"Awq bangunlah...jom mkn..ke awq nk suruh sy siram air dulu bru awq nk bgn..." Wawa dah geram dgn si Iman..susah btul nk bgn...bru shj Wawa ingin berlalu dari katil...tiba ii Iman menarik tgnnya...
"Alah..xnk air..nakkkkk.." kata Iman sambil memegang erat tgn Wawa dgn muka yg comel..
"Nak apa??" Soal Wawa yg lagak seperti bigboss
"Nak niii.." jawab Iman sambil memegang pipinya
"Apa??..penampar??" Kata Wawa sambil tersenyum geram..
"Xnk..nk kiss.." pinta Iman sambil memeluk tgn Wawa...
"Eeeiii...ngade..dh ii jom mkn.." kata Wawa sambil menarik tgn Iman utk di bawa ke dapur....
Wawa pelik knp Iman hanya kaku berdiri di situ sambil tersenyum melihatnya..
"Eyh..yg awq ni dh knp?? Senyum senyum tgk sy.." soal Wawa yg hairan dgn tingkah laku Iman..
Dia bru tersedar yg dia sdg memegang erat tgn Iman..
"Ouh..sorry!! Xsengaja.." ujarnya lalu melepaskan tgn Iman
"Eyh ii..sokaylah..xsalah pun kan.." balas Iman yg sedar sebenarnya gadis itu malu..
"Dh jom.." katanya lembut sambil menarik tgn Wawa yg disembunyikan di bahagian belakang..
Usai mkn tgh hari..Iman beredar keluar rumah..Wawa pula mengemas meja mkn dan membasuh pinggan mangkuk yg perlu dibasuh..Usai Wawa membasuh pinggan,dia pun pergi ke arah Iman..
Dia melihat Iman termenung panjang diatas buaian...
"Ehem..termenung pnjg nmpk.." katanya sambil mengambil tempat di sebelah Iman diatas buaian..
"Eh..mana ada.." balas Iman lalu membetulkan keadaanya diatas buaian..
"Ye ke?? Teringat dkt siapa?? Girlfriend??" Soal Wawa sambil merenung Iman
"Hah?? Mana ada..sy mana ada girlfriend.." jawab Iman lalu membalas pandangan Wawa
"Ye ke?? Bkn awq terkenal dgn playboy awq ke??" Soal Wawa lalu mengalihkan pandangan
"Tu dulu la..lps ayah sy suruh kahwin ni..sy dh insaf dh.." jawab Iman sambil melihat ke arah halaman rumah..
"Awq!!" Panggil Wawa
"Ye??" Sahut Iman
"Knp awq kena kahwin dgn sy ea??" Soal Wawa..
"Mgkin sbb jodoh??" Jawab Iman lalu ketawa..
"Ish..org serius laa!!" Balas Wawa sambil membuat muka..
"Eyh..org serius lah ni.." kata Iman..
"Dh la klu awq xnk cerita..sy nk msuk bilik nk kemas bju..igt sikit esk dh kna check in asrama.." balas Wawa dan terus bingkas bangun dari buaian itu..
"Nantilah sy cerita..awq nk kemas bju ke?? Kemaskan bju sy sekali.." kata Iman sejurus meminta Wawa supaya mengemaskan bajunya...
"Emm..awq ada tgn tak??" Soal Wawa
"Ade!!" Jawab Iman
"Emm..kemaslah sendiri.." balas Wawa sambil menjelir lidah lalu berlari ke biliknya...
Dia terus mengambil begnya dan terus mengemas baju kerana cuti bersebab yg tlh dipohon oleh Mahmud akn berakhir esk...Dia melipat baju,menyusun buku..Tiba tiba dia ternampak gambar kahwinnya di dalam laci almari..Dia tersenyum..
"Xsangka aku dh kahwin.." ujarnya sambil tersenyum melihat gambar tersebut..
Tiba tiba pintu bilik dikuak..
Wawa yg asyik melihat gambar tersebut terus menyembunyikannya kerana bimbang takut takut Iman melihat perbuatannya itu..Dia terus menyambung kerjanya..
YOU ARE READING
Miss Lajnah Aku Punya..
Non-Fiction#wattys2018 "What kahwin!!!" Kahwin pada usia yg terlalu muda adalah satu mimpi yg ngeri bagi seorg gadis yg berumur 16 thn.. Lagi ngeri apabila terpaksa kahwin dgn org yg dia x senangi Sijil SPM pun belum ambil lagi.. Adakah mereka akan bahagia ber...