Cast - 鞠婧祎

3.2K 25 0
                                    

Main

Actor : Ju Jingyi
Character : Han Yunxi (韩芸汐)

Introduction : -
Eldest daughter of the Han Manor. First and only consort of Long Feiye
She has a kind and cheery disposition despite being constantly bullied for her ugly looks. Acquiring a magical bracelet allows her to completely transform into a beautiful woman and improve her medical skills considerably. She was later revealed to be the daughter of the Poison Master.

主要角色

演员 :鞠婧祎
色 :韩芸汐

介绍 : -
韩府大小姐、秦王妃、毒宗嫡女
性格开朗善良,家世坎坷,虽长于医学世家,实为毒宗之女。从小受尽奚落排挤,但从不自怨自艾,反而嫉恶如仇,遇事不会一味忍让,每次都用自己的聪明才智化险为夷。医学基础深厚,更因母亲天心夫人留下的神秘手镯而习得一手精妙毒术。为了能与失踪的母亲见上一面,被迫答应太后进秦王府做卧底。虽为卧底却不曾出卖龙非夜,除了有一次,太后以天心夫人的性命作为威胁,逼迫其为龙飞夜施针,险害龙非夜毒蛊人的身份泄露。后虽与龙非夜互相表明心意,却意外发现生父毒宗是将龙飞夜变成毒蛊人的凶手,为了替父亲赎罪和拯救自己心爱的人,不顾身体,不分昼夜专心研制毒蛊人的解药。后得知解毒蛊的解药必须用到毒宗一脉的心头血,决定自己服毒死去,将自己的心头血制成解药治愈龙非夜。

Legend of Yunxi 芸汐传 Where stories live. Discover now