⚫
⚫
⚫Author Pov
*Kelas
"Huarghh! "Jungkook menguap lalu ke tempat duduk Taehyung dibelakang Jimin...
"Weyh,kau tak nak ke pergi tengok keadaan Yeoja hari tu? "soal Jungkook
"ha ah.Tae, bukan ke Jin hyung dah suruh kau jaga dia lepas apa kau buat pada mendiang appa dia? "ujar Jimin
"Perlu ke? Lagipun aku dah cakapkan, yg bukan aku yg bunuh appa dia! 'Dia'yg bunuh! Aku langsung tak tahu apa apa! "bentak Taehyung.
"Relaks, kitaorang tahu. Cuma, baik kau ikut apa yg hyung suruh tu. Nanti kalau ada apa apa berita pasal dia, senangla kerja kita nk siasat lagi tentang dia.
Lagi satu, bukan ke dia tu manusia biasa? Macam mana hari tu dia boleh bertukar?Plus,dia boleh meramal masa depan kan? "ujar Jungkook.
"Hmm, aku ada dengarla cerita dari budak budak yg sekelas dengan dia yg memang pun dia boleh. Sampaikan cikgu cikgu pun minta dia tolong ramal masa depan diorang."balas Jimin.
"Cam ne boleh jadi macam tu? Bukan ke dia tu Vampire? Macam mana dia boleh meramal masa depan? Bukan ke tu salah satu daripada kebolehan werewofl?"ujar Jungkook keliru
"Betul tu! "sokong Jimin
"Dahla, malas aku nak layan korang dua ni. Layan lagu lagi baik! "ujar Taehyung
'Apa yg diorang cakapkan ni memang benar.Tapi cuma satu je. Macam mana? Kenapa? Apa yg dh terjadi 60 tahun yg lalu? '
Skip~
*Kring!! Kring!!
"Jomla, aku dapat signal dari hyung yg dia suruh kita balik cepat"ujar Jimin
(Signal bone~ signal bone~)
"Kenapa diaorang suruh kita balik awal ek? "soal Jungkook.
"Molla. Dah la jom"
"Nae"
Skip~
Ae Mi Pov
Hanbin dan Narien yg galak bergurau bersama tidak aku peduli.. Sekarang ni.. Mimpi tu..
Aku masih pelik...Apa tanda mimpi tu?
Aku jadi Vampire?! Ada werewofl dan...
"Woii! Berangan tentang namchin ke? "terjah Narien
"Oii! Boleh tak kau jangan nak main terjah aku macam tu?! Terkejut tau?! "marahku
"Dah tu? Kau tu.. Aku panggil tadi tak dengar... Dah sampai pon rumah kau.. "
"Eo? Gomawo.. Hehe"
"Errk... Dah la.Bye,jumpa esok.. Woii Hanbin! Kau terkangkang kat sana tu dah kenapa?! Dah jom.. Aku tahula kau rindukan beruk kau kat kampung.. Nanti aku bawak kau ye? "
Pffftt!!! Sejak bila Hanbin tu bela beruk? Nak buat apa? Kait buah kelapa? Haha
"Yah!! Paboya yeoja! Sejak bila aku bela beruk?! Ni ha... Ada taik anjing betol betol kat bawah ni... Nasib aku tak terpijak.. "jawab Hanbin
"Pfftt... Hahahaha!!!! "aku dan Narien ketawa keras
Narien ketawa tak tentu hala hingga...
Pap!!
Taik tu dipijaknya...
"Weyh... Kau-kau pijak... "
"Ahaha... Huarrghh!!! Eomma!!! Ada taik ni lekat kat kasut aku!!! "jerit Narien bak orang gila..
Aku apa lagi.. Sambung ketawa la..
Hanbin pun turut sama"Hahahaha!!! Weyh, kau tadi kemain lgi ketawakan aku ek? Sekarang kau pulak! "ujar Hanbin berbaur ketawa yg keras.
Skip~
"Ape ape la diorang dua tu... "bebel aku sendiri.
"Hmm.. Mane semua orang ni? Wonyoung?Eh?lupala...diakan ada latihan bola keranjang hari ni. Tapi, mane pulak Reum ni?"
Aku melanjutkan langkah ke bilik untuk
membersihkan diri...Usai mandi,aku terus menuju ke dapur untuk masak...
Selepas makan, aku mengambil remort
TV lalu menonton televisyen..."Hmm... Tak de cerita best la. Tngk dokumentari la.. "
Lalu aku membelek rancangan televisyen itu ke rancangan yang diinginkan..
"Wooow... Cerita pasal wofl? Best ni.. "
"Eeuuw.. Dia makan mangsa dia macam tu je? "
Entahla, bukan ke aku yg nk sangat tahu ape tu Wofl... Tapi kenapa aku rasa macam semakin bencikan makhluk ni...
Someone Pov
"Memang pun...sebab kau tu vereal.. "
"Sampai masanya, aku akan bawa kau pergi ke dunia Creature. Dan waktu tu lah kau akan berjumpa dengan eomma kandung kau...Donsaeng... "
End Pov
Yoreum Pov
"Mane Vminkook oppa ni? "soalku
Yang lain hanya mengangkat bahu...
"Tu pun.."ujar Jin seraya menunujukkan ke arah mereka bertiga yg baru sahaja tiba...
"Annyeong hyung--Vampire?! "jerit Jungkook..
Serta merta mereka bertiga bertukar ke rupa werewofl tapi sempat dihalang oleh Jin..
"Sabar... Dia datang sebab nk beritahu hal yg penting. Ia melibatkan dunia creature dan manusia..."terangnya lalu mereka bertiga tadi mulai bertenang...
"Baiklah... Ha, cakaplah"ujar Taehyung dingin...
TBC
YOU ARE READING
I WANT TO BE WITH YOU [KTH]
Fantasy"Aku? Tak... Habis kau macam mana?"Taehyung "Aku akan ok"AeMi "Aku tahu benda ni agak bodoh tapi, aku sukakan kau"Taehyung "T-taehyung"AeMi [Slow Update]