Bölüm 1

38 5 1
                                    

'KİMLİK MESELESİ'


Apar topar aldığı pantolonu denemek için yavaşça ilerledi kabinlere doğru. Kalabalık ortamları sevmez, yeni şeylerden nefret ederdi. Onlarca şen şakrak ve yapmacık insanın arasından seçilebilmesinin tek nedeni onlar gibi olmamasıydı. Daha doğrusu yeni dönemin getirdiği birçok şeyi gereksiz bulurdu. Büyük gri binalar ne kadar ışıklarla süslü olsa da griliğinden bir şey kaybettirmezdi onun için. İşine son derece bağlıydı, hatta hayatta tek önem verdiği işiydi. Oyalanmadan kabinlerden birine girmeye çalıştı. Girerken içerideki adamda hızlıca çıkıyordu. Belki bir, belki iki saniyeliğine karşı karşıya geldiler ve sonra ikisi de gideceği yöne ilerledi. Kabinin içinde gördüğü kimlikle afallayan komiser, yere eğilip kimin olduğuna baktı. Doğum tarihine bakılırsa yaşlı biriydi. Kabinden çıkıp bir görevli buldu, polis kimliğini gösterdikten sonra kamera kayıtlarına bakmak istediğini söyledi. 

Uzun süre tüm günün kayıtlarını izledi. Ne fotoğraftaki adama benzeyen, ne de yaşlı biri mağazaya girmişti... Fazla sıkıntı etmeyip elindeki kimlikle karakola gitti. Biraz araştırmadan sonra gerçekler onu şok etmişti. Birkaç kere daha baktıktan sonra yanlışlık olmadığını anladı. Bu kimlik on yıl önce ölen birine aitti, altmışlarının sonunda görünüyor olmasına rağmen suç listesi epey karışık ve ürkütücüydü. En son suçu belirsiz olmasına rağmen cinayetti. Kanıtlanmayan olayda okların hepsi onu gösteriyordu. 

İki gün süren uzun araştırmaları sırasında gittiği kabine ve mağazaya onlarca kez ziyaret etmiş, şüpheli olan her detayı kaydetmişti. Kamera kayıtlarında birkaç belirsiz yüzlü insanı da gözden geçirdi. Olayı başka birine bırakabilirdi, burnuna tehlike kokuları gelmeseydi. O hafta boyunca sürekli bu konuyla ilgilendi, bir adamın hem on yıl önce ölmüş hem de kimliğini kabinde düşürmüş olması... aynı zamanda öldüğü tarihlerden sonra da onlarca suç işlemesi. Ya sistemde bir hata oluşmuştu ya da daha tehlikeli işler dönüyordu. 

Bir süre sonra kimlik sahibinin evine ulaştı, akrabaları olaya çok şaşırmış, kimse o adama bu tür suçları konduramamıştı. Tecrübelerine dayanarak söylüyordu normal bir aileydi onlar. Sokakta görseniz yadırgamayacağınız tiplerdi. İşin peşini bırakmayacak gibi görünen komiser, merkezde bilgisayarların, adam öldükten sonraki yakın zamanda güncellendiği ve güncellemeden önce ve sonra olarak iki ayrı ismin bir kimlikte olduğunu fark etti. İsimleri araştırırken mağazadaki şüpheli isimleri yan yana getirdi, örtüşen tek bir isim vardı. Adresini bulmak kolay olmasa da ipleri elinde sıkı tutmuştu komiser, bırakmaya niyeti yoktu. Uzun gökdelenlerden kerpiç evlere, gecekondulara geçtiğinde her köşe başında ellerinde poşetlerle birçok genci gördü. Arasında iki üç mahalle olmasına rağmen iki ayrı dünya gibiydi gökdelenlerden gecekondulara... Bir taraf geçim sıkıntısındayken diğer taraf verdikleri partinin derdindeydi. Hayatta bu adalet denen şeyi aramak zordu biraz. Zengin kısım, iyilik yapıyorsa gösteriş için yapıyordu. Devir bunu gerektirmişti onlara belkide. Onlar hiçbir zaman üzülmez, dertlenmezlerdi. Onlar için zaman bambaşka akar, hayatları hep yolunda görünürdü. Gömlekleri kırışmaz, canları sıkılmaz ve yollarındaki küçük taşlar onlar için sorun olmazdı.

 Doğru olduğuna emin olmasa da elindeki tek adrese doğru ilerledi. Bina alışılagelmiş gibi değildi. Sanki kimin hangi dairede yaşadığı belirsizmiş gibiydi. Elindeki kağıdı son kez kontrol edip zile bastı. Kapı açılmayınca gitmeye yeltendi ama bir anda kilit sesi duydu ve karşısında genç bir kadın gördü. Kadının yaşına rağmen yüzündeki solgun hava ve kucağındaki bebek kafa karıştırmaya yeterliydi komiser için. Çok gecikmeden ve olayı anlatmadan kimlikte yazan adamın değiştiği adını söyleyerek arkadaşı olduğunu ve onu bulamadığını, nerede olduğunu bilip bilmediğini sordu kadına. Kadın normal karşılayıp karşısındaki adama nerede olduğunu söylemeye yeltenirken cebindeki silahı fark etmesiyle kalakaldı. Komiser cevap beklerken kadının silahı görmesinin onu durdurduğunu sezdi ve daha fazla bir şey konuşmasına fırsat vermeden kadın ve korkulu ifadesi bir bahaneyle kapıyı yüzüne kapattı.

Olay iyice kuşku uyandırıcı bir hale bürünmüştü. Komiser bu işin peşini bırakmaya hiç de niyetli değildi. 


!

En kısa zamanda görüşmek üzere.

İnstagram: @_z.nur._

!



Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Oct 07, 2018 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

ÇeteHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin