Sesampainya di rumah banglo mewah 3 tingkat itu,Aris berasa dirinya terlalu kerdil untuk dibandingkan dengan suaminya.
Terlalu mewah dan luas,kawasan laman dipenuhi pokok-pokok bunga dan terdapat air pancuran hiasan.
Manakala di kawasan tepi pula terdapat gazebo yang cantik,sesuai untuk merehatkan diri dan menenangkan fikiran pada waktu lapang dan juga ketika sedang stress.
💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰
"Aku nak kau angkat beg aku dengan kau dan letak kat dalam bilik,bilik aku kat tingkat 3,tingkat atas sekali dan aku nak kau hantar beg aku tu tanpa menggunakan lif,guna tangga je,faham!!" kata Khairie dalm nada tegas.
Membulat mata Aris mendengarkan arahan dari Khairie tapi dia takut untuk membantah takut dirinya alan disakiti lagi dia hanya mampu menganggukkan kepalnya sahaja.
"Apa yang kau tercegat lagi kat situ,cepatlah kau ingat aku ade masa ke nak tunggu betina macam kau ni hah!!!" jerkah khairie.
"Takk...takde tuan,ma...maaf" balas Aris tergagap.
Aris mula mendaki tangga ke bilik suaminya.satu persatu anak tangga dipanjat dengan berhati hati agar dia tidak terjatuh.
Sesampainya di bilik khairie dia terpegun dengan dekorasi bilik suaminya yang bercirikan english modern.
"Dah!kau boleh berambus dari bilik aku sekarang,jijik pulak aku tengok muka kau ni lama2,dan ni lagi satu aku nak kau ambil surat dekat atas meja kat dapur tu aku nak kau baca dan hadam elok2 tugas kau dekat dalm rumah ni,lagipon rumah ni xde orang gaji." kata khairie dengan muka begisnya.
"Baik...ba...baik tuan" balas Aris dan mula melangkah ke dapur untuk mengambil surat yang dimaksudkan oleh khairie.
🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈
Aris masuk kedalam bilik yang luasnya hanya seluas bilik stor yang kecil,dalam bilik itucuma terdapat beberapa perabot shaja iaitu almari yang sudah hendak roboh dan katil yang telah buruk.
Bagi Aris inipun dah cukup untuknya,asalkan dia dapt tidur dengan selesa.
Dia duduk dikatil itu dan mula membaca tugas yang perlu dia lakukan.
1.masak breakfast tiap2 pagi
2.kemas rumah sampai bersih dan jangan bagi tinggal walaupun secebis habuk.
3.kemas bilik aku dan ingat nak naik ke bilik aku guna tangga,janngan sekali2 nak guna lif.
4.kau hanya boleh makan sekali sehari iaitu pada pukul 12 tengah malam.
5.masak untuk makn lunch dan dinner
6.bila aku cakap aku nakkan kau,kau tak boleh bantah.Selepas membaca syarat yang keempat dan keenam air matanya laju menuruni pipinya.
Tiba2 dia terdengar ketukan di pintu biliknya diselangi dengan suara suaminya yang memanggilnya dengan panggilan yang menyakitkan hatinya.
" woi!!!!!,sampai bila kau nak terperap dalm bilik tu hah betina,tak habis2 lagi ke kau baca syarat yang aku bagi tu"jerkah khairie.
"Kau tahu tak dah pukul brapa aku nak kau masak untuk aku dalam masa 10 minit,klau tak siap,siap kau aku kerjakan." tambah khairie lagi.
"Baik tuan" jawab Aris sambil ter gesa2 menuju ke arah dapur.
🎫🎫🎫🎫🎫🎫🎫🎫🎫🎫🎫
Selepas 10 minit......
Khairie P. O. V
Aku menjengah ke dapur untuk melihat apa yang dimasak oleh betina jalang tu
Aku ingatkan dia tak sempat nak siapkan maknan rupanya2 dia cuma sempat siapkan sandwich tuna je.
Takpelah aku tengah lapar ni,bantai jelah. Aku tengok dia asyik menunduk je aku pon buat tak tahu jelah.
Aku duduk dekat meja makn dan mula makn sandwich tuna yang dia buat tu sesaat kemudian aku meludah balik sndwich tu.masin yang amat.
" woi,bodoh punya betina sundal tak guna,kau nak bagi aku mati ke apa hah,masin gila"
"Ma..maaf tuan saya tak sengaja" jawab Aris tergagap2.
"Maaf kau kata,eh,kau ingat maaf kau tu senang ke aku nak terima" jerkah khairie lgi.
Aku menarik rambut dia dan humban muka dia atas meja.
Rayuan dia aku buat tak dengar
"Tuan,tolong tuan,sakit lepaskan rambut saya tuan." pinta dia.
Aku buat tak peduli dan terus menarik rambut dia dan mengheret dia ke arah biliknya. Aku tak tahan sebenarnya tengok dia berkain batik dengan baju lengan panjangnya,rambut pulak pergghhh wangi gila.
Masuk je ke bilik dia aku cakap kat dia aku nak tubuh dia kalau dia taknak aku pukul.
"Taknak tuan,tolong saya taknak saya tak sedia tuan". Pinta Aris.
Mendengar jawapan tak sedia dari mulut dia aku rasa berang dan aku tampar muka dia.
" eh betina kau dengar sini baik2 eh,aku dah cakap kan jangan bantah cakap aku,kau tak faham bahasa ke apa"jerkah ku.
Aku campak tubuh kecil dia atas lantai yang ade sehelai selimut terhampar kat situ,ialah takkan aku nak buat atas katil plak kn runtuh dahlh katil buruk tak pasal2 lebam tubuh aku nanti klau jatuh.
Author:bodoh punya khairie klau dia,dia takut jatuh,habistu bini kau kau tak takut pulak.
Dia meronta2 minta untuk aku lepaskan dia,aku buat tak dengar dan terus merentap pakaian dia sebelum menindih tubuhnya.
Lama kelamaan dia mula berhenti meronta,mungkin dah penat kot.
End khairie p. O. V
👿👿👿👿👿👿👿👿👿👿👿👿👿
Hai guys,author dah update untuk korang bab 2 plak jadi sebagai balasan korang kenalah sokong story ni and jangan lupa untuk vote and comment ok☺☺☺
Love you alllssssssssss😜😍😍😍
Jangan jadi silent readers.....
845 PATAH PERKATAAN
SABTU(1 SEPTEMBER 2018)
15:19
YOU ARE READING
ISTERI YANG TAK DIANGGAP (HIATUS)
RomantizmArisha Armiera binti Ahmad Dani,seorang gadis polos yang naif. selalu didera oleh bapanya sendiri selepas kematian ibunya ketika dia berusia 15 tahun. dibenci bapanya bukanlh satu kemahuanya,dia juga dikatakan anak sial yang malang. Syed Asyraf Khai...