6

12 13 0
                                    

"Gomiho?! "

"Jadi, dialah Gomiho campuran Vampire tu?! "

"Ini sangat merbahaya! Dia akan diburu! Mereka takkan lepaskan peluang yang ada! "

"Tenang Puan Kim, semua berada dalam kawalan. Dia pasti akan Ok. Lagipun anak awak kan Slavenya. "pujuk Queen Jung

"Haiih.. Saya bukan apa.Cuma,kuasa dia terlalu kuat. Mungkin dia takkan dapat kawal kuasa tu. Nak harap si Taehyung? Dia pun belum tentu dapat kawal Alpha dalam dirinya tu. "

"Ya, saya pun risau juga. Lagipun, dia jugalah pelapis keturunan--"

Bbang!!

"Omo!! "kejut Kedua dua ratu Vampire dan Werewofl itu.

"Yeobo? Wae? Apa dah jadi? Kenapa kelam kabut je ni? "soal Puan Kim ataupun Queen Kim

"Chagi! Cepat! Kita kena pergi!"ujar Tuan Kim aka King Kim

"Waeyo? "

"AeMi, dia...Budak budak tu, dah culik dia dan mereka mahu merampas kuasanya! "

"Mwo?!! Aku takkan benarkan! "marah Puan Jung aka Queen Jung seraya berubah ke rupa Vampirenya

AeMi Pov

Kepalaku pening.. Tapi aku still gagahkan kepala untuk mendonggak melihat keadaan sekeliling.

Aku berada di mana ni?

"Ermm.. Eodiyo? "

"Noona dah bangun ke? "soal seorang namja yang agak muda setahun dua dari aku.

"Eo? Jihoon?!"

"Ermm.. Nae, sayalah tu. Hehe"

"Wae? Kenapa Noona diikat macam ni?! Lepaskan Noona cepat!! "

"Mian Noona. Jihoon terpaksa. Kalau tak, kami akan dibunuh. "

"Mwo? Dibunuh? Tapi siapa pula yang nak bunuh kamu? Dan siapa 'Kami'?
Kamu semua ke? "

"Nae. D-dia ugut kami semua. Terpaksalah kami semua akur akan arahannya, dia sangat kuat dari kami. Kami tak mampu nak melawan"ujar Guanlin baharu saja masuk ke dalam bilik yang menepatkan diriku bersama beberapa lagi ahli Wanna One.

"Jinjja?Wae?Noemu nomuhe! "

"Mian, Noona. D-dia kata, yang Noona ni 'luna'yang dia cari selama ni. "ujar Daehwi

"Geunyang, nuguya? "

"Erm... "

"Aku"ujar seseorang yang serba hitam memasuki ke dalam bilik bersama beberapa orang pengawalnya.

"N-nam Joo Hyuk?!"

"Haha, we're finally meet,sweetheart"

"T-tapi, kau sudah lama berpindah dan, takkanla kau ni Werewofl-"

"Nae, aku Werewolf "

"Mwo?!! "

"Hehe, kau tak yah nak terkejutla, kau pun sama. "

"Mwo?! A-aku?Ani!!Aku manusiala!! "

"Gumiho"

"A-apa? A-aku? Gumiho?! Aniya, kau berguraukan? Tipulah! Sekarang ni halloween ke? Korang sajekan nak usik aku kan? "

"What? Kau tak percaya? Kalau betulla kau ni bukan Gumiho campuran Vampire, kau takkan kelihatan marah apabila nampak werewofl, btw kau tak sedar ke? Yang kau sendiri dah berubah ke rupa vampire sendiri? "

Aku terkejut lalu aku melihat diriku dari dalam cermin di dalam bilik tersebut.

"Mwo?!! "

Rileks, aku takkan mengamukla..

Aku dah tahu pun, Jackson Oppa dah beritahu... So, tidak terlalu terkejut pun.

Just nampak seram sikit.. Hehe

Tapi memang aku curious.. Apa yitu Gumiho???

"Aku tahu lah yang aku ni Vampire, tapi natang mende gumiho tu??? "

Yela, aku kan selamani membesar di dunia manusia. Manala tau kisah kisah lagenda dunia creature ni... Appa aku tak pernah nak cerita...

"Eo? Dah tahu rupanya, senangla kerja aku.. "

"Kerja?? Nak mintak kerja ngan aku? Aku bukannya ada syarikat ataupun kedai nak bagi kau kerja.. Baik cari orang lain.. Macam JY Park tu, ha... Kau bolehla pi audition nk mntk kerja kat sana... "

😓😓😓

Anda buang tebiat apa nk recommend kerja kat namja tu???

"Aiigoo, such noob! Nasib sayang... "

"Takpela, pedulikanla. Sekarang mulakan acara tu! "

"Acara apa?Yahhh!!!lepasla!! "jeritku apabila Woojin dan Jisung mula memapahku kasar ke arah sebuah keranda berkaca...

"K-keranda? "

"Andwae!!! Lepaskan aku!!! Kau nak buat apa?!!! "

"Aku nak jadikan kau sebagai 'luna'akula apa lagi? "

"Bodoh!! Aku kan Vampire!! Kita takkan bersatu!!!! "

"Kalau macam tu, aku jadikan kau werewofl la dulu... "

"Mwo?!!! ANDWAE!!!! LEPASKAN AKU!!! "

"hiks... Hiks... Appa... Jebalyo.. T-tolong AeMi"

Sesiapa?? Tolongla aku...

"BERHENTI!!!! "

"Hiks.... G-gomawo appa.... Hiks... "kataku sebelum segalanya menjadi lebih kelam kabut..

Suasana bilik itu bertukar menjadi huru hara...

Ribut kuat melanda bilik itu diikuti bunyi guruh yang kuat...

Tanpa sedar aku berubah ke rupa yang lain...

Bukan Vampire

Tapi



"L-lady Anbelie?!! "

"Dia sudah tiba semula... "

End Pov

TBC








































Annyeong!!! Korang ada baca twitter tak? Instagram ke facebook?

Today, Produce 48 IZ*ONE diorang bakal debut tak lama lagi iaitu pada 28/October/2018

Jadi, dengan kesempatan itu, mereka inginkan cadangan dari para fans mereka bagi menamakan Iz*one official fanclub

Korang boleh hantarkan cadangan korang dekat akaun twitter dan facebook IZ*ONE

Untuk maklumat lanjut
👇👇👇👇👇👇👇👇


Vote and comment!!!

Pendek plus hambar....

Kecetekkan Idea

I WANT TO BE WITH YOU [KTH]Where stories live. Discover now