İnternet Fıkhı 6

91 14 2
                                    

Hikmet  her  işi  yerli  yerinde  yapmak,  tatlı  söz  de  yağcılık  yapmayıp  hoş  olanı  varken  sert  olanı seçmemektir.  “Bakar  mısınız?”  demekle  dikkat  çekilebilecek  yerde  “Bak!”  diye  söylememek  tatlı söz,  “Bakar  mısınız?”  denmeyecek  birini  bakacağı  şekilde  çağırmak  da  hikmettir. 

Bir  Müslüman’ın,  çocuğu‐eşi‐kardeşi‐arkadaşı‐komşusu‐tanıdığı  veya  başka  biri  için yanlış  bir  şey  üzerinde  onu  gördüğünde  yapması  gereken  ilk  iş,  söz  konusu  konuyu  örtmeye çalışmasıdır.  Deşifre  etmek  yoktur.  Bir  başka  nokta  da  nasihat  etmek  ve  Allah’tan  utanmasını öğütlemektir.  Diğer  bir  husus,  o  işlenen  hataya  bakıp  kamuya  mal  olacak  ve  kötülüğün  yayılmasına sebebiyet  verecek  bir  hata  olması  durumunda  onu  arkadaşlarına  haber  verip  hatanın  yayılmasını engellemektir.
Sosyal  paylaşım  sitelerinde  görülen  yanlışlıklara  karşı  ilk  vazife  gömmek,  gömerken  sahibine nasihat  etmek  ve  Allah  korkusunu,  meleklerin  murakabesini  hatırlatmaktır.

‐Ekonomik  tehlikelerden  de  korunmalıyız.  İnternette  bir  habere  bakmak,  insanı  bir  ticarî  malı  almaya adeta  mecbur  etmektedir.  Bir  yerde  yangın  olduğu  haberine  tıklıyoruz  ama  öncelikle  önümüze  çıkan şey  Antalya’daki  bir  otelin  fotoğrafları  ve  fiyatları  oluyor,  bunu  göstermeden  diğer  haberi  görmeye izin  verilmiyor. Bir,  iki,  üç,  beş…  Akıllı  birine  kırk  kere  deli  dense  deli  olacağı  tespitinden  hareketle,  bir  süre  sonra insanda  o  otele  gitmeye  mecburiyet  düşüncesi  ortaya  çıkarıyor  ve  ödemesi  zor  işlerin  altına  girme  de ne  akıllılığa  ne  Müslümanlığa  sığmıyor. 

Hayretle  ve  ağlanarak  izlenecek  bir  görüntüdür  ki  İmam‐ı  Azam’ın  bile  konuşmaya  cesaret edemeyeceği  meseleler,  ilmihâl  kitabını  görse  ne  olduğunu  anlayamayacak  cahillik  seviyesinde insanlar  tarafından  konuşulabilmektedir.  Fetvalar  vermek,  “katli  vacip”,  “boşanmıştır”  gibi  pahalı sözlerin  böyle  kimselerin  ağzında  dolaşabiliyor  olmasına  denecek  tek  cümle  vardır:  İnnâ  lillâhi  ve  innâ ileyhi  râciûn. 

İnternet Fıkhı Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin