap Iman..Iman adlh ank yg kedua dlm keluarga itu dan merupakan ank lelaki yg sulong..dia mempunyai seorg kakak..perangai kakaknye dgn Iman amat berbeza...tetapi muka seakan ii seiras...
Pagi itu Iman turun bersarapan bersama keluarganya...macam biase Iman akn mengetuai bacaan doa.. (Al maklumlah sulong lelaki kan)
Usai bacaan doa makan..mereka makan dgn tenang...suasananye amat sunyi tiada perkataan yg dikeluarkan oleh mereka...suasananya tidak seperti hari ii lain...Akhirnya adik bongsunya bersuara
"Alaa,tak best lah kalau semua org syp macam nie...bosanlah"
"Adik kan kita mkn sekarang nie..so kene diam" kata kakaknye...
Iman bangun lalu pergi meletakkan pinggannye kedlm sinki.. (jelas di situ dia xakn basuh)
Setelah siap mencuci tgn..dia pun berlalu dari sinki dan ingin menuju ke biliknya...tetapi di tahan oleh ayhnya.." Iman,nk pergi mane tu?" Soal ayhnye..
"Iman nk masuk bilik".. "Sabar ayh ade hal sikit nk bercakap dgn kamu" kata ayhnye... "Ayh nk cakap pasal Iman kt sekolah kan..nanti ii je lah..Iman ade keje" bantah Iman..
"Ayh cakap ayh nk bercakap dgn kamu...kamu tak faham ke...dah pergi duduk kt sofa..tggu ayh nk cuci tgn dlu.."
Tanpa berkata Iman terus pergi duduk kt sofa...

Nanti sy sambung lagi..nk tido plak...stay tuned kay😘

Miss Lajnah Aku Punya..Where stories live. Discover now