Deel 5

4 1 0
                                    

Aangekomen in mijn kamer, legde ik het kommetje neer en opende mijn kast. 
Mijn kast puilde uit met stapels kleren die ik nooit gedragen had. Maar ondanks dat was het elke dag weer een hele klus op zich om er wat leuks uit te toveren. 
Eerlijk gezegd had ik totaal geen zin om me op te doffen en ik trok daarom ook een spijkerbroek en een simpel zwart vestje uit mijn kast. 
Ik deed wat mousse in me haren en liet me krullen los hangen. 
Ik zocht mijn laarzen en kort jasje, trok het aan en als finishing touch smeerde ik wat lipgloss en een laagje mascara. 
Ik wierp nog een blik in de spiegel en besloot dat het nu tijd was om weg te gaan. Het was inmiddels al half 3. Ik snelde naar beneden en gooide de deur achter me dicht.
De Coffee company isveen kwartiertje lopen van mijn huis en ik vond het daarom niet nodig het openbaar vervoer te gebruiken; wat lopen in de frisse winterlucht zal me vast goed doen. 
Zoals altijd liet ik mijn gedachtes weer de vrije loop.
Sjeezus, het was al 15 december. Over 15 daagjes was het al oud en nieuw. Dit was de eerste jaarwisseling, in 2 jaar tijd, die ik alleen zou moeten doorbrengen. 
Alleen in de zin van geen warme armen om me heen..Armen van Ziyad. Geen fluisterende stem in mijn oor, die me vertelt hoe bijzonder ik ben..De stem van Ziyad. 
Geen aanraking, die mijn hele lijf te keer doet gaan.. Aanrakingen van Ziyad. Hou op, hou op, sprak ik mezelf toe. Je kwelt jezelf op deze manier alleen maar nog meer!
Ik voelde die verdomde tranen weer achter me ogen prikken en beet op mijn lippen. Niet huilen. Niet nu.
Ik zag de Coffee Company al vanaf het stoplicht. 
Zodra het stoplicht op groen sprong, stak ik over. 
Ik ging naar binnen en zag Asmae al zitten. 
Ze zwaaide enthousiast naar me, zodra ze me in de gaten kreeg. Ik zwaaide terug en veegde snel mijn ogen.
Aangekomen bij het tafeltje groetten we elkaar uitbundig. 
‘Heeey Jal, hoe gaat ’t met je hbiba? Je ziet er niet al te best uit..’ begon ze meteen.
Ik moest lachen. ‘Nou, bedankt he, dat je ff benadrukt dat ik er niet uit zie’ zei ik quasi boos. 
Ze keek me geschrokken aan, maar zodra ze in de gaten kreeg dat ik haar maar wat zat te plagen, schoot ze in de lach. ‘Trutje toch’ lachte ze.
Ik vertelde haar dat het naar omstandigheden goed ging. 
Voordat ze verder kon vragen, kwam de serveerster aan ons tafeltje. 
We bestelden allebei een kop warme chocolademelk. 
De serveerster nam onze bestelling op en verdween.
‘Yallah, brand los schat. Het klonk ernstig’ begon Asmae serieus.
‘Waar moet ik beginnen? Het is over tussen Ziyad en mij’ zei ik met mijn breekbare stem.
‘Ik zag het al aankomen’ was het enige wat Asmae zei.
Ik keek haar niet-begrijpend aan en net toen ik wat wilde inbrengen, vervolgde ze haar verhaal: Jal, de afgelopen maanden was het een hel voor je geweest. Hoe vaak heeft hij je pijn gedaan? 
Hoe vaak heeft hij jou laten janken, omdat ie weer eens te bezitterig was? Ik zag het gewoon aankomen, hbiba en begrijp me niet verkeerd’.
Ik was met stomheid geslagen; ‘HET GING NIET FOUT! HET GING UITSTEKEND!’ gilde ik uit, wetend dat ik niet alleen Asmae hiermee voor de gek hield, maar tegelijkertijd ook mezelf.
Asmae schrok en beveelde me even rustig te doen. 
Ik verontschuldigde me en ging toen op een iets wat acceptabelere manier verder; ‘Asmae, hij was zo streng voor me, omdat ie van me hield. 
Hij was bang dat iemand anders me zou krijgen’.
‘Jal, je bent slimmer dan dat. Kom op, dat is het smoesje waarmee hij zorgt dat je zoet blijft. Je weet dondersgoed dat het de laatste tijd niet ging. Waarom kwel je jezelf zo? Weet je hoeveel jongens gek op jou zijn? He? Word wakker en vergeet Ziyad.' Eindigde Asmae haar preek.
Ik keek haar inmiddels aan door 1 paar ogen, die zich vervuld hadden met tranen. 
Ik weet dat ze gelijk had, maar ergens wil ik de waarheid gewoon niet onder ogen zien. 
Ziyad hield oprecht van me, dat kan niet anders.
We werden verstoord door de serveerster die 2 dampende koppen chocolademelk voor ons legde. 
Ik klampte me gelijk vast aan het kopje. Asmae keek me aan en schudde haar hoofd. 
‘Je moet hem vergeten. Hij is niet goed voor je’ Zei ze. Ik knikte langzaam en nipte van mijn kopje. Ze had gelijk. Ze had gelijk.

Stemgoal 150 stemmen

Zoveel liefde, dat het pijn doetWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu