"Mama!!" panggil Felycia yg sdg menuruni anak tangga. Langkah diatur ke arah ruang tamu rumah itu. Segera dia menyalami tetamu yg ada.
"Haa..ni lah anak sulong ksygn saye..Felycia Athelia!" ujar Puan Anne memperkenalkan Felycia kepada tetamunya.
"Ohh..cantik budaknye" puji seorang wanita yg mcm datin lagaknya. Felycia hanya tersenyum.
"Fel..sini jap.." panggil Aeril lalu mengheret Felycia ke halaman belakang rumah. Felycia hanya mengikut.
"Knp abg?" tanya Felycia sebaik Aeril melepaskan pegangan di tangannya.
"Ade org nk jumpa.." jawab Aeril sambil matanya memandang ke arah luar rumah. Felycia terus menyarung selipar dan bergerak ke halaman rumah.
"Felycia!!" suara garau mula kedengaran. Pantas sahaja Felycia memalingkan mukanya.
"Kau?!" terjerit kecil Felycia sebaik melihat 'pencuri coklat' kini berada di hadapannya. Di halaman rumahnya!
"Tak payah lah nk terkejut sgt..aku bukannya robot bentuk manusia.." ujar Daniel sambil melangkah ke arah Felycia.
"Kau buat ape kat rumah aku?!" soal Felycia sambil matanya mencerlung tajam memandang Daniel yg semakin dekat dgn dirinya.
"Saje..melawat schoolmate sendiri..salah ke?" balas Daniel selamba.
"Dlm rumah tu parents kau eh?" tanya Felycia mintak kepastian.
"Yelah..tkkn parents Hariz pulak"
"Tch! Kalau parents Hariz dtg nak masuk minang aku..lagi aku suka" balas Felycia sedikit memerli. Daniel nyata terkejut dgn balasan Felycia. Budak ni mmg dh kemaruk dgn si Hariz tu agaknya!
"Ke kau nak aku masuk minang kau?" soal Daniel sambil smirk. Felycia segera menjauhkan dirinya dari Daniel.
"Eee taknak aku!" bantah Felycia pantas.
"Knp pulak taknak? Kau kan suka kalau org masuk minang kau" ujar Daniel yg sudahpun tersenyum senget. Seram pulak Felycia melihatnya.
"Tapi bkn kau!!" bentak Felycia geram. X habis habis nak main main dgn aku!
"Jap..kau hutang aku something.." tukas Daniel teragak agak.
"Bile mase pulak aku berhutang dgn kau?!" soal Felycia pelik bin ajaib. Setahu aku dia yg berhutang dgn aku!
"Ade lah..so kau nak bayar sekarang ke?" soal Daniel sambil tersengih.
"Sekarang lah! Aku tak suka tangguh tangguh mcm kau!" balas Felycia sambil mendengus perlahan. Serentak itu, tangan Felycia terus diheret oleh Daniel menuju ke ruang tamu.
Berkerut habis dahi Felycia sebaik badannya berhenti di ruang tamu rumahnya. Mamat ni nak buat ape? Mengadu kat mak dia ke? Pelik betul!
"Umi! Abi! I have something to tell you!" panggil Daniel. Serentak itu semua yg ada berpaling.
"I want to get marry..with her!" terkejut Felycia tatkala Daniel meraih tangannya. Ditambah pula dgn ayat yg keluar dari mulut dia! You're not kidding me right?!
"But..you're still student, dear" ujar Datin Sumayyah perlahan. Cuba utk menghalang keputusan anaknya.
"But..i want to marry her!" balas Daniel masih berkeras. Pelik lah aku dgn budak ni! Apahal pulak tetiba nak kahwin dgn aku! Aku ni pon satu! Apahal x bukak mulut kau tu pastu ckp taknak kahwin dgn dia!
"But-" belum sempat Datin Sumayyah berkata kata, Dato' Hilmi pantas menyampuk.
"You can marry her..but you have to stay with us.." kata Dato' Hilmi memberikan kata putus. Daniel tersenyum puas. Felycia hanya menjadi pemerhati. Nampaknya Encik Faez dan Puan Anne pon nyata bersetuju dgn keputusan Dato' Hilmi. Mampus!
Mulut ni! Kenapa berat sgd nak bukak! Ckp lah yg kau taknak kahwin dgn jebon hangus ni!
YOU ARE READING
Chocolate Contract
Romansa"bayar balik coklat aku!" "pandai pandai lah aku bayar! Aku x kejam lagi lah!" Sebab sebalang chocolate je..semua cerita ini tercipta!