Plan - Evren

221 7 5
                                    

Hayır darbeci olan değil.

Buna ecnebi dilinde lorecrafting diyorlar. Lovecrafting değil buraya dikkat. Olay evreni baştan sona mümkün olduğunca detaylı yazmak.

Tabii gidip içinizdeki Tolkien'ı çıkartın ve baştan sona diller kurun demiyorum. Kura da bilirsiniz size kalmış da bence bu kitabı okuyan birinin o kadar derine inmesi gereksiz. Neyse.

Evreni yazıyoruz ve detaylandırıyoruz. Yine olay kurgusuna ve karakterlere girmeden. Bu evreni bir ev olarak düşünün. Karakterleri ev halkı olay kurgusunu da ev halkının hayatı. Bir ev inşa etmeden kimseyi boş arsada barındıramazsınız.

Evren yazarken amaçsallık çok önemli. Dediğim gibi suyunu çıkartırsanız hem zaman kaybedersiniz hem de kafanız karışır. Politikaya girmeyi düşünmüyor musunuz? Evrenin politik konumunu yazmayın. Olaylar sadece ana karakterler üzerine mi kurgulanacak? Toplumun sosyokültürel yapısını ve gündelik hayatı biraz boşlayabilirsiniz. Bilim kurgu elementleri yok mu? Bilim kurgu elementleri yazmanıza da gerek yok.

Önceki bölümdeki müsveddeden ilerleyelim. Olay gerilim korku, konu bir lisede geçiyor. Politikaya girmek gereksiz. Aynı zamanda olayın yüzde yüzüne yakını yine okulun içinde geçecek o yüzden toplum yapısını deşmeye de pek gerek yok. Bütün karakterler kurgusal ya; sanatçılar vesair de kurgusal olacak, o yüzden baharat olsun muhabbet dönsün dört-beş popüler sanatçıyı-müzik grubunu parodileştirip kenara koyabilir buradan ilerleyebilirsiniz.

Burada önemli olan diğer nokta da ekleyeceğiniz değişik öğeleri en ince detayına kadar yazmak. Korku gerilim. Olay paranormal mi gidecek? Lovecraftvari eski tanrılar, Cthulular, Nyarlahotepler mi var? Eski bir lanet mi olayları sürdürecek? Yoksa 13. Cuma Jason veya TCM Leatherfacevari yarı süpernaturel insanüstü bir varlık mı bizimkileri kovalayacak? Burada hangi duruma aklınız yatıyorsa onu detaylandırın. Büyü sistemi varsa onu yazın, nerede hangi odada nasıl hayaletler çıkıyor onu yazın, Jason abinin özgeçmişini ne istediğini yazın. Zaten bunu kendiniz için yazarken referans almak için yazıyorsunuz, okuyucunuz böyle bir metnin varlığını bilmeyecek.

Özetle ne yazdığınızı önce bir yazın. Yazarken ne yazdığını bilmeyen yazar kötü yazardır.

Tüyo da yok bu bölüm olay zaten bilek işi biraz. Hayde bileğinize kuvvet.

-PhX

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Oct 02, 2018 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

Nasıl Yazılır? - Yeni Başlayanlar İçin Kurgu Yazmak Hakkında HerşeyHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin