Aq tinggal berapa hri je lgi.....aq harap aq dapat pergi dgn tenang.....aq buat keputusan nk berjumpa dgn taufiq....tpi aq asyik nampak die dan izzatul jalan beriringan takkan aq nk jmpa taufiq mcm tu je....aq tkde hak atas die....dan aq tknk sakitkn hati izzatul sbb dielh aq dpt tgok taufiq bahagia.....walaupun aq tk bahagia....😊aq tk kisah pon pasal perasaan aq asalkan org lain bahagia....
Pada petang tu ponn aq buat keputusan nk jmpa taufiq aq sruh kawan die Kimi bagikan surat yg aq dh tulis tuu.....
1minit menunggu....
2minit menunggu15minit menunggu
Akhirnya die smpai.....Alya: Taufiq benda ni dh lma aq nk ckp cme aq tk tahu bile je tpi dh smpai masanya sbb aq akn tinggalkan dunia ni.....
Taufiq: kau pahal? Tiba2 emo kau jgn tipu kau sja je kn?? Tkpyhlh alya aq tkkn percaya kauu.
Alya: kau percaya atau tidak itu adalah keputusan kau aq just nk selesaikan segalanya....okay mcm ni....aq dh lma ske kt kau taufiq aq syg kau sgt2 dan bile aq tgok kau bersama izzatul buat aq rasa kecewa tpi dalam pada masa yg sma buat aq rasa bahagia.....sbb kau bahagia dgn die...aq doakan kau dan die bersatu sampai bila2.....jgn sakitkn hati die walau apa jadi sekalipun walau die membenci kau walau kau membenci die jgn pernah sakitkan hati org yg sentiasa jujur mencintai dan menyayangi kau....
Taufiq: alya....?? Apa kau cakap ni?? Kau suke aq?? Tpi aq tk pernah tau pun knp kau tk bagitau aq?? Knp alya knp??? Aq.....aq dh couple dgn izzatul....so now perlu ke aq putuskan hubungan aq ngan die?? Apa patut aq buat!???
Alya: ikhlas kn hati kau mencintai die....ikhalaskan hati kauu jgn pernah membenci die....ingat pesanan aq....klu aq mati JANGAN NANGIS UTK AQ TPI SENYUM UTK AQ....SENYUMLAH WALAUPUN KITE DLM KEADAAN SEDIH....JGN SUKAKAN ORG KLU KAU TK BELAJAR MENYUKAI DIRI KAU....INGAT ALLAH MEMBERIKAN LUKA RASA KECEWA DAN LAIN2 TIDAK LAIN UTK MENJADIKAN KITE HAMBA YG SENTIASA SABAR,KUAT DAN TABAH.....BIAR SALAH SKALI....KERANA KITE BELAJAR DRI KESILAPAN....SEMUA MANUSIA PERNAH BUAT SILAP....AQ DOAKAN DIE DAN KAU PASANGAN YG SENTIASA TAAT KEPADA ALLAH JGN LAKUKAN PERKARA TERKUTUK INGAT AQ SYG KAUU BYE...*jalan*
Taufiq: Alya aq pon sygkn kau aq janji akan jaga izzatul dgn baik mcm ape yg kau suruh....kau mmg kuat....aq berterima kasih dekat kau sbb menyedarkan aq betapa pentingnya org yg kite syg dlm dunia ni....skrang kau boleh pergi dgn tenang sbb aq akn tunaikan permintaan kau sbb aq sygkn kau jgk...I LOVE YOU ALYA
YOU ARE READING
PINJAMKAN HATIMU💖💖
Cerita PendekCinta.... Yg membutakan mata Cinta..... Yang membuat kite bahagia Cinta..... Yg mengajar erti cinta Cinta..... Yang memberi rasa sakit Cinta..... Yg bnyk mengajar erti kehidupan yg sebenar Cinta.... Menyatukan manusia dgn rasa cinta Jika di dalam sa...