Легендата за морските фарове

129 19 8
                                    

 (За пълноценно изживяване ви съветвам да слушате песента докато четете разказа.)

  Морският фар е кула със силна светлина на върха, осветяваща пътя на корабите през непрогледния мрак на нощта. Чудели ли сте се някога от къде е произлезнала идеята за тези кули на светлината в античния свят? Сега ще ви разкажа една легенда, позната на малцина, която е стигнала до наши дни предавана от поколение на поколение. Една трагична, любовна история, която ще заплени сърцата ви.

   В незапомнени времена, в морски селца, където основният поминък на хората е бил риболовът. Мъжете излизали рано сутринта, още преди слънцето да е осветило земята и се връщали след като мракът заменял светлината, ако изобщо успявали да намерят пътя си обратно преди сенките на мрака да намерят тях.
В едно от тези селца са живеели двама, лудо влюбени, обичани от всички. Младоженците живеели в една къщичка на брега на морето, от където момъкът отплавал всяка сутрин с малката си лодка да лови риба, а когато е ставало време за връщане девойката излизала на брега с фенер в ръка, за да показва на любимия си пътя за дома. И така години наред девойката осветявала пътя на своя възлюбен ден след ден. Но не щеш ли съдбата е предрекла друго за тези млади влюбени и един най-обикновен ден момъкът отплавал, но така и не се е върнал. Но девойката никога не се е отказала от своя свиден и продължавала да излиза всяка нощ, с надеждата, че той ще види светлината и ще се върне. След седмици и месеци чакане, на брега, на девойката и се е сторило, че в далечината е плавала лодка и се хвърлила в студените води на неспокойното море. Щастлива, че отново ще са заедно тя е плувала и плувала, но лодка всъщност е нямало.
Жителите на селцето научили за тази тъжна история и решили да построят висока кула със силна светлина на върха, за да може моряците да се връщат у дома при своите невести и никога повече да не се повтаря тази злощастна история.

   Сигурна съм, че не всеки от вас ще ми повярвя, някои от вас ще си мислят, че разказвам приказки и нищо от това всъщност не се е случвало, но ви предлагам да се уверите сами в искреността на моите думите, следващия път когато видите някой морски фар. Когато се приближите достатъчно до него ще можете да чуете риданията на девойка все още чакаща своя любим.

 Когато се приближите достатъчно до него ще можете да чуете риданията на девойка все още чакаща своя любим

Ops! Esta imagem não segue nossas diretrizes de conteúdo. Para continuar a publicação, tente removê-la ou carregar outra.
Легендата за морските фарове Onde histórias criam vida. Descubra agora