3. Scéna - sezení - budova č. 144

3 1 0
                                    


Poté co filozof1 vejde do budovy, potká se s dalšími čtyřmi lidmi.

Filozof1: ,,Mohu vám položit jednu otázku?"

Filozof2: ,,Už jste mi ji položil, takže mi musíte položit další otázku...tedy pokud na tom stále trváte."

Filozof1: ,,Jistě...(odkašle si) takže také anonymní telefonát?"

Filozof3: ,,Ovšem, proto jsme tady všichni."

Všech pět lidí stojí v prázdné místnosti. Odněkud se ozve opět ten samý ženský hlas z předešlého telefonátu.

Anonym: ,,Vítám vás a děkuji, že jste všichni přišli."

Filozof4: ,,Jděte rovnou k věci, o co tu jde a co přesně od nás očekáváte?"

Anonym: ,,Všichni zde máte něco společného. Zkuste uhodnout, co...ano, je to váš názor na způsob toho, jak lidé žijí. Jak už jste sami pochopili, všechny problémy způsobily lidské vlastnosti. A já jsem objevila způsob, jak tento globální problém vyřešit."

Filozof5: ,,A mohu se zeptat jak?"

Anonym: ,,Hned se k tomu dostanu. Pokud vymažeme veškeré dosavadní lidské vlastnosti, docílíme toho, že budeme moci převychovat celou populaci k něčemu lepšímu."

Filozof1: ,,Chcete říci, že dokážete přeprogramovat lidskou mysl?"

Anonym: ,,Vlastně ano, dokážeme to."

Filozof3: ,,Ale pokud vymažete všechny dosavadní lidské vlastnosti, stanou se z nás jen bezduché stroje."

Anonym: ,,Obrazně řečeno, ano."

Filozof2: ,,A vy si myslíte, že to bylo přesně to, co jsme propagovali? Aby se z nás stali jen chodící mrtvoly bez špetky citu? Myslím si, že jste nepochopila náš záměr. Tedy alespoň ten můj..."

Anonym: ,,Chápu vás naprosto. Chci dosáhnout toho samého. Ale abychom toho dosáhli, musíme se všichni znovu narodit. Potřebujeme neposkvrněnou mysl. Pak se lidstvo převychová a budou zastávat jiné morální hodnoty."

Filozof1: ,,To je přeci šílenství! Lidská mysl se nedá předělat k lepším morálním zásadám. Ovšemže si přeji, aby se lidstvo změnilo, ale jen ze své svobodné vůle." (naštvaně začne přecházet sem a tam)

Anonym: ,,To by ale trvalo staletí nebo tisíciletí, než by se to podařilo uskutečnit. A navíc, všichni s tím nebudou souhlasit. Někteří jsou ochotni bojovat za svůj dosavadní způsob života."

Filozof4: ,,Stále nerozumím tomu, proč jsme tady my."

Anonym: ,,Vy jste vybraní z celého města, kteří přežijí. Vy chcete změnit svět."

Filozof5: ,,Počkat, řekla jste přežijí?" (překvapeně a vylekaně zamrká)

Anonym: ,,Zatímco jste zde, po celé zemi vypukla virová epidemie. Je jen pár bezpečných úkrytů a tak přežije přibližně deset tisíc mnou vybraných lidí z každého kontinentu. Byli to lidé, které půjde snadno převychovat a vést je k novému způsobu života. Zcela se změní lidská populace."

Filozof1: ,,Vy žertujete, že? Rád bych už odešel, jestli mě omluvíte." (Vydá se rázným naštvaným krokem pryč, odkud přišel.)

Anonym: ,,Všechno, co jste zde vyslechli, je čirá pravda. Nikdo se z této místnosti nedostane. Vy budete první, kdo podstoupí přeměnu. Poté budete žít svůj vlastní život, jako zcela nové a nezkažené bytosti. Na shledanou v lepším světě." (Zhasnou světla, zazní zvuk ukončeného telefonátu.)

Když zapřemýšlíteKde žijí příběhy. Začni objevovat