10.00 pm
Kesemua ahli keluarga Tengku Suzana sudah berada diruang tamu.
"Ok.. semua dah ada?"
Tanya Tengku Suzana. Semua mengangguk sahaja. Kesemua mereka leka bermain telefon pintar.
"Guys! Phone out! This is family meeting!"
"But mummy...-"
"No buts! Off the phonr now!"
Arah Tengku Suzana dengan tegas. Kesemua mereka menutup telefon pintar lalu diletakkan diatas meja kopi.
"Ok. Mummy dah bagitau yang seorang dari kamu akan berkahwin. Tapi... lepas mummy fikirkan balik. Tiga orang dari lima orang akan berkahwin. Korang nampak bekas tu?"
Kata Tengku Suzana sambil menunjuk kearah bekas yang berisi kertas. Semua ahli keluarga Tengku Suzana menganggukkan kepala.
"Mummy akan cabut 3 nama, 3 orang tu perlu cari pasangan dalam masa 2 bulan. So.. ready?"
Tengku Suzana mula mengambil bekas itu. Dimasukkan tanganya kedalam lalu dikeluarkan semula tangannya apabila sudah mencapai satu bekas.
"Tengku Ammar Affan"
Affan terkejut. Adakah ini bermakna dia harus melamar pujaan hatinya?
"Tengku Khuzairi takde ke?"
Tanya Tengku Khuzairi. Tengku Suzana berlalu kedapur lalu datang semula sambil membawa parang.
"Apa tadi abang.. sayang tak dengar dengan jelaslah. Boleh ulang tak?"
Tengku Khuzairi telah menelan air liur kesat.
'Matilah aku! Apa aku dah buat ni..'
Kata hati Tengku Khuzairi.
"Tengku Amrul Arieff dan akhir sekali..."
°°°°°°°
'The fuck! Aku kene cari partner dalam dua bulan! Ouh shit!'
Kata hatinya. Amyrah sudah runsing. Kepala bapak dia. Main pilih-pilih nama macam tu pulak. Aduih!
Amyrah merebahkan dirinya keatas katil miliknya. Amyrah melelapkan matanya lalu dia pon dibuai mimpi.
°°°°
"Wan! Kau kat mana?"
Tanya Qairil melalui telefon pintarnya.
"Bar. Why?"
"Lah.. baru nak ajak pergi club. Lama tak clubing en?"
"The fuck! Aku taubatlah siod. Bar pon dah cukup. Aku tak nak pisang berbuah dua kali"
"Haih.. apanya berbuah dua kali. Pishang ah dengan kau ni. K, aku nak gerak club. Nak cari sundal. Bye."
Qairil meletakkan panggilannya dan terus kekeretanya. Keretanya dihidupkan dan mula membelah jalan.
°°°
Coffe Cave Cafè
"Siapa call?"
"Qairil."
"Dia call kenapa?"
"Dia suruh belikan dia starbuck. Malaslah nak pergi starbuck. Saya suruh dia pergi sendiri."
Gadis dihadapannya hanya menganggukkan kepala. Kenal sangat dengan perangai tunangnya itu.
"So, kenapa awak nak jumpa saya?"
YOU ARE READING
Queenzz Life [H]
Teen Fiction[QVSK 2 : QL] {MOHON KHADAMKAN QVSK BEFORE READ THIS STORY!} Setelah 5 tahun permegiannya, akhirnya dia kembali. Telah 5 tahun dia melupakan si dia. 5 tahun dia cuba menghilangkan perasaan yang dipendam pada si dia. Dia kembali untuk menuntut cinta...