Gosip Tandas

808 30 4
                                    

BAB 2

Huargh! Lega rasanya.. Ehh, kejap. Sakit perut lagi arr.

BANGGG!!!

Alahai, perut ni. Kalau tak meragam, tak boleh ke?! Tapi , nasib baik tak meragam time perhimpunan tadi. Kalau tak haru je dewan nanti dengan nuklear yang mungkin akan menyebabkan orang ramai terencat.. bhehehe

"Wey, hensem giler kan cikgu baru tu tadi. Pergh, time dia senyum kat aku, wa terus cair beb!"

"Eh, bila masa pula cikgu tu senyum kat kau? Aku rasa macam takde je. Setahu aku, dia senyum kat semua orang"

"He'eh kau ni. Mestilah dia senyum kat aku. Siapa yang tak kenal pelakon remaja paling TOP kat Malaysia ni. Mesti dia jatuh hati kat aku tadi"

"Ye ke. Tapi, Isaac kau tu nak letak mana? Dia kan still jadi boyfriend kau kan.."

Adoyai, suara makhluk Tuhan mana pulak yang kacau aku nak melepas ni?! Eh, kejap. Tu bukan ke suara Fifi Natasha a.k.a Our Miss World dengan kawan dia yang loading tu ke? Alahai, siapa eh nama budak slow tu.. Hah, Liyana Loading! Hurm, betullah tu nama diorang.. kehkehkeh

Siapa tak kenal Fifi Natasha tu? Pelakon muda yang mula menempah nama dalam bidang perlakonan di Malaysia ni. Huh, memang padan ar tu! Hidup penuh drama je budak ni. Memang layak sangat..

Tapi, apesal pulak diorang berdua nyemak kat sini? Takde kelas ke haper budak berdua ni? Then, apa yang diorang bualkan tadi? Aku macam dengar diorang sebut cikgu baru tu je. Aik, dalam toilet pon nama cikgu tu disebut-sebut. Giler hebat arr impak maksima daripada cikgu ni! Yang aku dengar senyum-senyum segala bagai tu mesti Miss World tu perasan kan. Aku dah agak punya mesti budak ni perasan melebih padahal cikgu tu senyum kat aku (erk!) .Yelah, dia diri 3 baris ke arah Tenggara dari aku. Kira masih dalam lingkungan 5 meter radius aku laa. Ceh, Feera. Sempat lagi kau kira Matematik dalam bilik yang wangi ini ehh..

Tapi, sempat pulak tu perasan sendiri. Hehe, sekali sekala..

Bukan kau kata tak terpikat ke..? Apesal teringat-ingat pulak ni, hah Feera..

Diam ar kau! Sibuk je. Lantak nenek tiri belah atuk sedara aku laa.. Ish, aku ni. Sempat lagi gaduh dengan 'inner thought' aku ni lagi.

"Wey, Yana. Jom arr belah. Manalah tau kut-kut kita tengah jalan nanti ni boleh terserempak dengan cikgu kesayangan aku tu"

"Err? Huh huh, jom"

"Ehh, wait! Okey tak rambut aku ni? Ada daya tarikan menggoda tak?"

"Macam biasa je aku tengok. Okeylah tu kut"

"Ish, susah dapat kawan macam kau yang tak tahu pasal fesyen ni. Hurm, dah lah jom"

Fuhh, blah juga minachi dua ekor tu. Sesak nafas aku duk lama-lama dalam toilet ni. Baik aku masuk kelas sekarang.

Ehh, jap! Tadi aku terlanggar orang time nak keluar tu kan. Alamak, siapa tu? Cikgu siapa ehh? Aku dah tak tahan sampai tak sempat tengok cikgu tu. Subjek apa pon aku dah lupa. Haih, Feera. Pagi-pagi lagi dah macam-macam berlaku. But, can't wait to see Mr. Photographer balik nanti ni! Yeah! Nak share arr apa yang terjadi hari ni..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jam tangan Alba di pergelangan tangan Fareez dikerlas sebentar.

Aik, lamanya budak perempuan tadi keluar. Betul je budak tu pergi tandas? Atau ada apa-apa terjadi kat dia? Alamak!!!

Aku dah habis sesi suai-kenal dengan pelajar-pelajar kelas ni. Not bad juga arr pelajar kat sini. Risau juga aku. Dah lah masih tak pandai nak berhadapan dengan pelajar-pelajar. Praktikal dulu pon okey-okey je. Alahai, mana pulak budak tadi tu.

Janganlah apa-apa berlaku kat budak tu. Salah aku juga tadi tak tengok depan time nak masuk kelas tadi. Yelah, dah pak cik yang tengah siram bunga kat pasu dekat-dekat area aku jalan tu pergi senyum kat aku. Apa yang memang baik lagi hansome ni balaslah balik senyuman kat dia. Tak sangka pulak aku budak tu tergesa-gesa nak keluar, bisik hati Fareez.

Tok! Tok!

Fareez menoleh ke arah pintu.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

A/N : Sorry, lama tak update. Kesempatan yang ada ni, doakan saya dapat straight A untuk Trial PMR yang akan bermula 9 Ogos ni ya!! Thanx ~ !

Err, Cinta Burung?Where stories live. Discover now