7=Persiapan Majlis

18 2 9
                                    

Sorry dah lame tak buat update sebab makin hari makin busy dgn schedule yg berlambak plus exam lagi dah nak dekat jadi mohon²la bersabar😅














Lots of love by-nrsyfiqaaa












[PUKUL 8:00 PAGI]

Tepat je pukul 8pagi semua orang dah ada dekat ruang tamu.

"Semua orang dah ada dah kan? Okey harini kita nak adakan majlis untuk eunwoo dengan hyunjin jadi tujuan harabeoji semua berkumpul sebab harabeoji nak agihkan tugas berat dan ringan"terang harabeoji.

"Okey! Seokjin, jungkook, jimin dan jihoon tolong susun kerusi dan meja untuk tetamu nanti. Namjoon, jinyoung dan eunwoo pergi lap tingkap. Yang perempuan tolong halmeoni kat dapur"terang harabeoji sekali lagi.

"Harabeoji mana aci taehyung tak buat kerja"kata jimin.

Keluarga aku kalau tak dengki tak sah mesti nak dengki jugak.

"Taehyung tolong kemas ruang tamu kalau tak bersih harabeoji suruh kamu kemas 2× ganda dari orang lain"kata harabeoji sambil tersenyum

"Mana boleh gitu harabeoji " Rengek taehyung.

"Ha tau pun so kemas bersih²,okey semua boleh.... "Belum sempat harabeoji nak habiskan ayat haeun anak kepada namjoon mencelah

"Harabeoji, harabeoji haeun nak buat apa? "Tanya haeun.

"Haeun tolong halmeoni kat dapur nak tak? "Sambil mengusap kepala cucunya itu.

"Nak nak! "Sambil melompat² kegembiraan.

Semua orang ketawa tengok gelagat haeun yang terlampau gembira.

"Okey semua boleh buat kerja masing-masing"arah harabeoji.

Lalu semua orang pun pergi buat kerja mereka.

[SEMASA DI DAPUR]

Aku tiba² teringat tentang seseorang iaitu kang hyung gu bekas teman lelaki aku.

Aku pun taktahu kenapa tiba² je kepala aku teringatkan kan dia. Aku putus dengan dia pun sebab dia curang belakang aku dan sejak daripada hari tu aku terus tak sanggup nak jumpa dia.

Flashback

Tahun lepas sebelum aku dipaksa kahwin dengan eunwoo.

Aku dengan kawan aku yerin pergi shopping mall saja lah nak cuci mata. Tiba² aku ternampak susuk tubuh yang aku betul2 kenal tak lain tak bukan hyung gu bf aku sendiri dengan perempuan lain sambil pegang tangan.

Aku berhenti buat seketika.

"Kenapa weh? "Tanya yerin

"Kau nampak tak apa aku nampak? "Yerin pun beralih ke arah pandangan aku.

"Wehh bawak bersabar manatahu tu kakak dia ke? "Yerin cuba menenangkan aku.

Aku tak boleh sabar jadi aku terus datang ke arah hyung gu

Ppakk!

Aku dengan tak teragak² aku pun tampar hyung gu.

"Mulai saat kita dah tak ada apa²!"kata aku dengan perasaan yang sangat marah.

"Dahlaa yerin jom kita balik datang sini ingatkan boleh happy rupanya tak"aku betul² marah lalu menarik tangan yerin dengan darah aku yang mendidih.

Sejak pada tu aku terus tak jumpa dia dah.

Sekarang

"Wehh kau mengelamun ke siapa? " aku terkejut tiba² je suzy jerit kat telinga aku

Aku pun apa lagi balas balik dengan selek tepung kat muka dia sambil berkata "sibuk jelahh kau ni"

"Haa kamu berdua ni buat apa main selek² tepung pulak"tegur halmeoni

"Takde pape halmeoni "jawab aku.







Tepat² pukul 3ptg semua orang sudah siap jadi dalam beberapa jam lagi majlis dah nak start.

Kim haeunAnak kepada namjoon Pandai menari

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Kim haeun
Anak kepada namjoon
Pandai menari

Kim haeunAnak kepada namjoon Pandai menari

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Kang hyunggu
Bekas teman lelaki aku

Kang hyungguBekas teman lelaki aku

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Yerin
Kawan baik aku

[PRIVATE] ISTERI HIASANWhere stories live. Discover now