Deel 7

4 0 0
                                    

Nu herinner ik me wat er gisteren is gebeurd maar de vraag blijft waarom ?
Waarom ontvoeren ze me ? Ik heb niets dat ik hun kan geven.
Ik zat nog steeds in de kelder.
Ik wist nu dat de man die mij elke middag en avond brood en water komt brengen de man van het restaurant was. Hij moest ons gevolgd hebben toen we naar buiten gingen.
De deur ging piepend open. Het was middag, de man hield een droge boterham en een glas water in zijn hand. Hij kwam naar me toe gelopen. Ze hadden me ondertussen met een touw rond een stoel gebonden, tape op mijn mond gedaan en mijn handen met boeien vastgemaakt. Hij nam een piepklein sleuteltje uit zijn borstzak waarmee hij mijn handboeien los maakte zodat ik kon eten. Hij bleef bij me staan, het viel me op dat hij een wazige blik had en zijn handen waren aan het trillen. Ik was al gewend geraakt aan de koelte van deze kelder. "Wat moeten jullie?" vroeg en ik probeerde mijn stem niet te laten trillen. "Heb je het dan nog niet door" zei hij. Ik wist niet was te zeggen en keek hem aan met een vragende blik. Hij keek terug en zei:" we willen ons geld terug"
"Ik heb jullie geld niet"
"Nee, jij niet nee. Maar iemand anders wel en jij gaat ervoor zorgen dat wij dat terug krijgen"
" wie dan?"
" weet je dat dan echt niet?"
Er viel een stilte, ik dacht na maar kon niet echt iemand bedenken die schulden had bij deze man. Maar dan schoot het bij me te binnen.
Ik ken wel iemand die schulden zou kunnen hebben en in de problemen zou kunnen zitten en ze hebben mij ontvoerd omdat........ ik zijn zoon ben.
Mijn vader had al enkele problemen voordat hij ons verliet en ik heb zo het gevoel dat dat niet is gebeterd, hij zal zich nu wel serieus in de nesten hebben gewerkt als ze zijn zoon al gaan ontvoeren om geld terug te krijgen. Maar weten ze dan niet dat ik al lang geen contact met hem heb, ik heb hem namelijk al jaren niet gezien. Zou hij weten dat ik hier ben ? Nee dat kan niet, hij zou mij al lang zijn komen halen. Ocharme mama en Emma, ze zijn waarschijnlijk zo ontzettend ongerust.

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: May 01, 2019 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Toen werd alles andersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu