De volgende weken gebeurde er niet veel. Sneep trok meer punten af van Griffoendor dan ooit tevoren. Harry en Draco dachten dat dat was vanwege wat er was gebeurt tijdens Marcels beurt in hun eerste les verweer tegen Zwarte kunsten, want de vetharige professor had meerdere keren geprobeerd met Draco te praten over zijn boeman, maar zijn peetzoontje ging meestal niet echt op zijn vragen in.
nu Harry, Ron en Hermelien erachter waren dat Sneep Draco's peetvader was snapte ze zijn voorkeur voor Zwadderich een stuk beter, alhoewel Ron en Hermelien het nog steeds niet eerlijk vonden dat Sneep punten van Griffoendor aftrok als hij Harry op zijn donder gaf.Harry, Ron, Draco, Hermelien en Patty hadden er een gewoonte van gemaakt om in elkaars leerlingenkamers te gaan zitten als ze geen lessen hadden. In het begin waren zij die niet bij hun eigen huis waren heel voorzichtig geweest. Ze droegen dan Harry's onzichtbaarheidsmantel, maar na een tijdje waren ze het zat om zich te verstoppen.
Op een avond in oktober zaten ze met z'n vijven bij de haard in de Griffoendor toren toe professor Anderling ineens binnen kwam lopen. Harry trok een beetje wit weg, hij wist nog maar al te goed hoe angstaanjagend de vrouw soms kon zijn.
Hermelien en Ron keken elkaar snel aan en deden hun best om de rest te verstoppen."Jullie realiseren je dat ik geen imbeciel ben" zei professor Anderling zonder haar hoofd te draaien. Ze hielden hun adem in, hopend dat ze het niet tegen hun had.
De oudere professor draaide zich langzaam richting de vijf vrienden toe, en hun harten bonkte in hun kelen.
"Wij, pfftt! Waarom zouden we professor?" zei Hermelien enorm overdreven. Draco kon d'r wel schoppen.
De professor trok zich niks aan van Hermeliens slechte poging op een leugen en liep om de bank heen naar waar Harry, Draco en Patty zaten. De drie Zwadderaars hielden hun adem in terwijl professor Anderling naar ze keek."Het is hier warmer dan in de kerkers" zei Patty waarheidsgetrouw. Ze had gelijk, maar Harry geloofde niet dat het de professor veel zou uitmaken.
Professor Anderling keek ze eventjes streng aan voordat haar eerst opeen geperste lippen veranderde in een vriendelijke glimlach.
"Jullie doen aan interhuis-samenwerking 20 punten voor Griffoendor en Zwadderich" zei ze, weer verder gaande met waarvoor ze kwam.Sinds die avond zat het stelletje Zwadderaars iedere avond in de Griffoendor leerlingenkamer, want zoals Patty al had gezegd was het daar een stuk warmer. Hoeveel haarden er ook aan bleven in de kerkers, de temperatuur steeg amper.
------
"We moeten Harry waarschuwen, nu!" siste Hermelien in Rons oor. Het was een paar nachten nadat professor Anderling de drie Zwadderaars had ontdekt in de leerlingenkamer.
Ron was wakker geschrokken bij het aanzicht van niemand minder dan Sirius Zwarts. De zwartharige man had met een mes over Rons bed gestaan toen de arme jongen wakker werd. Uit schrik was Ron gaan gillen als een keukenmeid, maar wie kon het hem kwalijk nemen? Het was een angstaanjagend plaatje.
Zwarts had geprobeerd Ron te sussen toen hij begon te gillen, maar was weg toen de rest ook wakker scheen te worden."Weet ik, maar Anderling laat ons nu nooit meer weg gaan" fluisterde Ron terug. Maar Hermelien had andere plannen.
"Het is druk nu, we wachten nog heel even, tot het iets drukker word. En glippen er snel vandoor als niemand meer op ons let"Zoals gewoonlijk werkte Hermeliens plannetje uitstekend, en stonden de twee Griffoendors voor de enorme deuren van de Zwadderich kerker.
"Et optime domu" Zei Hermelien zacht, en de deuren gingen open.
"Ik ga Patty wakker maken, jij gaat naar Harry en Draco. Dan komen we naar de leerlingenkamer" fluisterde Hermelien.Niet veel later zaten de vijf leerlingen bij een laag-brandend vuurtje.
"Hij was hier, Sirius Zwarts was in het kasteel.." herhaalde Harry, hij kan het nog steeds niet geloven.
"Ja... Hij stond bij mijn bed, met een mes.." Zei Ron langzaam. Hij draaide zijn hoofd niet weg van het trieste vuurtje.Ze vroegen zich allemaal hetzelfde af: 'Waarom, in Merlijns naam, had Sirius zich laten zien in Griffoendor, in plaats van Zwadderich'..
"Misschien wist hij niet dat Harry nu in Zwadderich zit.. Ik bedoel, zijn ouders waren allebei uit Griffoendor. Misschien ging hij ervan uit dat dat ook zo is voor Harry.." gokte Patty, maar het was overal op het nieuws geweest dat Harry van huis gewisseld was. Hermelien en Draco waren er zeker van dat ze het zelfs in Azkaban hadden gehoord.
"Misschien dacht hij dat ik daar zou blijven slapen, we zijn er bijna elke avond, en we gingen behoorlijk laat terug.. Misschien dacht hij dat we daar gebleven waren, hij kan ons niet zien onder mijn mantel.." probeerde Harry."Dat zou betekenen dat Zwarts al dusdanig lang op Zweinstein zou zijn om te merken dat jullie vaak naar onze toren komen.. Dat zou Perkamentus toch wel gemerkt hebben!?"
Draco en Patty keken sceptisch, ze hadden nog steeds geen vol vertrouwen in Perkamentus.
De vijf vrienden speculeerde nog wat meer, voordat ze besloten dat Ron maar bij Harry en Draco moest blijven, en Hermelien zou blijven slapen bij Patty.Toen ze de volgende dag werden gewekt door de rest van de jongens kleedde ze zich snel aan om nog iets te pakken bij het ontbijt. Draco werd het zich steeds beter bewust dat hij tijdens het omkleden steeds meer naar de andere jongens keek. Meestal was hij dan alleen met Harry, maar nu Ron ook in de kamer was kleedde Harry zich om in de badkamer die hij en Draco deelde.
Het was niet dat Draco naar zijn halfnaakte vrienden staarde, nee absoluut niet. Hij respecteerde hun privacy. Maar hij kon het niet helpen om soms even naar ze te kijken.
Hij wist best dat dat inhield dat hij misschien niet op meisjes viel, of misschien op zowel jongens als meisjes. Maar het maakte toch niet uit, het was vast toch maar een fase.
Ook wist hij dat als zijn ouders hier achter zouden komen, hij elke hoop op een nieuwe start kon laten vieren. Niet dat dat hem stopte, zijn ouders hadden hem lang genoeg onder de duim gehouden.A/N:
Heeyhooiii! ik heb een klein vraagje, willen jullie dat ik me verder aan de canon ships houd. Of vinden jullie het ook prima als ik een paar van mijn favoriete hp ships erbij betrek?(Zoals Wolfstar i.p.v. Ronks)
JE LEEST
Slytherin!?
ФанфикIedereen denkt dat de beroemde Harry Potter de erfgenaam van is van Zalazar Zwadderich, het lijkt niet zo'n probleem tot dat... "Harry, het lijkt me een goed idee om je nog een keer onder de sorteer hoed te zetten" zei professor Perkamentus rustig...