6. Let op of hij plotseling interesse toont in dingen die jij leuk vindt of doet. Als jij bijvoorbeeld van een muziekgenre houdt dat hij niet zo goed kent, zal hij misschien vragen of jij hem wat bands of artiesten kunt aanraden om naar te luisteren. Of wie weet heeft hij heel veel moeite gedaan om erachter te komen of een favoriete band van jou volgende week in de buurt optreedt, met of zonder uitnodiging om er samen naartoe te gaan. En als jij hem een tv-serie aan hebt geraden en het is ineens zijn favoriete programma kan dat ook een teken zijn dat hij je leuk vindt, vooral als hij er de hele tijd met je over wil praten.
7. Kijk of hij zenuwachtig is.
Tekenen van zenuwen zoals nerveus lachen, zweterige handen, diepe ademhaling, friemelen of meteen wegkijken als je ziet dat hij naar je kijkt kunnen betekenen dat hij je leuk vindt. Als hij zenuwachtig is om een goede indruk op je te maken betekent dat dat hij erg zijn best doet en dat het waarschijnlijk tijd wordt om de volgende stap te zetten.8. Let op zijn vrienden.
Als zij weten dat hij jou leuk vindt, zullen ze hem daar misschien een beetje mee plagen als hij bij je in de buurt is, of misschien gaan ze uitzoeken hoe jij over hem denkt. Bestudeer hun reacties op jouw aanwezigheid--lachen ze? Stoten ze hem aan? Grinniken ze op een manier die de indruk wekt dat ze iets weten wat jij niet weet?9. Kijk of hij je spiegelt.
Elkaars bewegingen spiegelen is een teken van wederzijdse interesse en het gebeurt meestal onderbewust. Als je merkt dat hij jouw houding regelmatig overneemt, is er een grote kans dat hij je leuk vindt. Dit kun je testen door zijn bewegingen ook te spiegelen, raak bijvoorbeeld je haar aan als hij het zijne aanraakt, ga zitten als hij gaat zitten, etc. Deze onbewuste signalen schreeuwen: "Ik vind jou ook leuk!".
•Het kan ook een teken zijn als hij je volgt; Als hij bijvoorbeeld in de kantine aan de tafel naast je, of aan de zelfde tafel komt zitten, probeert hij dichterbij je te komen. Let wel op of het niet komt doordat er nergens anders meer plaats is!10. Let op vriendschappelijk plagen.Als een jongen je plaagt op een leuke en vriendelijke manier, kan dat betekenen dat hij in je geïnteresseerd is, vooral als hij wat jonger is. Behalve als hij dit bij alle meisjes doet, betekent het dat hij je aandacht wil en dat hij je met grapjes probeert te charmeren. Als hij echt iets onaardigs of ongepast zegt moet je natuurlijk zeggen dat hij je beledigt; het is beter dat hij meteen weet dat jij niet zomaar alles pikt.
11. Als hij je (zachtjes) slaat of speels stompt betekent dat dat hij je leuk vindt. Op die manier wil hij je op een "mannelijke" manier aanraken zonder zijn bedoelingen heel duidelijk te maken. Als hij je echter pijn doet, wees dan assertief genoeg om hem dat te laten weten. Je kunt hem zeggen dat je het helemaal niet erg vindt dat hij je aanraakt, maar dat hij een beetje moet uitkijken met jouw gevoelige botten! En als jij het soort meisje bent dat wel van wat stoeien houdt, kun je hem ook een speelse duw teruggeven.
•Stoeien kan verschillende signalen uitzenden. Het kan ook betekenen: ik behandel je net als een van mijn vrienden. Let op of hij dit met andere meisjes ook doet. Als hij dit echter blijft doen, is het misschien iemand die nooit voorbij dit onvolwassen stadium van het tonen van affectie door stoeien komt; laat het niet voor eeuwig zo doorgaan.
•Als je het niet leuk vindt, zeg het dan onmiddellijk. Je hebt altijd het recht iemand te zeggen dat hij je geen pijn mag doen, ook al is het een goedbedoeld gebaar.Vijf volgende signalen waaraan je kan zien dat een jongen je leuk vindt? Lees het volgende hoofdstuk! ->
JE LEEST
Verliefd zijn & meer
No FicciónIn dit boek vind je allerlei handige tips, weetjes, testjes en van alles en nog wat over verliefd zijn. Zowel over jongens als meisjes. Dus wil je graag weten of die ene boy jou ziet staan? Of dat jouw vriendin een oogje heeft op die ene jongen uit...