34

658 31 4
                                    

Hij legde zijn hand op de schouder van de nu-nog slapende jongen.
"Het spijt me zo Draakje.. Ik heb het allemaal verpest.. Het is mijn schuld en ik was zo ontzettend dom.. Ik had je nooit moeten negeren, maar ik dacht, 'Als Hermelien erachter is, dan zal het vast niet lang duren tot de rest er ook achter gaat komen, en - en dat kan ik echt niet hebben nu, iedereen verwacht a zo veel van me, ze verwachten zelfs dat ik Voldemort ga vermoorden... En  ik - ik weet niet of ik dat wel kan.. Het was niet mijn bedoeling jou pijn te doen in het proces," Harry voelde een traan over zijn wang glijden. "Het spijt me zo Draco, het spijt me-"

"Harry?" onderbrak een slaperige, met verdriet geladen stem de zwartharige jongen.
"Draco? Draco het spijt me zo erg" zei hij terwijl hij zijn armen om de blonde jongen heen sloeg. Zo zaten ze daar nog een tijdje. Geen van beide jongens had zich gerealiseerd precies hoe erg ze dit soort dingen hadden gemist,  gewoon in staat zijn om naar elkaar toe te gaan als ze zich kut voelde.
"Mag ik erbij komen liggen?" vroeg Harry voorzichtig, bang afgewezen te worden, maar niet klaar de blonde jongen los te laten. "Alsjeblieft?" Draco knikte.
Ze vielen bijna gelijk in slaap.
Toen Hermelien de volgende ochtend vroeg hun kamer in kwam, hopend om Harry eindelijk aan het praten te krijgen, zag ze de jongens in elkaars armen liggen. Zo te zien zijn ze er zelf al achter dacht het meisje met het borstelige haar, en ze liep verder.

********************************************************

Jammer genoeg kon de pret die de SVP werd genoemd niet eeuwig ongestoord doorgaan. Omber had haar eigen club opgericht, het inquisitiekorps. Het was een groep mensen waarvan het enige doel was om de SVP te vinden, en dus op te heffen. Draco en Patty hadden zich ervoor aangemeld, om het geloofwaardig te houden. Het was op zich wel handig, het betekende namelijk ook dat alle informatie naar de SVP doorgespeeld werd.
Ze probeerde nog steeds zo vaak mogelijk af te spreken, maar ze moesten rekening houden met alle zwerkbal training, en wanneer Omber haar rondes liep.
Deze extra vrije tijd gaf ons favoriete groepje tieners gelukkig wel de kans om hun plan verder uit te breiden. Het ging gelukkig een stuk beter tussen Harry en Draco, tot het genoegen van Patty en Hermelien. Beide meisjes hadden stiekem een plan bedacht om hun beste vrienden samen te krijgen.

Het is vrijdag, wat betekend dat je zowel Hermelien als Patty in de bibliotheek kan vinden, terwijl hun -minder op studie gerichte- vrienden hun vrijheid aan het vieren in de tuinen. Hermelien zat rustig aan een van de tafels Europa: Een Analyse van het Magische Onderwijs te  lezen toen Patty naast d'r kwam zitten en haar hand vast pakte. Ze leunde dicht naar de Griffoendor toe "vind jij ook niet lang geleden dat we een spelletje hebben gespeeld?" Hermelien bloosde en keek haar verschrokken aan. "Ik bedoelde met z'n alle.." Patty deed haar best haar lach in te houden.
"Uh, ja ik denk het?" De onzekerheid was goed te horen in Hermeliens stem. De zwartharige Zwadderaar keek haar nep-vriendin aan met een sluwe sparkeling in haar ogen "Zorg jij dat onze vrienden in Griffoendor hier woord van krijgen, dan doe ik het zelfde in Zwadderich?"

