Deel 2

6 1 0
                                    

Het was een leuk feestje gisteren, goeie muziek en we hebben veel plezier gemaakt.
Ik stond op maar blijkbaar iets te snel want mijn hoofd draaide en ik ging terug op bed zitten. Ik deed mijn kleren aan, nam een koekje uit de kast en wandelde naar Mats. Mats woonde in een kleiner huis dan het mijne, met een kleine woonkamer en keukentje. 2 slaapkamers en een badkamer. Ze hadden een klein tuintje waar de hond meestal rond liep. Ik drukte op de deurbel en hoorde het vertrouwde muziekje. Ik hoorde de deur opengaan, het was Kristel die opendeed. Ze was de trap aan het vegen en zei dat hij in de zetel zat. Ik liep door de kleine hal naar de woonkamer. Mats lag in de zetel tv te kijken, ik nam zijn voeten op, ging zitten en legde ze op mijn schoot. We bleven zo even zitten en keken tv. 'Het was leuk hé gisteren' zei hij plots
'Ja heel leuk'
We roddelden nog verder totdat we beiden honger hadden gekregen. We liepen naar de garage waar we allebei onze fiets namen en naar het dorpje fietsten.
We reden onze straat uit, gingen de hoek om naar rechts dan weer naar links. We reden voorbij het kanaal en gingen een straatje in met allemaal zijstraatjes, we reden nog een eindje rechtdoor en kwamen uit op een gezellig restaurantje waar we bijna elke keer gingen lunchen tijdens het weekend of ik de vakanties. Je kon er pasta, pizza en broodjes eten. Ik deed de deur open en ging naar binnen. 'Hetzelfde als anders?' Vroeg Pieter. Pieter is degene die de bestellingen doorgaf. Hij riep naar de keuken: '2 keer pizza hawaï met extra kaas en 2 cola zero's'. We gingen aan een tafeltje in de hoek zitten.
Aan de andere kant van de kamer zat er een man van rond de 30 een broodje te eten. Hij zag er niet zo fris uit en stonk ook een beetje. Hij droeg een versleten zwarte jeans en een grijs t-shirt met aan de hals een groot gat erin. Hij werd enkele keren gebeld en fluisterde iets terug. Ik veronderstelde dat hij werkte in de bouw ofzo. Maar voor de rest zat er niemand anders. De muren waren in het donkergrijs geschilderd met allemaal posters en kunstwerkjes. Dat gaf de ruimte een leuke en gezellige sfeer.

Toen werd alles andersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu