Uitvinden of een jongen je leuk vindt #1

338 5 6
                                    

Ben je nieuwsgierig of die ene jongen die steeds naar jou zit te staren dit uit interesse doet, of dat hij steeds naar de klok achter je kijkt? Of weet je niet of het wederzijds is?
Wat de reden ook is;
Er zijn een paar manieren om erachter te komen of een jongen in je geïnteresseerd is!

1. Onderzoek zijn lichaamstaal
Lichaamstaal kan heel veel verraden als je je afvraagt of een jongen je leuk genoeg vindt om je een keer mee uit te vragen. Jongens hebben slechts 10 gebaren waarmee ze uiten dat ze interesse hebben. Dat maakt het raden naar zijn bedoelingen wel een stuk gemakkelijker! Maar je moet wel weten waar je op moet letten, zodat je onschuldige gebaren niet aanziet voor uitingen van liefde, want dat kan behoorlijk gênant uitpakken.Een paar tekenen van lichaamstaal waar je op moet letten zijn:

•Hij leunt vaak in jouw richting. (Dit is een teken van het binnenkomen in de persoonlijke ruimte en een duidelijk teken dat hij je wel ziet zitten).
•Hij kijkt veel naar je. Misschien trekt hij zijn wenkbrauwen een beetje op als hij naar je kijkt (hij maakt 1/5 seconde zijn ogen wat groter). Misschien is hij zich er niet eens van bewust dat hij zo veel naar je kijkt.
•Kijk naar de richting waarin zijn handen, voeten, benen, tenen, etc. wijzen. Zijn ze naar jou gericht dan ziet hij je waarschijnlijk wel zitten.
•Let op hoe hij zit. Als je een mannelijke houding ziet, zoals zitten met de benen wijd of met zijn handen op zijn heupen, probeert hij indruk te maken.
•Hij begint zichzelf te "verzorgen". Hij doet zijn stropdas recht of trekt zijn trui goed. Misschien haalt hij zijn hand door zijn haar om het beter te laten zitten of bukt hij om zijn veter te strikken. Als hij dit meerdere keren doet kun je dat zien als een duidelijk teken dat hij je leuk vindt.
•Als hij je leuk vindt zul je zien dat hij je zelden de rug toekeert, vaak naar je toe leunt en veel naar je kijkt. Als hij zijn schouders een beetje laat zakken als hij bij je staat, is hij romantisch en vindt hij het belangrijk wat jij te zeggen hebt. Als hij zijn heupen en schouders naar je toe draait als je zit, voelt hij zeker iets voor je.

2. Let op oogcontact.
Zoals al eerder gezegd zal een jongen die in je geïnteresseerd is veel naar je kijken, ook al is het stiekem. Hij kan proberen je blik op te vangen, of als hij verlegen is zal hij juist zijn hoofd wegdraaien als je hem betrapt wanneer hij naar je kijkt. Om zijn interesse te peilen kun je zijn gezicht voor vier seconden bekijken, waarna je weer wegkijkt (kijk niet langer, dan wordt het ongemakkelijk). Kijk dan nogmaals--als hij het oogcontact vasthoudt is hij geïnteresseerd. Als zijn blik afzakt naar je mond is hij zeker geïnteresseerd. Als je het gevoel hebt dat jullie elkaars blikken net wat langer vasthouden dan je normaal bij iemand doet, of als hij heel snel wegkijkt, is er iets gaande. Aan de andere kant, als hij het oogcontact verbreekt en de ruimte rond gaat kijken, is hij waarschijnlijk niet in je geïnteresseerd.
•Als hij eerst links van je staart, dan zijn blik over je gezicht laat glijden en daarna rechts van je kijkt, betekent dat hij zich tot je aangetrokken voelt.
•Pas op dat je het verbreken van oogcontact door een verlegen jongen niet verwart met desinteresse. Een verlegen jongen zal daarna toch weer doorgaan met naar je kijken. Heb geduld!
•Als jij de jongen niet leuk vindt, kan het ongemakkelijk zijn als hij oogcontact blijft zoeken; breek het snel af en ga de kamer rondkijken, alsof je naar iemand anders op zoek bent.
•Als hij bij je is en iets grappigs zegt of doet waarom iedereen moet lachen, zullen zijn ogen een seconde naar jou toe schieten om te zien of jij ook moest lachen--dit betekent dat hij graag een goede indruk op je wil maken.
•Zijn pupillen kunnen verwijden als hij je leuk vindt, maar dit is heel moeilijk te zien, en het staat misschien een beetje raar als je van heel dichtbij in zijn ogen gaat kijken. Als je langere tijd in zijn buurt bent kun je dat uiteindelijk misschien wel opmerken.
•Let op of hij naar je staart. Als je bijvoorbeeld de gang in komt lopen met je vriendinnen en je ziet hem helemaal aan de andere kant met zijn vrienden en hij stopt met praten of doet net alsof hij met hen praat maar intussen staart hij de hele tijd naar je! Als je hem ook leuk vindt, lijkt het soms wel een sprookje, omdat het lijkt alsof de tijd stil staat terwijl jullie elkaar in de ogen kijken. Wees wel voorzichtig dat je nergens tegenaan loopt!

