chapter 1

1 1 0
                                    

"Fel..aku nak kau study rerajin kat sana tau? Jgn lupakan aku..i will miss u soon dear!" kata seorang lelaki yg berambut perang itu. Sebalang chocolate Vochell dihulurkan kepada gadis kecil yg berada di hadapannya.

"For what kau bagi aku coklat ni?" tanya gadis itu pelik sambil memusing musingkan balang coklat itu.

"Study elok elok kat sana..aku bagi ni sbb taknak kau tidur dlm kelas! Mcm x kenal kau yg sleeping beauty ni! And lagi satu aku harap bile kau makan chocolate ni kau akan ingat kat aku.." jelas lelaki itu. Sebak di dada cuba ditahan. Dia x sanggup berpisah dgn gadis kecil itu.

KRINGGG!!

"Hahh!" tersentak gadis kecil itu tatkala loceng tamat waktu rehat berbunyi.

"Haish! Cam mane aku blh teringat kat Mark pulak nih!" ujar gadis itu lalu mengetuk kepalanya. Tergesa gesa si dia bergerak ke kelas setelah menyedari waktu rehat sudahpun tamat.

●●●

"Ting ting tang ting tara ting ting ke ting tang ting~" nyanyi seorang lelaki yg berambut hitam itu sambil berjalan jalan di sekitar kantin.

"Eh? Balang ape yg besar tu?" soalnya lalu bergerak ke meja yg berada di belakang dewan.

"Uyoo! Chocolate Vochelle! Mahal siakk natang ni! Sape yg tinggal kat sini lakk?" soal lelaki itu lagi. Tangannya sudahpun gatal mengambil sebutir coklat Vochelle. Terus dimasukkan ke dalam mulut tanpa rasa ragu.

"Erm! Sedapnyee! Hehe kalau aku ambik lagi oky kan?" katanya lagi sambil tersengih mcm penjenayah bersiri. Dia melahap coklat itu tanpa rasa bersalah.

●●●

"Haish! Aku letak mane balang coklat ni! Takkan lah tertinggal kat kantin kot tadi!" rungut Felycia sambil berjalan ke arah kantin dgn buku yg penuh di tangan.

"Ermm sedapnye! Wahh nikmat rasa! Dpt mkn free free je!" suara garau itu membuat langkah Felycia terhenti. Kening kiri dijongketkan sedikit. Pantas sahaja dia berjalan ke arah pondok yg berada di belakang dewan.

"Heyy! How dare you?!" jerit Felycia kepada lelaki yg sedang duduk sambil melahap coklat Vochelle miliknya.

"Hahh? Ape ni?" tanya lelaki itu yg sedikit blur.

"How dare you! Berani kau mkn chocolate aku! Kau tahu tak chocolate ni kawan aku bagi sebagai kenangan kitorg! Apasal kau mkn sampai habis?!" tengking Felycia di hadapan muka lelaki itu. Lelaki tak guna! Habis chocolate aku dia kebas!

"Lahh..coklat kau ke? Mane lah aku tahu..terbiar je kat situ! Name pon takde pulak tertulis kat balang tu! So aku bedal jelah semua!" jawab lelaki itu acuh tak acuh. Felycia sudahpun mengenggam penumbuk. Sabar Fel sabar..

"Sampai hati kau! You hurt my heart!" kata Felycia lalu pergi meninggalkan pondok itu. Perlahan lahan air mutiara jatuh ke pipinya yg gebu itu.

Chocolate ContractWhere stories live. Discover now