#3

96 6 0
                                    

#3

Criminal

~~

Kaadoin shotteja alas kurkustani tiheään tahtiin, niiden jättävän pienen polttelevan jälkimaun. Musiikki huusi ja räyhäsi niin että korviani särki ja jouduin huutamaan sen ylitse niin, että tiesin, ettei minulla ole ääntä enään aamulla. Hoipertelin pidellen pöydänkulmista kiinni samallakuin yritin kädet pienesti täristen etsiä nahkatakkini taskuista tupakka-askiani ja sytkäriäni.

Aloin turhautua, ja hermostua hetken oven kiskomisen jälkeen. Yritin vetää sitä itseäni päin saamatta sitä auki, kun takanani oleva Hood naurahti ja tönäisi oven suurella voimalla auki. Naurahdin itsekkin ja astuin ulos viileään, syksyiseen ulkoilmaan. Ilma oli kylmä vaikka päälläni oli tummat farkut, vaalea tankkitoppi jota koristi suuri merikotka, ja jonka päälle olin vetäissyt oman nahkatakkini. Ilman sitä, en lähde himasta mihinkään. Aurinko oli jo laskenut, ja ainoostaan katuvalot valaisivat kadunkulmia. Sytytin tupakkani ja ojensin sytkärini Hoodille joka jo hetken aikaa itse temppuili sytyttimensä kanssa.

"Kiitti" , Hood vastasi nyökäten ja ojensi sytkärini pian takaisin.

"Eiks Irwin ja muut tullukkaa?" , kysyin tihrustaen silmilläni tyhjää tupakkapaikkaa jossa vain minä ja Cal seisomme. Cal pudisti päätään ja puhalsi savut ulos. Otin askeleen taaksepäin ja istahdin kosteaan maahan kietoen käteni polvieni ympärille. Calum istahti eteeni saman tyyppisesti ja heitti tumppinsa käsistään. Cal alkoi kaivamaan uudelleen tupakkiaskiaan taskuistaan, ottaen esiin sen sisältä valmiiksi käärityn raa'an jointin. Cal kurotti tyhjää kättään minuunpäin, en älynnyt aluksi mitä hän sillä haki, mutta tajusin lopulta ojentaa sytkärini hänelle ja sanoin pitäkööt sen.

Hän otti pari hatsia pitäen savuja muutaman sekunnin keuhkoissaan ennenkuin puhalsi ne hitaasti ulos kallistaen päätään hieman taaksepäin. Hän otti vielä kolmannen imun ja ojensi sätkänsä sitten minulle. Vedin henkäisyn. Kolmannenkin. Puhaltamatta vanhoja savuja keuhkoistani ulos. Olin vetämässä neljättä hatsia kun ihmismassa ryntäsi kerhon ovista ulos parkkipaikalle minun ja Calumin istuen maassa poltellen.

"Bileet l-loppu! P-ppainuk-kaa kotiinne!" , kuulin humalaisen Hemmingsin äänen huutavan levitellen käsiään ja vilkuttaen sen jälkeen porukalle.

"Mitäs laittomuuksia täällä harrastellaan?" , samaan aikaan Irwin huusi ja horjui kävellessään meitä kohti ja ojensi kätensä minulle, minun pitäessä vielä sätkää kädessäni. Vedin vielä yhden imaisun ja ojensin sen sitten Irwinille.

"Nyt loppu tälläset leikit, mitää tällästä täällä ei harjoitella" , Hemmings nauroi kävellen käsi Melin harteiden ympärillä meitä kohti.

"Oo hiljaa ja ime!" , Irwin huudahti ja tunki sätkän Luken huulille, ja istahti itsekkin maahan.

"Jos jätät imemisen sun ja Cliffordin väliseks" , Luke nauroi ja veti henkoisia tiheään tahtiin. Luke tarjosi puoliväliin poltettua sätkää Melinalle, ja huomasin tytön kasvoilta, että hän ei ollut varma, vaikka olinkin humalassa ja oli pimeää, ainoostaan kahden katutolpan valon valaisevan kerhomme parkkipaikkaa, paikkaa missä me tällähetkellä istuimme epämääräisen muotoisessa piirissä.

"Ota ny" , Luke tyrkytti sätkää Melinalle joka epäröi ja pudisti hieman päätään.

"Älä ny.. Olis sullaki hauskaa, ota ny. Mun mieliks" , Hemmings kinusi ja pian Mel tarttui sätkään ja epäröi vetäisten hatsin puhaltaen samantien savut keuhkoissaan ulos.

"Ota toinen, ei se oo niin paha asia" , Luke sanoi huolimatta sätkää takaisin.

"Tuoltako sä kuulostat aina ku sä kinuut Meliltä?" , kysyin, ja purskahdin nauramaan. Muut naurahtivat myös, mutta yrittivät pitää pokkaa huonoin tuloksin.

CriminalWhere stories live. Discover now