Kitap yazmak için ihtiyaç duyduğunuz tek şey bir fikirdir.
İyi kitap yazmak için ise daha fazlası gerekir.
Bayağı uzatırım istersem. Ama temellere dönüyoruz dedim ya. Al sana temel.
Plan.
Çoğu yeniyetme yazarın esgeçtiği, çoğu profesyonel yazarın da ihtiyaç bile duymadığı bir zımbırtıdır plan. Yapmanız gereken ise basit.
Çocuklar defterlerinizi çıkartın. Buralar önemli. Hakan eşek evladım ne yatıyon lan çamış gibi? Otel mi burası?
Şaka bir yana ilk ihtiyacınız bir defter. Ufak not defteri. Şu üstten spiralli olanlardan olursa daha karizmatik olur.
Defteri temin ettiniz mi? Güzel. Kaleminizi alın ve fikrinizi yazın.
Misal lisede geçen korku gerilim ve ufaktan romantizm içeren bir edebi eser çıkartmak istiyorsunuz. Güzel. Aynen kelimesi kelimesine yazın fikrinizi. Sonra detaylandırın. Evren nasıl? Alternatif canavarların yaşadığı veya nazilerin ikinci dünya savaşını kazandığı bir evren mi? Yoksa günümüz şartlarında mı geçiyor? Bütün şahıslar hayal ürünü ve gerçekle benzerlikleri tamamen tesadüf mü yoksa bazı şahıslar gerçekten bu dünyada var olan insanlar mı? Mekan neresi, hangi ülke hangi şehir? Karakterlere kesinlikle girmeyin o sonraki bölümde. Önce kitap yazacağınız evreni bir kurun gözünüzün önünde. Ne olursa yazacağım roman daha gerçekçi, daha gizemli ve gerilimli olur mesela. Kafanıza uydurdunuz mu? Güzel.
Müsvedde bir örnek çıkarıyorum şu an misal. O yazdığım fikir üzerine.
-Korku gerilim romantizm lise romanı-
Olaylar güncel şartlarda günümüz Türkiyesinde ve Adanada hayal ürünü olan bir lisede geçiyor. Ülkenin başı ve diğer ünlü kişiler her ne kadar gerçek şahıslara benzese de hem telif olaylarından hem de gereksiz siyasi tartışmalar çıkmaması için hayal ürünü. Evren kitapta geçen olaylara temel kazandırmak için gerçekten biraz farklı; paranormal öğeler ve bazı fantastik detaylar içeriyor.
Budur
Birkaç da tüyo.
-Gerçek hayatınıza daha yakın koşulları daha kolay ve daha iyi yazarsınız. Tamamen alternatif bir fantezi evreni için başından sonuna kadar detaylı evren kurgulamanız gerekebilir. Gerçek evrenlerde bu kurgulamanız gereken detaylar zaten yazılmıştır. Bu yüzden bilim kurgu ve fantastik roman yazmak daha zordur.
-Acele etmeyin. İçinize sinene kadar başka başka detaylar yazın, karıştırın, karşılaştırın. Roman sizin romanınız istemediğiniz bir şey yazmak zorunda değilsiniz.
-Fazla detaya girmeyin. En azından şimdilik.
-Kesinlikle karakter yaratmaktan, isimler koymaktan ve kurguya başlamaktan bu adımda kaçının.
-Yazdığınız evren içinize sindiyse diğer bölüme geçebilirsiniz.
İyi akşamlar.
-PhX
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Nasıl Yazılır? - Yeni Başlayanlar İçin Kurgu Yazmak Hakkında Herşey
Non-FictionNasıl yazılır öğretiyorum. Evren yapımından basit imla ve yapı bilgisine kadar. Ses yapmayın. Şşşt arkadaki. Evet sen gözlüklü olan. Evet sen kızım niye gülüyorsun? Komik birşey varsa söyle, beraber gülelim. İçimdeki emekli edebiyat öğretmeni yanara...