Menunggu bas memang satu ujian yang amat besar buat insan yang bergelar pelajar harian.Kadang-kadang kena tunggu satu jam lebih disebabkan jam.Seperti biasa Mya akan menunggu di pondok yang terdekat.Mya mengeluarkan telefon bimbitnya dan mula menulis pesanan ringkas.
Salam korang! Bagi yang belum tahu tu,aku ada berita gembira nak bagitahu korang.Pengetua dah izinkan kita join pertandingan tu Dia nk 12 org.so kita tak payah buat audition.korang memang yang dicari.hehe.mesti korang excited macam aku kan?Apa-apa hal whatsapp aku yer. esok aku nak korang suma.datang umah aku.Cik lea jangan lupa plak bawak budak 2 org tu.Nissa ! jangan lambat datang umah. ^_^
mecej dihantar.
"eh kau ni.Aku duduk sebelah ni pun kau mecej.Siap mention aku sekali."Nissa mengomel.
"saja!Hari ini aku kaya kredit . Tak salah nak ingatkan kau.Kau tu bukan pengingat sangat 'Mya mengusik.
"yelah tu"
15minit kemudian bas sampai.Mya meluru masuk ke dalam perut bas sebelum tidak memiliki tempat duduk.Nissa sudah selesa duduk di dalam bas dan sudah menyediakan tempat duduk untuk Mya.Sedang Mya menuju ke arah Nissa,Yasirah sengaja merempuh Mya dan duduk di tempat Nissa.Malas nak bertekak,Mya patah balik dan menuju ke depan.Tiba-tiba tangan Mya direntam dan disuruh duduk di tempat yang baru sahaja kosong.Mya menjerit kecil kerana terkejut.
"Adib,buat terkejut je.Kenapa pas tempat duduk ni kat aku."
"hehe..sorry.Sengaja.Lagipun kau tu bukan nya tinggi sangat nak berpaut dengan besi ni."
"aku boleh la"balas Mya sambil berdiri.
Sedang Mya cuba memaut besi,tangannya tergelincir dan terus rebah di pelukan Adib. Muka Mya terus tersebam di dada bidang Adib. Keadaan bertukar menjadi riuh dek melihat adengan mereka berdua.
"Mya,duduk je la. jangan nak tunjuk pandai sangat."Adib memaut bahu Mya dan memaksanya duduk.
"err.. ok.."Mya menjawab sepatah kerana malu.
kenapa la aku nak tunjuk pandai sangat.Tak pasal-pasal jatuh.Tangan ni pun time kau nak rasa basah kan.hish.Mya mengomel dalam hati.
Nissa yang melihat adengan tersebut ketawa geli hati namun rakan sebelahnya merasa sebaliknya.
Sampai dirumah Mya terus meluru masuk dan menyedari yang Kai sudah lama menunggu di depan pintu.Mya membuka pintu dan terus rebah di sofa malasnya hinggalah ke petang.
kedinginan Malam itu membuatkan Mya malas hendak mandi.Namun mendengar omelan Nissa membuatkan Mya terus masuk ke bilik mandi sambil menutup telinga dengan tualanya.Sebaik sahaja Mya siap mengenakan pajamas kesayanganya.Mya bergegas turun kerana Nissa sudah menyediakan makan malam.
YOU ARE READING
My Highschool Story
RomansaMya seorang gadis biasa yang mempunyai darah seni yang semulajadi.Kebolehannya dalam menari,menyanyi juga bersukan membuatkan dia menjadi role model kepada juniornya.Lebih-lebih lagi kpop sekarang sudah bermaharajalela di sekolah mereka.Semua junior...