Pagi itu aku amat teruja kerana ibu membawa aku melawat nenek .
Apabila tiba diperkarangan rumah nenek, dengan langkah yang pantas aku keluar dari perut kereta agar aku boleh ke pelukan nenek ku. Rindu rasa nya .Sudah Beberapa hari aku di Darydale town tapi nenek tidak membawa Ku bersiar-siar, Kata nenek aku tidak boleh keluar rumah apalagi waktu senja. Aku Tanya Kenapa? Nenek hanya tersenyum sambil mengusap pipi ku.
Petang itu, nenek hendak keluar ke pekan untuk membeli keperluan dapur. Aku terus menangis apabila nenek tidak memberi ku izin untuk mengikuti nya. Ini Kali keempat nenek tidak mengizinkan ku mengikuti nya. Kenapa? Itu yang ada difikiran ku saat ini.
Aku marah pada nenek ku yang asyik-asyik mengongkong kebebasan ku.
Apabila nenek sudah berangkat. Aku bertekad , aku akan bersiar-siar di sekitar Darydale town sendiri.Aku perlahan-lahan berjalan keluar dari perkarangan rumah.
Akhirnya aku berjaya keluar. Aku tersenyum puas.-------------------------------------------------------------
'Mana Lilly? Kenapa kamu biar kan dia keluar? ' marah Maria apabila mengetahui cucunya tiada dirumah.
Maria terus berlari keluar dari rumah untuk mencari cucunya. Puak Gonzalez tidak boleh tahu kalau dia ada cucu.
Nama Lilly dilaungkan berkali-kali oleh Maria .
Teriakan dari kejauhan mengejutkan Maria. Dengan langkah yang pantas dia bergegas ke arah suara itu.'Berhenti ! ' Jerit Maria .
'Jangan apa-apa Kan Budak tu' tambah nya lagi.
Lilly hanya mampu menangis . Apabila lehernya berada di tangan penghisap darah yang kelihatan seperti manusia itu.
'Lepaskan dia Sekarang! ' Marah Maria.
'haha haha Apa yang kau dapat buat'
Ejek penghisap darah itu.Dari arah belakang, kedengaran hembusan nafas beberapa ekor serigala. Ngauman nya yang begitu kuat mampu mengegarkan satu Bandar Darydale town.
Penghisap darah itu mengeluarkan gigi taring nya tanda amarah , Namun tiada pilihan selain melarikan diri .
Maria terus mendapatkan cucu nya.
Maria memegang kepala cucu nya, Panas . Suhu badan Lilly meningkat. Lalu Lilly pengsan didakapan neneknya.Dengan kadar segera , Maria mengarahkan anak nya untuk meninggalkan Darydale town.
' Anne bawa anak kamu jauh dari sini , Keturunan penghisap darah tu boleh bunuh cucu aku '
' Tapi mak , sa sa Saya '
' Jangan bantah cakap mak! Jangan kembali kesini lagi jika tiada keperluan ' Arah Maria .
Anne mengemaskan pakaian Lalu cepat-cepat memasukkan Lilly kedalam perut keretanya.
'Mak kita nak ke mana? ' Tanya Lilly dengan Polos apabila tersedar Dari Lena.
'tak Ada masa Sayang kita mesti pergi ' Jawab ibunya.
'Tapi Lilly kena ucap Selamat tinggal pada kawan-kawan Lilly '
Puan Anne tidak mengendahkan anaknya sebaliknya fokus Kepada pemanduannya.
-------------------------------------------------------------
Lilly Pov
Aku berasa sedih. Cuti sekolah belum berakhir tapi ibu membawa ku pulang . Yang paling menyedihkan aku belum sempat bertemu dengan James, Rose Dan Vince untuk mengucapkan Selamat tinggal. Gembira rasanya mempunyai kawan di Darydale town.
TBC🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
YOU ARE READING
+Night Hunter+
VampireHampir 12 tahun Lilly tidak menjejakkan Kaki ke Bandar tua itu . Namun dia kembali selepas kematian Ibunya . Setibanya dia di Bandar tua itu, perasaan aneh menyelimuti dirinya. Sepanjang keberadaannya di Darydale town, dia sering diganggu oleh mimpi...