En dat was hoe, na maanden er weer een grote groep verzameld zat in Harry en Draco's kamer. Vincent en Karel waren niet komen opdagen, de rest gelukkig wel.
Ron, Benno, Patty en Hermelien zaten op een matras wat meegenomen vanuit de jongens' kamer, tegenover Belinda, Daphne, Pavati en Margriet wie op Draco's bed waren gaan zitten, Simon en Daan waren op twee kussens gaan zitten terwijl, ten slot, Harry en Draco op Harry's bed zaten.
De regels waren hetzelfde als de afgelopen keren, er zat veritasserum in het drinken. Dit keer, was het echter geen pompoensap wat de betoverde glazen vulde. Niemand wist hoe, aangezien het sterk tegen de school regels was, maar Patty was aan firewhiskey gekomen... Ze keek de kamer door, naar de geïnteresseerde, en soms lichtelijk angstige gezichten, grijnzend.
"Natuurlijk hebben we ook boterbier voor de groter dorst, maar je moet sowieso een glas firewhiskey drinken voor het veritasserum. Is er iemand die vroegtijdig wil vertrekken?.. Nee, mooi zo!" zei ze terwijl iedereen hun glas leeg dronk.
Harry keek met afgunst naar zijn glas toen de brandende sensatie door zijn keel trok. Draco grinnikte "Nog nooit gehad?"
"Niet echt nee, mijn keel is helemaal verdoofd," Harry slikte en keek zijn blonde vriend aan "Ik zou glas in kunnen slikken en ik zou er niks van voelen" Draco schudde zijn hoofd.

 "Oke, dat betekend dat we kunnen beginnen!" riep Hermelien in blijheid. "Ik begin wel, Pavarti?"
"Waarheid"
"Kom op waar is die beroemde 'Griffoendor dapperheid'?!?" elleboogde Patty Hermelien treurend, maar Hermelien negeerde d'r.
"Vertel ons wie je leuk vind." Pavarti bloosde, en Belinda giechelde
"Je weet wel die Griffoendor van een jaar hoger dan wij? Magnus Stoker? Ja, wel, hem.."             Een koor van ooh's en aah's ging de kamer rond en Belinda begon dusdanig hard te giechelen dat Draco zich serieus afvroeg of ze wel genoeg adem kreeg. Na enkele korte momenten besefte ze zich plotseling iets en trok Pavarti zonder waarschuwing naar achter,waarna ze allebei oncontroleerbaar begonnen te giechelen.
"Weet je, ik ben best blij dat ik later nooit met een meisje krijg, ik zou niet weten hoe ik met zoiets zou moeten omgaan" fluisterde Draco, zijn adem kietelend op Harry's oor. Harry bloosde. Of het de firewhiskey, de opmerking of de de nabijheid waarin hij zich tot Draco bevond was, wist niemand, maar het resulteerde in.. "Ja, echt hé"

Had hij dat nou goed gehoord? Zei Harry zonet dat hij ook nooit iets met een meisje wil? Bedoelde hij dat hij niet op meisjes valt, maar op jongens, of dat hij hun irritant vind?? Nee, Draco stop dit, je leest de situatie te ver in, hij heeft waarschijnlijk amper gehoord watje hebt gezegd, en hij heeft drank op, houd het samen!

Zo werden er nog een flink aantal onschuldige vragen gesteld, terwijl iedereen langzaamaan steeds dronkener en dronkener werd;
Margriet moest voor 5 minuten een kat nadoen.
Benno moest raden hoeveel moedervlekken Ron had op zijn linkerarm, wat erin resulteerde dat het duo de rest van het spel alle moedervlekken op Rons lichaam probeerde te tellen, wat op zich eindigde met een knalrode Ron en Benno die zijn shirt omhoog hield om daar alles te tellen.
Theo moest onthullen wat hij het leukste vond aan Marcel 'want jullie doen bij lange na niet klef genoeg' aldus een al behoorlijk dronken Patty
Hermelien en Patty moesten de rest van het spel knuffelen, wat een zelfvoldane Patty en een blozende Hermelien opleverde.
totdat..

"Harry, doen, durf of de waarheid?" zei Patty die Hermelien nog iets steviger vastpakte en haar kin in de Griffoendors enorme bos haar plantte
"Doen, denk ik"
"Zoen Draco"

yeeeeyyy cliffhanger!! Ik post wel snel weer wat, het volgende hoofdstuk is bijna klaar

Slytherin!?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu