دموع ممنوعة. . . . . . . . . . . . الفصل الحادى عشر
أنهت فريدة اجتماعها مع مجموعة العمل فى المكتب الذى تم فيه إغلاق بعض الملفات وبداية العمل على ملفات أخرى ، ورسم خطة العمل وتوزيع المهام التى سيقوم بها كل فرد ،
الساعة أصبحت الرابعة وهى لم تنهى عملها بعد لوجود أعمال كثيرة مؤجلة بسبب إجازة زواجها ،اتصل بها عادل فى تمام السادسة أكثر من مرة لكنها لم تجيبه ، هى تعمدت ذلك فلا يوجد لديها رغبة فى الحديث معه الآن .
كانت تجلس على طاولة الاجتماعات مع ثلاثة ممن يعملون معها ، دخلت ريهام تحمل ملف فى يدها ، وضعته أمام فريدة ،...الملف ياأستاذة ...
أخذته فريدة ووضعته أمامهم وهى تقول
... الملف ده فى كل البيانات المنشوره عنه ، على النت أو فى الجرايد ، أو حتى الكلام المتداول بين الناس ، هتعملوا نسخة منه لكل واحد فيكوا ، وتدرسوه كويس اوى ، وتبداوا منه ، عايزة بداية صح ، وهنشوف سلطته دى هتوصله لفين ، أى اسألة ...
...اتفضلوا ..
التفتت لريهام التى ما تزال واقفة مكانها
...إيه ياريهام واقفة كدة ليه ...
...مستنياكى تخلصى ، أصل أستاذ عادل برة ...
...عادل مين ...
...أنتى تعرفى كام عادل ، جوزك يافيري ، العريس ياعروسة ...
...ودى ايه اللى جابه ؟
...يمكن وحشيته ، أول يوم تبعدى عنه بقى ..
...طيب روحى ياظريفة ، ودخليه ...
خرجت ريهام ، ودخل عادل بعدها بثوانى ،
... شرفت مكتبنا المتواضع ...
... هو كدة متواضع ، انا مكنتش متخيل انه كبير وشيك كدة ، مليان مكاتب وموظفين ، ده شركة كبيرة مش مكتب ...
...مش للدرجة دى ...
...بجد ، انتى طلعتى جامدة اوى وانا مش واخد بالى...
...أنت كنت فاكرنى صغيرة ولا ايه ...
...لا ابدا ، انا كلمتك كتير على فكرة ...
...والله ، يمكن مسمعتش ، معلش ، عندى حاجات كتير اوى ، ولازم يخلص معظمها انهارضة ...
...خلصى الباقى بكرة ، ويلا عشان نروح بقى ...
..مينفعش، انت ناسى أنى راجعة الحكومى بكرة ، آخر يوم فى اجازتى انهارضة ، يعنى هاجى المكتب بعد الضهر ، والوقت هيبقى محدود ...
..يعنى إيه ، مش هتيجى معايا ، انا قلت هنروح سوا ...
...مينفعش ، عندى شغل ..
أنت تقرأ
دموع ممنوعة
Aventureالجزء الأول اغتصبوا أمى وقتلوها أمام عينى وانا إبنة الثامنة فقط ، أقسمت انى سأنتقم لها فى يوم من الأيام ، وليس ممن فعلها فقط بل كل من شارك فيها سيدفع الثمن ، فلا تحاول منعى لأنهم عائلتك ، رغم انى اعشقك ، لكنى لن اتوانى عن ثأري منهم ما ح...