6. Scéna - v hlavě

2 1 0
                                    


Eliáš je sám v pokoji a zírá do prázdna. Na scénu přijde jeho vzpomínka...představuje naději.

Vzpomínka1: („přitančí" na scénu) ,,Proč jsi tady?"

Eliáš: ,,To bych se měl ptát spíš já tebe. Kdo jsi?"

V1: ,,Jsem tvá jediná vzpomínka na někoho z tvé minulosti."

Eliáš: ,,A na koho?"

V1: ,,Nevím."

Eliáš: ,,Proč jsi teda v mé hlavě?"

V1: ,,Já bych se sama od sebe neukázala, něco v tvé mysli mě přimělo se tu objevit. Neměla bych zde být. (kroutí hlavou a snaží se odejít)

Eliáš: ,,Počkej! Nechoď pryč! (snaží se jí chytit za ruku) Nenechávej mě tu samotného, PROSÍM.

(V se otočí a vrátí se k němu...hledí na sebe.)

V1: ,,Proč jsem tady?" (naléhá...klidným a přátelským hlasem)

Eliáš: ,,Já nevím. (tiše) Já...si nic nepamatuju. Kdyby mi neřekli, jak se jmenuju, nevěděl bych ani to. Prý jsem měl autonehodu."

V1: ,,Autonehodu?(jízlivě) A ty jim věříš?"

Eliáš: ,,Já nevím, čemu mám věřit, smí se vůbec v něco věřit?"

V1: ,,Ovšem, víra je to, co nám dává naději, a bez naděje bychom byli jen pesimisté, co čekají, až nadejde konec jejich existence."

Eliáš: ,,A kdybych neměl věřit jim, tak komu?"

V1: ,,Věř si čemukoliv. To je na tom to nejkrásnější." (usměje se, pohladí ho a odtančí pryč)

Eliáš přechází po pokoji sem a tam. Vejde doktorka.

Doktorka: ,,Jste v pořádku? Nejste rozrušen?"

Eliáš: ,,Nic mi není."

Doktorka: ,,Jdu vás zkontrolovat. Posaďte se prosím.(zkoumá ho...doktorsky...poté se mu podívá do očí a posvítí mu do nich baterkou...zjistí, že nemá rozšířené zorničky...) Vypadá to, že vaše mysl je připravena na poslední úpravy."

Eliáš: ,,Jaké úpravy? Já to...NECHCI.

Doktorka: ,,Prosím?" (zarazí se nad jeho odporem...ŠTRONZO! Doktorka zkoprní...Eliáš zírá na další vzpomínku, která přichází...svobodná vůle)

Eliáš: ,,A kdo jsi ty?"

V2: ,,Já jsem tvá druhá vzpomínka. Jdu ti pomoci najít tvou svobodnou vůli, kterou jsi kdysi míval."

Eliáš: ,,Svobodná vůle? Co je to?"

V2: ,,To je schopnost rozhodovat se sám za sebe."

Eliáš: ,, A dokážu to?"

V2: ,,Dokážeš, pokud budeš chtít."

Eliáš: ,,Já...CHCI."

V2: ,,Dobrá." (políbí ho na čelo a odejde)

Doktorka: ,,Nemusíte se bát, všechno bude v pořádku, není to nic nebezpečného...naopak vám to pomůže." (přistoupí k němu s injekční stříkačkou...Eliáš ji odstrčí a snaží se utéct...doktorka ho ale zastaví a vpíchne mu injekci...další ŠTRONZO...na scénu přiběhnou tři lidi v černém...s bílými maskami...tahají ho, perou se s ním, mlátí ho...E. skončí na zemi v klubíčku a lapá po dechu...doktorka odejde)

Když zapřemýšlíteKde žijí příběhy. Začni objevovat