Manakala di hospital nadira dan dan yang lain sudah bersedia setelah menerima arahan daripada ketua pasukan mereka dr.aelyna.Setibanya dihospital rayyan terus dibawa ke ruang ICU dan lyna terus bersiap sedia untuk melakukan pembedahan ke atas rayyan bagi mengeluarkan peluru yang terdapat di sisi perut rayyan.
Setalah bergelut selama 3 jam dalam mengeluarkan peluru di sisi perut rayyan dalam bilik pembedahan akhirnya boleh menarik nafas lega setelah pembedahan tersebut selesai dan mengucapkan terima kasih dan maaf ke pasukannya kerana memanggil mereka secara tiba2.
"Lyna!"panggil rakannya nadira.Lyna menoleh dan menanyakan kenapa."kau kenal ke lelaki tu sampaikan kemain panik kau suruh kitaorang ready tuk emergency operation".
Lyna menggaru kepalanya yang tidak gatal dan cuma tersengih "emm nanti aku bagitahu kay.sekarang ni aku nak balik dulu.sorry tau sebab tetiba panggil korang mlm2 buta ni and thanks wei,esk lunch aku belanja kau,babai muah"dan lyna terus menuju ke arah keretanya setelah memberitahu kepada nurse yang bertugas untuk sentiasa memantau keadaan lelaki itu.
*********
"Haa kemain lambat kamu balik semalam lyna."sergah Puan Aira mamanya."ada emergency operation lah mama tu yang lambat sampai rumah"sahut lyna.
"Sibuk betul dengan dia punya operation tu,kamu tu dah nak masuk 25 lyna sayang bila nak bagi menantu kat papa ngan mama ni ha anak bertuah"sampuk Encik Hakim pula papa lyna.
"Emm mama papa lyna dh lambat ni,thanks tuk breakfast sedap ni mama muah,bye papa"jawab lyna bagi mengelak pertanyaan maut papanya dan terus bergegas keluar menuju keretanya setelah bersalaman dengan papa dan mamanya.
"Mcm syang waktu muda dulu,tanya kahwin sikit mula lah nak lari"beritahu encik hakim kepada isterinya aira."anak abang juga kan..keras kepala mcm abang,patutlah bila saya nak teran susah sangat nak keluar,rupanya kepala keras sangat mcm papa dia"bidas puan Aira tidak mahu kalah
"Laju betul menjawab eh,cium bibir tu kang"ugut encik hakim
"Ee,ingat sikit dah tua,ingat muda lagi hah"blas puan Aira dan terus mengemaskan meja makan dan berlalu ke dapur.
*************
Setibanya di hospital lyna terus ke ruangnya dan memakai kot doktornya dan terus menuju ke arah nurse yang bertugas mengawasi keadaan lelaki semalam"Mira,mcm mana keadaan dia?"tanya lyna kepada mira doktor yang bertugas."keadaan lelaki tu baik2 sahaja dr daripada semalam,tapi lelaki tu belum menunjukkan tanda2 hendak sedar"jawab mira."Baiklah terus awasi dia,apa2 beritahu saya".arah lyna."Baik dr,"
Lyna terus menuju ke arah wad lelaki itu dan baru teringat akan barang lelaki itu yang diletakkan diatas meja kerja di ruang kerja semalam setelah selesai operation.
"Better aku telefon family dia,sian menunggu anak teruna yang tak balik2,rupanya accident"bebel lyna dan terus tangannya ligat menghidupkan kembali telefon lelaki itu,"selamat tak lock boleh aku call kalau tak menyendiri lah kau tak de orang lawat"sambung lyna sendiri.
Setelah menemui nombor yang diletakkan dengan nama"my lovely mom"lyna terus membuat panggilan.Belum sempat lyna menjawab setelah panggilan tersambung suara perempuan marah kuat meyebabkan lyna menjauhkan sedikit telefon itu daripada telinganya
"Ya allah anak bertuah kamu kemana hah,tahu tak mama ngan papa risau separuh nak mati bila call tak jawab,ni kamu balik sekejap lagi siap mama piat telinga tu"bebel Datin Zahara merangkap Mama Rayyan."Err puan,saya doktor yang merawat anak puan,saya nak bagitahu yang anak puan accident semalam dan sekarang di rawat di hospital Sultanah puan"beritahu lyna setelah bebelan Datin Zahara berhenti.
Hampir gugur jantung Datin Zahara apabila mendengar berita itu.Lyna yang bingung kerana tiada jawapan mencuba memanggil lagi"err puan,saya harap puan boleh datang untuk tengok keadaan anak puan"sambung lyna dan lyna cuma terdengar "bai..baiklah saya akan datang"dan setelah itu panggilan terputus secara sepihak
Lyna cuma mengangkat kedua bahunya setelah panggilan terputus."Lyna!"panggil dira dan terus dipandang oleh lyna apabila mendengar seseorang memanggil namanya.
"Ape dia?"tanya lyna."its lunch time,kau dh janji ngan aku kan semalam,dan sekarang aku ngah lapar gila nak mampus tak tahan lagi"beritahu dira sambil tersengih seperti kerang busuk sambil memegang perutnya."yelah,jom2 gorila"sindir lyna dan terus berjalan mendahului lyna
"Aku bukan gorila lah!"jerit dira dan terus mengejar lyna .
***********
Dont forget to comment and vote my lovely readerHappy reading guys
YOU ARE READING
She Belongs To The Mafia
Fanfiction"She my fiancee" Ucap Rayyan kepada lelaki dihadapan Lyna "Rayyan!" "Get away from her right now if you love your life" ****************** "Enough Tengku rayyan! I'm not even yours" "Then should i makes your be mine,my lyna?" "Because you belongs t...