Kap 1 Packa

184 2 0
                                    

*Olivias per*

*PiP PiP* Jag hörde väckarklockan ringa och satte mig upp i sängen och tog mobilen. Jag gick in på instagram och kollade lite sendan reste jag mig upp och gick in i badrummet. Jag drog av mig mina kläder och hoppade in i duschen jag lät det varma vattnet rinna ner för min kropp. Jag schampoonerade in mitt hår och sköljde sedan ut det sen hoppade jag ut ur duschen och klädde på mig. När jag hade klätt på mig gick jag ner till pappa som stog och gjorde pannkakor, jag gick in i köket och frågade pappa varför han gjorde pannkakor för han brukade inte göra det så ofta. Då svarade han. '' Du ska bo hos mamma över sommarlovet''

Jag fick en chock jag har inte träffat henne på tre år.

Jag frågade när vi skulle åka då svarade han '' vi ska åka ikväll så du får börja packa efter frukosten''

Pappa tog fram grädde och sylt och la pannkakorna på en talrik. Jag åt upp och gick sedan in på mitt rum och tog mobilen och skrev till mina kompisar att jag skulle flytta. Det kändes väldigt jobbigt att skriva det för jag kommer sakna dom så mkt. Jag gick upp på mitt rum och började packa allt från kläder till fotbollar och fotbolls skor. jag använde inte smink inte ens mascara eftersom mina ögonfransar är redan väldigt svarta. När jag var klar bar jag ut min packning i bilen sedan hoppade jag in och väntade på att pappa skulle komma. Jag tog upp min mobil och satte in hörlurarna i öronen och satte på i see fire. Sen kom pappa och satte sig i bilen och började köra. Nu var det sex timmar tills vi var framme. Jag kände mig trött och kände att mina ögonlock stängdes och jag somnade...

Detta var första kapitlet hoppas ni gillar det❤️

Xoxo❤️

I think i love youWhere stories live. Discover now