'Oh kijk daar zijn de olifanten!' roep ik enthousiast terwijl ik James lichtelijk aan zijn arm meetrek naar het verblijf van de olifanten.
'Je lievelingsdieren?' vraagt James lachend.
'Nou niet echt lievelingsdieren, maar ik wil nog heel graag in mijn leven een keer op olifanten rijden en ik heb ze altijd heel fascinerend gevonden'.
'Omg! Er is ook nog een babyolifantje. Ahh die is echt heel schattig' blijf ik enthousiast door roepen, terwijl ik verschillende foto's van de dieren maak.
Hiervoor zijn we ook al bij heel veel andere dierenverblijven geweest. Zo hebben we de tijgers, verschillende aapjes en ook nog een groot aquarium met verschillende gekleurde vissen bezocht.
'Zal ik anders een foto van je maken met de olifanten?' stelt James voor.
'Jaa goed idee. Maar jij moet ook op de foto. Wacht, ik vraag het wel even aan die vrouw om een foto van ons te maken'.
'Nou, dat hoeft niet per se hoor'. James kan amper zijn zin afmaken, want ik ben ondertussen al op een vrouw van middelbare leeftijd gestapt met de vraag of ze een foto van ons wil maken.
Ze stemt er gelukkig mee in en ik beweeg me weer terug naar James.
Wanneer James de vrouw aan ziet komen lopen, lijkt hij een soort van opgelucht te kijken. Vreemd. Maar ik schud het gevoel al snel van me af, wanneer de vrouw al klaar staat met de camera.
'Wel een beetje leuk lachen hè' fluistert James in mijn oor. 'Ik ga het proberen' grinnik ik.
Hij slaat een arm om mijn schouders en ik ga wat dichter tegen James aan staan.
Met een grote lach op mijn gezicht kijk ik naar de camera. Wanneer ik naar James kijk, zie ik dat hij naar mij kijkt. Ondertussen hoor ik het geklik van de camera nog verder gaan. Daarentegen ben ik voor de zoveelste keer verdwaald in zijn blauwe ogen.
'Ik heb er denk ik wel genoeg gemaakt'. De stem van de vrouw laat me opschrikken en ik kijk snel weer weg van James.
'Ontzettend bedankt' zeg ik, wanneer ik mijn camera weer terug in mijn handen heb.
'Geen probleem. En jullie maken trouwens echt een prachtig koppel'.
Voor een seconde weet ik niet wat ik moet zeggen, omdat ik deze reactie niet had verwacht. Op het moment dat ik wil ontkennen dat we een relatie hebben, heeft ze zich al omgedraaid en loopt ze weg.
'Nou als we een goed koppel vormen, dan moeten die foto's ook wel goed gelukt zijn' grinnikt James. 'Dat zou je wel zeggen hè' lach ik met hem mee.
'Wil je trouwens nog langer hier blijven of zullen we iets gaan eten?' verandert hij van onderwerp. 'Ja nu je het zegt, heb ik eigenlijk best wel een trek en ik heb eigenlijk ook wel alles gezien hier'.
'Dat is mooi, laten we dan maar op zoek gaan naar een leuk tentje'.
Een klein halfuurtje later hebben we een leuk restaurant gevonden in de buurt van de dierentuin. Het is er gelukkig niet heel erg druk, want ik ben niet echt bepaald een persoon die heel goed tegen drukte kan. Soms kan ik er zelfs een beetje claustrofobisch worden.
'Wil je binnen of buiten zitten?' vraag ik aan James.
'Zullen we buiten doen? Als de zon schijnt, dan moeten we er wel ook gebruik van gaan maken' antwoordt James terwijl hij zijn zonnebril opzet.
'Daar heb je zeker gelijk in'.
We kiezen voor een tafeltje op de hoek van het terras zodat we niet teveel in het zicht van alle mensen zitten. Ik houd er niet zoveel van om het middelpunt van de aandacht te zijn en dat mensen bijna het eten van jouw bord met hun ogen opeten. Ik bedoel, ik ben hier niet gaan zitten om reclame te maken. Gelukkig denkt James daar hetzelfde over en vinden we een tafeltje voor twee achterin de hoek.
De rest van de middag blijven we nog op het terras zitten, waarbij we nog veel meer gesprekken hebben over onze levens. Zo kom ik steeds meer over hem te weten. Hij heeft bijvoorbeeld net zoals ik een tussenjaar genomen en spendeert zijn tijd ook met leuke uitstapjes maken.
Waarna we weer bij de goede tramhalte zijn uitgestapt, loopt James met mij mee naar mijn hotel.
'Ik heb het echt ontzettend leuk gehad, dankjewel' glimlach ik terwijl ik mezelf heb omgedraaid met mijn rug naar de ingang van het hotel.
'Ik vond het ook echt heel gezellig' zegt hij oprecht. 'Vind je het misschien leuk om nog meer van Portland met mij te zien. Of maak je liever de rest van de uitstapjes alleen?'
'Natuurlijk wil ik nog meer van de stad met jou zien gekkie. In mijn eentje is dat echt een stuk minder leuk'. Ik geef hem een plagerig duwtje.
'Ik ben blij om dat te horen. Ik app je wel als ik nieuwe plannen bedacht heb'. James kijkt me aan met een glimlach van oor tot oor.
'Dat klinkt goed' glimlach ik. 'Dat duurt niet heel lang hoop ik'. Afwachtend kijk ik hem aan.
'Voor je het weet is het weer zover' zegt James met een knipoog.
'Oke mooi' lach ik. 'Nou tot snel dan'.
'Ja tot heel snel'.
James neemt een stap naar voren en sluit mij op in een knuffel.
Alsof het een gewoonte is, sla ik ook mijn armen direct om hem heen. We blijven even zo staan en een gevoel van veiligheid overkomt mij. Alles wat er om mij heen gebeurt, lijkt voor heel even te verdwijnen.
Al veel te snel verwijderen we onze armen weer van elkaar. Eigenlijk zou ik helemaal niet willen loslaten. Zulk soort gevoelens heb ik nog nooit gehad met iemand, en al helemaal niet zo snel.
Voordat het ongemakkelijk wordt, zeg ik nog voor de laatste keer gedag en draai me vervolgens om naar de ingang van het hotel.
Wanneer ik binnen ben, kan ik de glimlach van mijn gezicht niet laten verdwijnen. Vandaag was zo een onwerkelijke dag.
Het voelde gewoon heel vertrouwd aan. Er is eigenlijk geen moment geweest dat het ongemakkelijk werd of dat ik heel erg naar woorden moest zoeken om een gesprek met hem te beginnen. Alles ging eigenlijk gewoon helemaal vanzelf, alsof we elkaar al jaren kennen.
Aan de ene kant maakt mij dat heel erg blij, maar aan de andere kant ook wel een beetje bang. Wellicht is dit wel iets wat hij met tientallen andere meisjes wekelijks doet en ben ik er daar maar één van. Vindt hij het voor een paar keer leuk en gaat hij daarna weer door naar de volgende.
Maar zo wil ik eigenlijk niet denken. Ik wil nu eerst gewoon nagenieten van deze dag met alle foto's die ik deze dag gemaakt heb.
---------------------------------------------
Niet heel blij met hoe het geworden is, maar ik wilde graag weer een keer een update doen 😊
JE LEEST
From Lie to Love - A Daniel Seavey fanfiction
FanfictionWanneer Jenna in Amerika is, ontmoet ze een mysterieuze jongen. James heet hij. Of tenminste dat zegt hij. Jenna vertrouwt hem, maar wat als de waarheid boven tafel komt? Fanfictie over Daniel Seavey.