Part 9

6 0 0
                                    

Hari demi hari berlalu. Hidup Hiyodori dipenuhi kesepian. Taki tidak lagi setia menemaninya setelah munculnya kehadiran Cik Misaki Mei. Taki sering keluar ambil angin dengan Mei setiap pagi. Kadang-kala Taki pulang lewat kerana menemani Mei makan di rumahnya.

Setelah beberapa hari berlalu...

MALAM

Hiyodori baring pada lengan Taki.

"Hiyodori.. esok Taki nak keluar dengan Mei. Hiyodori tolong jagakan rumah tau?♡" Taki mencubit hidung Hiyodori lembut.

"......"

Tiada jawapan dari Hiyodori.

"Hiyodori awak dengar tak saya panggil awak ni?"Taki menggoncang lembut bahu Hiyodori.

"....."

Masih tiada jawapan.

"Ahhh mungkin Hiyodori sudah tidur."

Hiyodori mengabaikan Taki. Air matanya yang dari tadi ditahan akhirnya jatuh membasahi pipinya.

KEESOKAN PAGI

Taki sudah pun keluar 10 minit yang lepas bersama Mei. Hiyodori yang masih tidur ditinggalkan sendirian.

Ketika sedang rancak bersembang dengan Mei, Taki tersadung kayu besar lalu terjatuh ke dalam gaung.

"TAKI-KUN!!!!! TAKI-KUN!!!!!"Mei sudah mula panik. Mei meminta tolong dua orang pemuda yang kebetulan lalu di kawasan tersebut. Pemuda-pemuda tersebut turun ke dalam gaung dengan cermat dan mengangkat Taki naik ke atas.

"Arigato!!!!" Mei menunduk rendah dan segera menghantar Taki ke hospital berdekatan.

DI HOSPITAL

"Doktor!!Taki macammana doktor??!!"Mei menggoncang lengan doktor tersebut.

"Keadaanya baik-baik sahaja cuma...."

"Cuma apa doktor??!!"Mei cuba mendesak doktor.

"Kakinya... kakinya tempang.."

Mei terduduk di atas lantai hospital.


Setelah seminggu di hospital, Mei menghantar Taki pulang ke rumahnya semula.

Hiyodori yang sedang bermain di luar perasan akan kewujudannya lalu gadis itu berlari menerpa ke arahnya

"Taki-kun !!! Kenapa dengan kaki Taki!!!"Soal Hiyodori cemas.

Taki cuma tersenyum pahit.

"Saya terjatuh."

"Sakit takkk??!!!" Hiyodori memegang kaki Taki.

"Daijoubu-des ( tak mengapa ). Sikit je ni." Taki cuba menenangkan Hiyodori.

Hiyodori hampir menangis melihat keadaan Taki.

"Dah.. jom masuk~" Taki menepuk bahu Hiyodori sambil berjalan menggunakan tongkat.

Pinta HiyodoriWhere stories live. Discover now