 Wees wel voorzichtig dat je nergens tegenaan loopt!

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

3. Luister naar wat hij zegt.
Als hij je leuk vindt en hij is zenuwachtig of hij anticipeert op de kans om dichterbij je te komen, zal hij waarschijnlijk over zichzelf gaan praten. Vaak hebben jongens het idee dat ze zichzelf moeten bewijzen, vooral als je over een andere jongen praat waar hij bij is.
Peil zijn interesse in wat jij te zeggen hebt. Het doet er niet echt toe wat je zegt, het gaat erom hoe je het zegt als je wilt weten in hoeverre hij in je geïnteresseerd is. Dus probeer dit eens: Leun naar voren, met je schouder lichtjes tegen die van hem aan en zeg iets heel zachtjes. Om het effect te vergroten kun je je hand op zijn rug leggen. Als hij zijn hoofd dichter bij het jouwe brengt en jou ook aanraakt of het oogcontact vasthoudt, is hij in je geïnteresseerd. Als hij niet geïnteresseerd is, zal hij waarschijnlijk een stapje achteruit doen of niet echt reageren. Een jongen die echt helemaal niets van je moet weten zal je misschien zelfs uit zijn persoonlijke ruimte jagen.

4
Let op of hij interesse heeft in aanraken en aangeraakt worden. Een aanraking is een belangrijk teken van interesse bij een beginnende relatie en je kunt dit aflezen door zowel te observeren hoe hij jou aanraakt als te zien hoe hij reageert als je hem aanraakt. Als hij je ziet zitten zal hij zijn hand misschien op de jouwe leggen als hij moet lachen, hij kan met zijn been zachtjes langs de jouwe glijden of daar tegenaan laten liggen, of hij kan je misschien knuffelen als hij je groet of als hij denkt dat je een knuffel nodig hebt als je geëmotioneerd bent. Aan de andere kant kun jij hem ook aanraken om te zien wat er gebeurt. Je hand zachtjes langs zijn nek laten gaan, zijn onderarm beetpakken met je hand of zijn hand aaien als je een grapje hebt gemaakt. Hij is geïnteresseerd in je als hij er op reageert en niet terugdeinst of zijn hand wegtrekt. Als hij erdoor gespannen raakt of zijn hand terugtrekt is hij niet geïnteresseerd.
•Als hij verlegen is, zal hij misschien schrikken omdat hij niet verwachtte dat je hem zou aanraken. Dat betekent niet dat hij je niet leuk vindt, let goed op hoe hij daarna reageert.
•Players (de 'bad boys') raken graag en veel aan; let op of hij meer inhoud heeft dan dat door te kijken hoe hij met andere vrouwen in je omgeving omgaat.
•Kijk of hij bepaalde maniertjes heeft bij het aanraken van meisjes, en kijk of hij die bij jou meer gebruikt dan bij anderen

5. Behandelt jij jou anders?Let op wat hij doet om te zien of hij jou anders behandelt dan de rest van je groep. Als hij echt in je geïnteresseerd is zal hij zich beschermend opstellen tegenover jou, of een echte "heer" zijn (of in elk geval wat hij daaronder verstaat). Let op tekens zoals het dichterbij schuiven van zijn stoel naar jou, zijn arm om de achterkant van je stoel leggen, zijn jasje over de leuning van jouw stoel leggen of zelfs zijn jasje om jou heen slaan als je zegt dat je het koud hebt.
Wees gewaarschuwd dat sommige jongens met andere meisjes flirten om jouw aandacht te krijgen. Het geeft hem de kans om jouw reactie te zien en het geeft hem een idee of je hem leuk vindt of niet (ja, dit is een vreemde tactiek, vooral omdat hij je hiermee zo kan beledigen of verwarren dat je hem helemaal links laat liggen). Hoe dan ook kun je de "aandachtstrekkerij-flirt" ontmaskeren als hij midden in zijn toneelstukje steeds naar jou kijkt, om je reactie te peilen. Je kunt ook even snel naar de wc gaan en je daarna verdekt opstellen om stiekem te kijken hoe het met flirten staat. Als hij er mee gestopt is toen jij wegliep, wil hij jou, en niet haar. Vraag anders aan een vriendin om het in de gaten te houden terwijl jij even weg bent.

Nog meer tekenen dat een jongen je leuk vindt? Bekijk het volgende hoofdstuk! ->

Verliefd zijn & meerWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu