Hari perkahwinan..........
Aris cantik didangdang(betul tak ejaan aku) oleh mak andam yang telah ditempah khas oleh khairie.
Dalam busana putih,gown kembang itu cukup cantik melekap di tubuhnya.
Dan kasut tinggi dihiasi manik2 yang cantik tersemat di kakinya.
Mereka hanya membuat upacara akad nikah sahaja.inipun atas arahan khairie.
Dia tidak mahu sesiapa mengetahui akan statusnya.
Aris berkecil hati denganya pon tak dihiraukan malah dicaci dan dimakinya Aris.
Teringat Aris akan hinaan dan cacian yang dilemparkan oleh khairie.
Flashback
Sedang Aris tengah memasak buat ayahnya di dapur dia mendengar bunyi enjen kereta dan suara ayahnya berbual tetapi suara ayahnya seperti ketakutan sahaja.
Dia pun menjengahkan kepalanya ke ruang tamu dan melihat ade seorang lelaki kacak namun riak wajahnya tegang dan bengis dan tiada segaris senyum pun terlakar di bibir nipis merekah itu.
Ayahnya pula kelihatan menunduk kepala ketakutan dan secara tak sengaja dia terdengar perbualan ayahnya.
"Macam mana anak kau setuju tak nak terima pinangan aku" tanya khairie kasar.
"Se...setuju tu...tuan,dia dah setuju tuan jan...jangan risau" balasnya ayahnya tergagap.
Manakala Aris sudah membulatkan matanya apabila dia sudah mengetahui gerangan yang akan menjadi suaminya.
"Klau macam tu panggil dia aku nak jumpa dia dan bercakap dengan dia" kata khairie lagi.
"Baik tuan" jawab ayahnya sebelum dia mendengar namanya dilaung beberapa kali oleh ayahnya.
Arissss!!!!! Aris!!!!!!!!!!!
"Datang kedepan kejap ade orang nak jumpa kau ni" panggil ayahnya.
"Baik ayah" balasnya sebelum dia mula melangkah ke ruang tamu
"Dah kau boleh blah" halau khairie kasar
"Ba..baik tuan " balas ayahnya dan terus beredar ke dapur.
Khairie memerhatikan Aris dari atas hingga ke bawah.
'Kampung betul perempuan ni,eh memang lh dah asal pon dari kampung. Bodoh betul,nasib kau lah jadi hamba aku nanti'monolog khairie dalam hati.
"Ehem!,aku nak cakap lepas kahwin aku akan bawak kau ke KL tinggal dengan aku,faham!!!!!" soal khairie.
Aris hanya menundukkan kepala sahaja tanpa ada niat untuk menjawab soalan khairie.
"Eh! Aku tanya kau ni pekak ke bodoh. Dahlah bodoh sial pulak,betina jalang macam kau ni memang layak untuk aku jadikan hamba dan tempat aku puaskan nafsu aku je. Aku nak kau patuh setiap arahan aku dan jangan sekali-kali panggil aku dengan nama atau panggilan yang sweet2,kau jangan ingat ni macam dalam novel yang sentiasa indah tu faham.aku nak kau panggil aku tuan kecuali depan family aku" beritahu khairie sambil memandang ke arah Aris yang hanya diam menunduk.
"Faham tak!!!!!!!??" jerkahan khairie bergema di setiap sudut dalam rumah usang itu.
Bahu Aris terhinjut akibat daripada jerkahan khairie kepadanya,automatik kepalanya mengganguk laju.
"Dah skarang ni aku nak kau berambus masuk bilik dan bersiap sbb aku nak bawak kau pergi cari baju nikah dan aku hanya akan buat majlis akad je,taknak aku orang lain tahu aku kahwin dengan betina murah macam kau ni"
Serentak dengan itu Aris terus berlalu ke bilik untuk bersiap.
Setiap kata2 cacian dan makian dari lelaki itu cuba diabaikan. Sunguh hatinya terlalu sakit tetapi dia hanya mendiamkan diri sahaja akibat takut dirinya disakiti.
Sungguh dia takut dengan lelaki itu cukup lah dia mendengar jerkahan lelaki itu yang boleh buatkan jantung dia berdegup tak stabil.
👗👗👗👗👗👗👗👗👗👗👗👗
"Kau memang nak termenung dekat situ sampai mampus ke macam mana" jerkah suaminya A. K. A khairie.
Terhinjut bahu Aris akibat terkejut,mati terus semua lamunannya tentang kejadian semalam semasa lelaki itu datang ke rumahnya dan menghina dia seolah-olah dia perempuan jalang yang takde maruah.
Panggg...
Tiba2 pipinya terasa perit dan dia merasa ade cecair meleleh keluar di celah bibirnya dan apabila ia seka dengan jari dia tengok bibirnya mengeluarkan darah.
"Tak...tak....tuan,maafkan saya,saya janji tak termenung lagi lain kali" jawab Aris walaupun sukar untuk dia menjawab kerana bibirnya terasa perit.
Khairie hanya menjelingnya tajam sebelum melangkah untuk ke kereta dan Aris hanya mengikutnya dari belakang.
⌚⌚⌚⌚⌚⌚⌚⌚⌚⌚⌚⌚
Author tahu chapter ni pendek and sorry atas kelambatan author mengupdate bab ini.
Kepada readers janganlah jadi silents readers.
Vote and coment please,and kpada yang support cite author tu thank you sangat2
Love you allssssssssssssss😍😍😍😘😘😘😘😘
😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎
697 PATAH PERKATAAN😝
SELASA(28 OGOS)
20:48 MALAM.☺☺☺☺☺
YOU ARE READING
ISTERI YANG TAK DIANGGAP (HIATUS)
RomanceArisha Armiera binti Ahmad Dani,seorang gadis polos yang naif. selalu didera oleh bapanya sendiri selepas kematian ibunya ketika dia berusia 15 tahun. dibenci bapanya bukanlh satu kemahuanya,dia juga dikatakan anak sial yang malang. Syed Asyraf Khai...