"Ok bgus..so aku boleh buat apa ii je.." lalu dia membuka tudung nya..Dan membuka almari milik Iman..Dia pun menuju ke bilik air bg menyucikan dirinya..
"Nasib baiklah bilik ayaq kt dlm ni ja tau..x payah lah aku nk susah ii pi keluaq..pi bilik ataq sana..menyusahkan.." bebelnya sendirian dgn loghat penangnya itu...maklumlah org asal penang..((aku asal boleh je))
Selepas siap ber'toharah', Dia pun memakai set bju tidur yg diberikan oleh ibu saudaranya ketika hari lahirnya dahulu..Sedang dia mengeringkan menggunakan tuala, tiba ii pintu bilik dikuak oleh seseorg...Iman yg tidak sedar bahawa ada perempuan yg sudah menghuni biliknya terus masuk kedlm tanpa sebarang noktah...Wawa yg sdg asyik mengeringkan rambutnya itu beperwatakan selamba shj..lalu di flip kan rambutnya yg panjang itu...Lalu dia membeliakkan mata..dlm masa yg sama Iman terkedu dgn perbuatan Wawa itu...
Dia berhenti dan melihat Wawa...mereka memandang antara satu sama lain...
"Eh! Awk bt apa dlm bilik ni..sy xhbis bersiap lg..." soal Wawa dgn malu semalunya...Malu apabila dirinya sudah terdedah kpd sang lelaki tersebut...Dia terus menutup kepalanya dgn tuala yg dipegangnya itu...
"Alah biarlah ni bilik sy kan...dh yg awk kalut sgt ni knp??" Kata Iman
"Ye lah..sy xsempat nk pakai tudung tau..."bakas Wawa
"Bt apa awk pakai tdg..." soal iman
"Ye lah..aurat!!" Jawabnya dgn yakin
"Eyh..awk xbelajar ea..bila dh jd suami dan isteri..." ujarnya sambil mendekati Wawa...
Apabila sudah dkt Iman membuka tuala yg membaluti kepala Wawa lalu membelai rambut milik Wawa tersebut lantas mendekatkan mulutnya ke telinga Wawa lalu berbisik...
"Tiada batasan aurat dh tau.." bisik Iman
"Ish..sy thu la...tp sy segan laa.." kata Wawa sambil menolak Iman supaya berada jauh sedikit daripadanya..Dia x selesa dgn apa yg Iman buat..
"Ouh segan...knp?? X biasa?? Itu biasa lah..." kata Iman lalu duduk diatas katilnya itu...
"Mna ada.." jawabnya lalu pergi dari situ...
"Wa!!" Panggil Iman
"Ape dia??" Sahut Wawa
"Tlg ambilkan aku air...aku dahaga lah.." pinta iman
"Aik x boleh ambil sendiri ke??" Soal Wawa
"Alaa kau kan isteri aku..mmg tu kan kerja sbg seorg isteri!!" Jawabnya
"Amboi ii...ye la" lalu Wawa keluar dari biliknya dan ke dapur...
"Thanks syg" balas Iman
"Eeiii..x pyh nk bersyg syg sgtlah.." jawab Wawa lalu menutup pintu...
Dia mengambil gelas dan menekan punat mesin coway itu...Dia merancang ingin membuat air kopi kpd Iman...
Sedang dia membacuh kopi..
"Eyh Wa..kopi??" Soal Najihah yg entah dtg dr mna..
"Haah..Iman nak..ktanya dahaga..." jawab Wawa..
"Haih xprnh ii minum kopi bdak tu..ni x lain xbkn nk mengada lah ni.." bebel Najihah
"Hahaha...xpelah akak Wawa msuk bilik dulu.." pintanya
"Hah ye lah.."
Pintu dibuka..lalu dia menuju ke arah Iman
"Nah sy buatkan kopi..." kata Wawa sekilas
"Hahh...ok ii..tq" balasnya lalu meminum air yg tlh dibancuh itu...
Wawa bru sahaja ingin berlalu pergi...
"Emm Wa!!" Panggil Iman
"Ye!!" Sahut Wawa
"Kau nk g mana??" Soal Iman
"Sy nk g belek ii buku..exam penggal dh nk dekat kan!!" Jawab Wawa..
"Alah xyahlah...kita belek diri sendiri je.." kata Iman sambil senyum sinis lalu menarik tgn Wawa...
Mereka berhadapan..
"Eh iii...mengade kan.." kata Wawa lalu melepaskan tgn..
"Just kidding and one more thing!!" Balas Iman dgn senyuman manja lantas bergerak setapak demi setapak..
"Eh awq nk bt apa nie??" Soal Wawa dlm keadaan yg menggelabah
Iman terus menghampirinya setapak demi setapak..Wawa terkejut akibat tubuhnya telah melanggar dinding..Dia takut lalu dia memejamkan mata sekuatnya...Lalu dia merasakan ada tangan yg mencuit kolar baju tidurnya itu...
"Tuh,butang bju kau tu..kau igt aku ni masih pelajar takde hawa nafsu ke??" Kata Iman lalu berlalu pergi utk melepaskan deruan ombak yg menghinggap jiwanya sebentar tadi..
Wawa masih dlm keadaan blur,lalu dia melihat ke arah kolar bjunya..Dia terkejut kerana melihat 2 butang baju diatas tidak dikancing sampaikan tertayang 'benda' yg tidak sepatutnya..
"Aduh,mcm mana aq boleh lupa nk kancing butang nie.." Kata Wawa sambil menampar dahinya..
Iman yg sedang berjln menuju ke arah bilik air terhenti seketika..
"Emm,Wa..kau belum solat kan?? Tggu aq..kite solat sama ii" Kata Iman lalu berjln kembali
"Ouh..ok" Wawa hanya mengangguk kerana malu dek kejadian td...
Seusai mereka solat...
Wawa terus menapak di meja belajar utk menyambung bacaannya...
Iman pula terus membuka fon..
Lama juga Wawa menapak di tmpt itu...
Iman berasa pelik lantas bgn utk pergi melihat keadaan Wawa..Dia bingkas bgn dari katil lalu menuju ke arah meja belajarnya itu...
Dia terkejut melihat Wawa yg sudah terlena di atas buku belajarnya..
"Cehh..aq igtkan study hard rupanya stado hard.." Bebelnya sendirian..lalu menggaru kepalanya yg tidak gatal...
"Emm,xkan aq nk biarkan dia tidur mcm tu je..nk angkat ke xnk??" Fikirnya sendirian
"Kalau aq angkatkan dituduh mengambil kesempatan pulak..aduihh" sambungnya lagi
"Argghh, angkat je lah.." katanya lalu mencampung Wawa lantas meletakkannya diatas katil..
"Fuh nasib baik kau ni kecik..xlah berat sgt aq nk angkat..." katanya lalu menyelimutkan gadis itu..
Dia terus mengambil langkah ke arah almari utk mengeluarkan 'toto'..Lalu menghamparkan di lantai..
Dia terus berbaring lalu terlelap..
Sorry sampai situ je...xde idea haha..btw thx sbb korg bace...stay tuned😉
YOU ARE READING
Miss Lajnah Aku Punya..
Non-Fiction#wattys2018 "What kahwin!!!" Kahwin pada usia yg terlalu muda adalah satu mimpi yg ngeri bagi seorg gadis yg berumur 16 thn.. Lagi ngeri apabila terpaksa kahwin dgn org yg dia x senangi Sijil SPM pun belum ambil lagi.. Adakah mereka akan bahagia ber...